mropedal Skrevet September 5, 2012 Forfatter Share Skrevet September 5, 2012 Jeg har nå montert komponentsett fra JBL foran i bilen. Funket knall! Mye bedre lyd enn tidligere! Det viste seg å være ganske enkelt, da det allerede lå en ledning til diskanthøyttaleren i døren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mropedal Skrevet September 5, 2012 Forfatter Share Skrevet September 5, 2012 Og sånn ser det ut: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmmww1 Skrevet September 5, 2012 Share Skrevet September 5, 2012 hatte hylla er grå kommer fra ein m3. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jokkke Skrevet September 5, 2012 Share Skrevet September 5, 2012 Det der ble jo bra Like greit at du ikke hadde diskanter originalt, da det er rævva lyd fra de Høyttalere i hattehylle next? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mropedal Skrevet September 5, 2012 Forfatter Share Skrevet September 5, 2012 Det der ble jo bra Like greit at du ikke hadde diskanter originalt, da det er rævva lyd fra de Høyttalere i hattehylle next? Takk! Jeg kan tenke meg at de er rævva ja! Har veldig lyst på en sånn spesialtilpasset basskasse fra BSW også, og har hørt noe snakk om at det er litt bortkastet å ha hattehyllehøyttalere sammen med subwoofer i bagasjerommet, da de har en tendens til å jobbe litt mot hverandre? Så jeg avventer det til jeg får noe endelig svar der. Kan hende jeg bare smeller inn tilsvarende komponentsett i sidepanelene bak (hvis jeg får til det på noen måte) og supplerer med en subwoofer hatte hylla er grå kommer fra ein m3. Som jeg nevnte rett over her så er jeg litt usikker, men hvor mye skal du eventuelt ha for den? Er det med hull til solskjerm også btw? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SanderL Skrevet September 6, 2012 Share Skrevet September 6, 2012 Jeg har også hattehylle, da med solskjerm som har stått på fra bilen var ny! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mropedal Skrevet September 6, 2012 Forfatter Share Skrevet September 6, 2012 Jeg har også hattehylle, da med solskjerm som har stått på fra bilen var ny! Interessant Noen som kan be- eller avkrefte det jeg sa angående hattehyllehøyttalere + subwoofer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SanderL Skrevet September 10, 2012 Share Skrevet September 10, 2012 Jeg er ikke noen ekspert på anlegg osv, men vil jo tro det at om du bytter originale hattehylle høytalere med noe bedre i tillegg til at du kanskje tar ut reserve hjulet og feller ned en bass der, så tror det hadde blitt bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mropedal Skrevet September 13, 2012 Forfatter Share Skrevet September 13, 2012 Jeg er ikke noen ekspert på anlegg osv, men vil jo tro det at om du bytter originale hattehylle høytalere med noe bedre i tillegg til at du kanskje tar ut reserve hjulet og feller ned en bass der, så tror det hadde blitt bra Har også vurdert det Det kunne jo forsåvidt blitt et spennende lite prosjekt for min del også Og med mulighet for å slippe unna litt billigere enn om jeg skulle bestilt noe fra statene! Vi får se hva det blir til Takk for innspill. Hvilken farge og hva er prisantydning på hattehylla di? Det er til Coupe, right? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mropedal Skrevet September 13, 2012 Forfatter Share Skrevet September 13, 2012 For å holde litt liv i tråden legger jeg ved noen bilder jeg tok her om dagen.. Ikke store greiene pluss en kompis som klarte å lure seg med på bildet: Wonderviking reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Julian Sommer Skrevet September 13, 2012 Share Skrevet September 13, 2012 Nydelig bil Du burde ikke ha høyttalere i hattehylla hvis du er ute etter god lyd. Få på en skikkelig forsterker på JBL frontsettet ditt og en subwoofer i bagasjen så blir du fornøyd Problemet er vel at det kanskje ikke er noen åpning fra bagasjen og inn i kupeen i disse bilene, eller har du det? Send en PM hvis du vil ha mere tips til anlegg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet September 14, 2012 Share Skrevet September 14, 2012 Problemet er vel at det kanskje ikke er noen åpning fra bagasjen og inn i kupeen i disse bilene, eller har du det? Send en PM hvis du vil ha mere tips til anlegg Stemmer! Hvis du ikke har skipose, er det en metallplate som er punktsveiset rundt hvor skiposen skulle ha vært. Jeg vet mange har slått vekk denne platen, da den bare er der for å dekke. Jeg gjorde det ikke med min gamle E36 fordi jeg ville ha alt på stell, men jeg hadde kompiser som gjorde det, og jeg synes det ble merkbar forskjell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet September 14, 2012 Share Skrevet September 14, 2012 E36 coupe har jo nedfellbare seter, og dermed ingen plate whatsoever der. ¨ Hattehøytalere skal du ikke bry deg om. Folk kan si hva di vil, men dersom noen roper på deg, hva gjør du? jo du snur deg mot lyden. Dersom man tar ut høytalerboksene som sitter bak originalt, får man ganske mye areal med åpning, ikke langt unna skiposehullet til sedan. I tilleg sitter det noen hull her og der i metallet under hattehylla, dersom du "porter" selve plastdelen i hattehylla, slipper du igjennom mere lyd, samtides som du slipper at den vibrerer pga bassen i praksis hamrer løst på undersida av hattehylla gjennom hullene som er i stålet originalt. Selv har jeg ett rimelig 5,25 focal compsett fremme, noe som er helt ok. Planen min er dog å bygge om slik at jeg får 6,5" i kickpanelene, noe som egentlig ikke krever mere enn en mdf plate og litt improvisering. Kan vær at du har forskjellige erfaringer, men for min del var det som natt og dag å flytte diskanten helt oppe på A stolpen vedsiden av solpanelet, ble virkelig overasket over hvor mye det faktisk betydde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mropedal Skrevet September 14, 2012 Forfatter Share Skrevet September 14, 2012 Takker for svar alle sammen! Kan vær at du har forskjellige erfaringer, men for min del var det som natt og dag å flytte diskanten helt oppe på A stolpen vedsiden av solpanelet, ble virkelig overasket over hvor mye det faktisk betydde. Ja, da tror jeg du skjønner hvor mye det betydde for meg å i det hele tatt få diskant ! Men nå er jeg ikke ute etter konsertlyd heller Det eneste jeg savner er litt mer dybde og litt fyldigere lyd, og det viktigste er at det ser bra ut! Dessuten har jeg hverken midler eller kunnskap til å drive med noe "profesjonelt" bygg Å felle ned en liten 12" i reservehjulsbrønnen er en meget fristende tanke! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet September 14, 2012 Share Skrevet September 14, 2012 E36 coupe har jo nedfellbare seter, og dermed ingen plate whatsoever der. ¨ Okei Greit å vite! Da må jeg beklage! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå