trondhb Skrevet November 28, 2013 Forfatter Share Skrevet November 28, 2013 Leter videre etter en sDrive30i i riktig farge (helst blå), med riktig utstyrsnivå og med refunderbar moms til riktig pris. Er det noen som har noen erfaringer med vinterdekk (og felger) til denne bilen? Er nok piggfritt som er mest aktuelt. Ser at det som selges som "originalutstyr" fra BMW er Bridgestone LM-25 runflat, men ble frarådet dette til bruk i Norge av en jeg kjenner i dekkbransjen, typisk "kontinentalt" dekk. Anbefaler heller å satse på et godt premium dekk laget nordiske forhold, f.eks. Nokia eller Continental. Er det et "must" med original BMW-felg eller er ikke dette så nøye? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwZ Skrevet November 28, 2013 Share Skrevet November 28, 2013 Hmm. Sett i forhold til den prisen er jeg for så vidt enig i det ja. Har du kjørt sDrive23i også? Hvordan er forskjellen mellom den og sDrive30i? I utgangspunktet har jeg fram til nå bare ansett sDrive23i som aktuell, da jeg i utgangspunktet har hatt et "budsjett" på 400-450.000 kr (og gjerne nærmere 400 enn 450 også). Problemet er å finne en som har alt utstyret og fargen jeg ønsker meg. Fikk tilbud på 439.000 kr på en 2009 sDrive23i som matchet rimelig bra for en stund siden. Jeg synes det er vanvittig stort spenn i prisene på sDrive23i også om dagen. Fra den 2009-modellen jeg nevnte over her som sist var annonsert for 329.000 kr (og sikkert gikk for noe under dette) til den blå 2011-modellen i Fredrikstad til 499.000 kr (!) Så det er jaggu ikke lett å si hva som er "riktig" pris... Ser forresten også det ligger ute 2 stk. 2012 sDrive28i nå til henholdsvis 649.000 og 699.000 kr, disse er vel de som er mest sammenlignbare med sDrive30i? I forhold til disse høres jo ikke 510.000 kr for en 2010 sDrive30i så ille ut for så vidt. Har kjørt sDrive 23i også ja, men kun med automat. sDrive 30i var manuell. Forskjellen er nok større fra 30i til 35i enn 23i til 30i. Prisene har rast en del på Z4 i år, veldig varierende priser og det ser ut som de billigste ikke blir solgt først av en grunn!!! Hadde kjøpt meg 35i om du tenker på 500 000 for en 30i. Bare lyden er verdt de ekstra pengene alene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwZ Skrevet November 28, 2013 Share Skrevet November 28, 2013 Har kjørt sDrive 23i også ja, men kun med automat. sDrive 30i var manuell. Forskjellen er nok større fra 30i til 35i enn 23i til 30i. Prisene har rast en del på Z4 i år, veldig varierende priser og det ser ut som de billigste ikke blir solgt først av en grunn!!! Hadde kjøpt meg 35i om du tenker på 500 000 for en 30i. Bare lyden er verdt de ekstra pengene alene. Denne er inn på 520 000 og svært bra utstyrt, kanskje ikke din farge, men ett eksempel. Mener at du også sparer rundt 15000 på alternativ fortolling på denne, så 505 000. Finnes en sjanse for at det er en 2010 mod også. Da blir 30ien dyr... Hadde egentlig veldig mye respons på Z4en min, men de fleste skulle ha dobbelclutch kassa. Så har du den, blir den lettere å selge. For min del, hadde jeg tatt manuell igjen, fantastisk kasse http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-z4-sdrive35i-sag-navi-prof-bt-sh-hifi-augsburg/185009622.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=9&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=52&makeModelVariant1.modelDescription=35i&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&vatable=true&negativeFeatures=EXPORT&maxMileage=50000 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwZ Skrevet November 28, 2013 Share Skrevet November 28, 2013 Leter videre etter en sDrive30i i riktig farge (helst blå), med riktig utstyrsnivå og med refunderbar moms til riktig pris. Er det noen som har noen erfaringer med vinterdekk (og felger) til denne bilen? Er nok piggfritt som er mest aktuelt. Ser at det som selges som "originalutstyr" fra BMW er Bridgestone LM-25 runflat, men ble frarådet dette til bruk i Norge av en jeg kjenner i dekkbransjen, typisk "kontinentalt" dekk. Anbefaler heller å satse på et godt premium dekk laget nordiske forhold, f.eks. Nokia eller Continental. Er det et "must" med original BMW-felg eller er ikke dette så nøye? De originale 19" jeg hadde sprakk, så måtte sveise dem. Absolutt ikke ett must med originale felger. Når det gjelder dekk, så gå aldri for runflat. De sporer, de støyer, de gir dårligere komfort og er aldeles tunge (dårligere kjøre egenskaper). Skal du kjøre mye på typisk norsk vinterføre velger du dekk med merking fra 180km/t å nedover. Men kjører du lite på vinteren og ikke må bruke bilen de verste vinterdagene. Velger du dekk med merking høyere enn 180. Dvs 210 eller 240. Bilen har klart bedre kjøreegenskaper med slike dekk, særlig om du har litt motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trondhb Skrevet November 28, 2013 Forfatter Share Skrevet November 28, 2013 Har kjørt sDrive 23i også ja, men kun med automat. sDrive 30i var manuell. Forskjellen er nok større fra 30i til 35i enn 23i til 30i. Prisene har rast en del på Z4 i år, veldig varierende priser og det ser ut som de billigste ikke blir solgt først av en grunn!!! Hadde kjøpt meg 35i om du tenker på 500 000 for en 30i. Bare lyden er verdt de ekstra pengene alene. Ja, veldig vanskelig å si hva som er "riktig" pris på Z4 når det varierer så voldsomt. Den blå nevnt tidligere i tråden her som ble solgt for en måned siden og den røde som ennå ligger for salg er vel to av de rimeligste som har vært annonsert, og begge ble lagt ut for salg i mai/juni. Mens den svarte jeg nevnte i det første innlegget i tråden kun lå for salg i ca. en uke da den kom for salg igjen tidligere i høst. Jeg vil kanskje si at noe særlig over 400' er for mye for en sDrive23i, og ser at det er vanskelig å komme ned på denne prisen ved import, med ca. 10.000 kr i frakt og 15.000 kr i fortjeneste til norsk firma (jeg blir nok å handle gjennom en forhandler i Trondheim). Ihvertfall hvis man også regner inn ca. 15.000 kr for vinterhjul. Jeg fikk et prisoverslag på 479.000 kr på en 2010 sDrive30i med omtrent det utstyrsnivået jeg ønsker (men svart), ferdig levert Trondheim (eks. vinterhjul). Dette er da en bil som koster ca. 30.000 euro i Tyskland og har momsrefusjon, det skal det være noenlunde realistisk å finne en slik bil i riktig farge og med riktig utstyrskombinasjon med litt tålmodighet. Ser heller ikke bort fra at det kan prutes litt slik at man havner på 460-470'. Vurderer det som et bedre kjøp enn en tilsvarende sDrive23i til kanskje 420-430'. sDrive35i-en du nevner står det 526' på på mobile24.no, men som du sier er det litt gunstigere med alternativ beregning (ca. 12.000 kr på sDrive30i). Snakker nok uansett realistisk sett om rundt 540' for en perfekt bil ferdig registrert (eks. vinterhjul). Selv om jeg skjønner argumentene så blir det i dyreste laget for min del, har allerede strukket budsjettet en god del fra opprinnelig rundt 400' til 470-480' nå og synes det holder nå I utgangspunktet var det bare sDrive23i jeg så på, så sDrive30i vil være et steg opp slik sett. Den er også overraskende billig å forsikre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trondhb Skrevet November 29, 2013 Forfatter Share Skrevet November 29, 2013 Nå har det dukket opp en sDrive23i som ser veldig bra ut i forhold til mine kriterier: http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bmw-z4-sdrive23i-des-purewhite-navi-sportsitze-hifi-hofheim/187020723.html Helt rett fargekombinasjon etter min smak ("Pure White" ser rimelig strøkent ut her etter snart 4 år / 60.000 km, så helt håpløst å holde rent og pent kan det ikke være), veldig bra utstyrsnivå (bl.a. adaptivt understell, navigasjon, HiFi Professional, og manuell girkasse) og "Premium Selection"-bil. Bør være mulig å komme godt med mot 400.000 kr, og da kan denne være aktuell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trondhb Skrevet Desember 2, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 2, 2013 Var til Frankfurt og så på bilen i forrige innlegg på lørdag, ser meget bra ut. Havner sannsynligvis på 400-410.000 kr, synes det høres greit ut sammenlignet med de som ligger på Finn.no nå på rundt 450.000, blant annet en som dukket opp senest i går. Skal godt gjøres å finne en bedre match i forhold til mine kriterier tror jeg, har tross alt fulgt rimelig nøye med i over ett år nå... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwZ Skrevet Desember 2, 2013 Share Skrevet Desember 2, 2013 Var til Frankfurt og så på bilen i forrige innlegg på lørdag, ser meget bra ut. Havner sannsynligvis på 400-410.000 kr, synes det høres greit ut sammenlignet med de som ligger på Finn.no nå på rundt 450.000, blant annet en som dukket opp senest i går. Skal godt gjøres å finne en bedre match i forhold til mine kriterier tror jeg, har tross alt fulgt rimelig nøye med i over ett år nå... Ser fin ut denne, er vel en grei pris også, i forhold til at den er godt utstyrt. Er vel bare M-pakke som mangler... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trondhb Skrevet Desember 3, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2013 Kjøpte den Bilen er sannsynligvis på trailer opp fra Frankfurt torsdag neste uke og på plass i Trondheim rundt 15. desember. Venter sannsynligvis med registrering til på nyåret siden det ser ut til å være opp mot 10.000 kr å spare på det med mindre avgifter og ingen årsavgift for 2013. Edit: Det ser ikke ut til å være noe å spare på å vente til på nyåret, så bilen blir sannsynligvis registrert i slutten av neste uke. awt reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trondhb Skrevet Desember 20, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2013 Da har bilen ankommet Trondheim Skal innom Vegvesenet og på klargjøring i dag, satser på å hente den i morgen formiddag. Sparer ca. 5.000 kr + 1.500 i årsavgift på å vente til på nyåret med registrering, men får prøveskilter så jeg kan bruke bilen til og fra juleferie. Går får Mak Bimmer Silver (felg som bare leveres til BMW) som vinterfelg med Bridgestone Blizzak WS 70 piggfrie vinterdekk. http://www.performancealloys.com/wheel-details.aspx?ID=2521 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StigJ Skrevet Desember 20, 2013 Share Skrevet Desember 20, 2013 Grattis med flott bil Du får få ut noen bilder av gliset. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trondhb Skrevet Desember 20, 2013 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2013 Jepp, kommer i morgen satser jeg på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Desember 20, 2013 Share Skrevet Desember 20, 2013 Gratulerer med et godt valg, men skulle jo bare mangle etter en grundig prosess! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Desember 21, 2013 Share Skrevet Desember 21, 2013 Gratulerer så mye! Grei julegave Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet Desember 22, 2013 Share Skrevet Desember 22, 2013 Gratulerer, venter på bilder nå Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå