-Roger- Skrevet Juni 11, 2013 Share Skrevet Juni 11, 2013 Hjelm av den rimeligere sorten http://biltema.no/no/Bil---MC/MC/Person ... elm-82439/ Presenning som dekker hele bilen. Biltema varenr. 45301 Ok! ingenting mer jeg trenger? Er det ikke bedre med halvhjelm? http://biltema.no/no/Bil---MC/MC/Person ... elm-82634/ Hvilken bremsevæske bør jeg ha? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Juni 11, 2013 Share Skrevet Juni 11, 2013 En godkjent hjelm, fra biltema eller andre (gs har jo noen og). Halvhjelm er absolutt å foretrekke. PVC duk gode klær/sko å kjøre i, ikke shorts. Solbriller (prøv de med hjelm på) en ny bremsevæske holder. De dyre typene og væske ment for banekjøring har ofte et mye høyere kokepunkt med kondens i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet Juni 11, 2013 Share Skrevet Juni 11, 2013 En godkjent hjelm, fra biltema eller andre (gs har jo noen og). Halvhjelm er absolutt å foretrekke.PVC duk gode klær/sko å kjøre i, ikke shorts. Solbriller (prøv de med hjelm på) en ny bremsevæske holder. De dyre typene og væske ment for banekjøring har ofte et mye høyere kokepunkt med kondens i. Ok! Takk for svar Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet Juni 11, 2013 Share Skrevet Juni 11, 2013 Men ingen som vet hva rudskogen eller e30meet sier om rødeskilt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Glenglen Skrevet Juni 11, 2013 Share Skrevet Juni 11, 2013 Fant meg ikke på "påmeldt" lista, men jeg kommer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juni 11, 2013 Share Skrevet Juni 11, 2013 Ifølge nettside er det lov. Det står dog at det må stå "rudskogen" på kjøreseddelen, men slik er ikke de nye kjøreseddlene. Fikk bare en seddel med "prøvekjøring". Antar at dette da er greit. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Juni 11, 2013 Share Skrevet Juni 11, 2013 Vi følger bare rudskogen sin anvisning ang prøveskilt. Er kjøreseddelen endret slik at ikke stedsnavn forekommer lengre er jo den saken grei. Må dere oppgi destinasjon på seddelen skal det i utganspunktet være spesifisert dere skal til rudskogen. Lenge siden jeg har hatt prøveskilt, men om noen kan legge inn et bilde/scan av nåværende seddel hjelper det jo litt:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Juni 11, 2013 Share Skrevet Juni 11, 2013 Er kjøreseddelen endret slik at ikke stedsnavn forekommer lengre er jo den saken grei. Evnt helt motsatt. Synes jeg så noe om at prøveskilt ikke skulle skrives ut til kjøring på bane. Hvis det stemmer, så antar jeg at grunnen Rudskogen hadde til at det skulle stå Rudskogen heller ikke gjelder uansett. Mao, null prøveskilt på bane. Kanskje greit å få klarhet i.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juni 12, 2013 Share Skrevet Juni 12, 2013 Nei. Ifølge §2.7 som omhandler kjennemerker, så står det ingen slik begrensning. Dog, for noen år siden kom det en "veiledning" til trafikkstasjonene hvor det står at de ikke skal skrive ut kjennemerker til banekjøring eller ei heller "gatebilløp" som det så fint står. Dette er det hele striden har dreid seg om, da kun noen stasjoner har fulgt det, og det videre ikke finnes noen fornuftig forklaring på hvorfor. Forsikring ble nevnt, men du har jo ansvarsforsikring på slike skilt, står ingen slik begrensning i infoen om forsikringa heller. Når jeg fikk ut nå, står det ingenting om destinasjon på seddelen. Det står hvilke vilkår som gjelder, og ingenting som tilsier at "prøving" ikke kan utføres på bane. Jeg kan muligens få scannet inn en kopi her om det er av interesse for folk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet Juni 12, 2013 Share Skrevet Juni 12, 2013 Sist jeg skulle ha for Våler, det gikk dårlig! Etter 6 telefoner rundt til stasjoner i Norge fikk jeg snakke med hovedkontoret, og de sa BT ikke fikk lov og skrive ut prøveskilt der det står fks. Rudskogen motorpark eller at du skal på bane i det hele tatt eller formål som går utenfor og prøve bilen.. Og de fleste vet hvor sure damer som jobber på BT er... Derfor setter jeg et stort spørsmålstegn her.. Lurer bare på hva vi må skrive på skiltene, orker ikke og skru meg ihjel hvis det er skilta det skal stå på Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Juni 12, 2013 Share Skrevet Juni 12, 2013 Du har vel nå fått klarhet i hva e30meet sier om prøveskilt? Det var samme greiene i fjor. Av jeg sjekket med prøveskilt i fjor, hadde alle gyldig seddel. Er det noen som har mulighet til å legge ut kjøreseddelen slik den er pr.idag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joachim sørlie Skrevet Juni 12, 2013 Share Skrevet Juni 12, 2013 PM ehrnst Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Juni 12, 2013 Share Skrevet Juni 12, 2013 Skal se om jeg får gjort det senere i dag. Står ikke hvor du skal kjøre, så den saken burde være ute av verden. Det står bruksvilkår, og det står ikke noe om banekjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hermanoo90 Skrevet Juni 12, 2013 Share Skrevet Juni 12, 2013 Folk med vanlig skilt på bilene sine og forsikring, har dere forsikring når dere er ute på bane? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Juni 12, 2013 Share Skrevet Juni 12, 2013 Ingen forsikring nei. Personskade i ansvarsforsikringen gjelder uansett mener jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå