Gå til innhold

Den store LED pære tråden.


Reef89
 Share

Anbefalte innlegg

Nå har jeg tatt en overhaling på hovedlysene på min E61. Polerte opp glassene, skiftet xenon-pærene til Osram Night breaker unlimited, skiftet H7 pærene til Osram Night breaker unliminted og skiftet AE-pærene til LED (MTEC). Ser helt sykt bra ut nå og vil tro den blir en drøm å kjøre når det mørkner igjen sammenlignet med hvordan den var da jeg kjøpte den. Må bare få bytta det ene tåkelyset der reflektoren er ødelagt, montert LED der og så muligens programmere om slik at det er tåkelys + AE som lyser på dagen (må jeg da skifte lysmodul?) så blir den jo helt strøken.

Bomma på Xenonpærene da jeg bestilte D1S først, men min er produsert i 2004 og da er det D2S (ble byttet type på høsten 2005 ettersom jeg har funnet ut så senere modeller bruker D1S). Så da har jeg 2 nye Night Breaker unlimited D1S til salgs om noen er interessert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke å programmere at tåkelys + ae skal lyse samtidig, det er bare å vri lysbryteren ett hakk til høyre det og så trykke på tåkelys bryteren.

Hvis du mener at du skal kjøre med begge deler når bryteren står i posisjon 0 så tror jeg du må bytte til LCM2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ser mange kommenterer i forhold til gammel informasjon på side 1. Jeg kan si meg enig i at som første gangs besøkende i tråden så er ikke side 1 direkte informativ i forhold til hva som, pr i dag, er det beste valget/valgene. En liten modifisering vil gjøre side 1 mye mer lettlest og informativ. Foreslår å begynne innlegget med det som, sist oppdatert, er anbefalt og potensielt linker til dette. Videre kan/bør innlegget inneholde historien slik den den gjør, selv om mye av informasjonen er lite relevant i dag.

 

Uansett takk for bra informasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
6 timer siden, mpeders1 skrev:

Dere som har litt mere peiling enn meg, hvilken pærer trenger jeg for å få led i grøftelys og angel eyes på min e60 525d 2008 mod?

Står pæreguide på side 1 ;)

Det er H8 i parklys og om du har vanlig LCI fanger er det også H8 der. På m- front er det HB4. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener LED pærer i grøfte lys så finnes det ingen pærer som passerer pæresjekken.

Du må enten kode bort pæresjekken som nevnt over eller montere motstand. Man trenger ikke å gjøre noen av delene egentlig, det vil uansett virke, men da vil du få feilmelding ved hver oppstart.

Pæresjekk (canBUS) deaktiverer via PC. Det enkleste for nybegynnere er adapteren fra carly, den er helt suverent på div. lys koding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, mpeders1 skrev:

Takker for gode svar! Må bare sjekke men er det pæresjekk på AE også? Skal sjekke opp det med koding av pæresjekk :)

Nei alle parklys pærer meg bekjent slår ikke ut på pæresjekk. Noen billige dårlige greier vil blinke som diskolys i 3  sekunder ved oppstart, men får ikke feilmelding. 

Kjøpt deg en carly du. Mye morro en kan gjøre med den. Regner med du har smart tlf eller nettbrett.

http://www.mycarly.com/product/bmw-app/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

nå ser jeg at det er kommet e-merkede ledpærer endelig :D   men de koster litt da. 

 

er dette noe som kunne vært bruktbart som langlys?  eller er det grøftlys som gjelder på slike ting?    har lyst på xenon langlys  (blir nok og montere bixenonlinser)...  men om led funker like bra så tar jeg jo heller det : )   mye raskere og ikke minst lovelig :D

 

http://bygghobby.no/produkt/e-merket-kjorelys/e-merkede-led-paerer-1/e-merket-nssc-h7-led-for-innbygging

 

de skryter nå av det selv..  jeg ser at mange skriver at det er ca 3500lm på hid pærer også.. 

Høy Effekt H7 LED Fjernlys
Disse LED-pærene er designet for å utkonkurrere vanlige halogenpærer med opp til 3 ganger mer lysutbytte, og gi den samme lysstyrken og Kelvin fargen som på 6000k Xenon pærer
Hver enkelt LED pære yter hele 3500 lumen.

 

 

Endret av space-ace
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...