Gå til innhold

Den store LED pære tråden.


Reef89
 Share

Anbefalte innlegg

Kan jeg komme med en mening Reef?

Jeg har bestilt LED til min bil også. Hvite AE og spredere. Men jeg kommer til å koble av de oransje bryna slk at det blir seendes litt ut som F10 oppsettet forfra. tror bilen din kunne blitt minst 5x barskere om du prøvde uten bryna en gang :)

Har alleredet prøvd det :) men liker markeringslysene, ser jo grådig sint ut i mørke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk disse 25w led pærene, og har ikke motstander til dem enda, men tenkte jeg kunne kjøre med de en stund uten motstander med feil i speedometeret, men jeg fikk ikke feil på obc'en :P men til gjengjeld så flimrer led pærene konstant. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk disse 25w led pærene, og har ikke motstander til dem enda, men tenkte jeg kunne kjøre med de en stund uten motstander med feil i speedometeret, men jeg fikk ikke feil på obc'en :P men til gjengjeld så flimrer led pærene konstant. :(

Det gjør det nok så lenge en ikke har kodet det vekk.

Mine flimrer kun ved oppstart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil nok aldri kunne bli like bra som F10 etc da konstruksjonen er det som er flaskehalsen.

Om det hadde kommet en LED-pære som leverte tilstrekkelig hvitt- og kraftig nok lys, så tror jeg ikke de ringene skulle holdt tilbake for mye.

Problemet er at det er for mye blått i pærene. Dette ser blågrønt ut i kombinasjon med litt gulnet plastikk i ringene, samtidig som det er alt for lite effekt.

Hadde lyset vært 100% hvitt, og effekten tilsvart reel 25w f.eks som enkelte annonserer med, så hadde det vært mer enn kraftig nok til DRL.

Virker derimot ikke som om produsentene klarer å lage noen pærer som yter mer enn maks 3-7W.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk disse 25w led pærene, og har ikke motstander til dem enda, men tenkte jeg kunne kjøre med de en stund uten motstander med feil i speedometeret, men jeg fikk ikke feil på obc'en :P men til gjengjeld så flimrer led pærene konstant. :(

Det gjør det nok så lenge en ikke har kodet det vekk.

Mine flimrer kun ved oppstart.

Hvordan skal jeg kode det vekk da? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil nok aldri kunne bli like bra som F10 etc da konstruksjonen er det som er flaskehalsen.

Om det hadde kommet en LED-pære som leverte tilstrekkelig hvitt- og kraftig nok lys, så tror jeg ikke de ringene skulle holdt tilbake for mye.

Problemet er at det er for mye blått i pærene. Dette ser blågrønt ut i kombinasjon med litt gulnet plastikk i ringene, samtidig som det er alt for lite effekt.

Hadde lyset vært 100% hvitt, og effekten tilsvart reel 25w f.eks som enkelte annonserer med, så hadde det vært mer enn kraftig nok til DRL.

Virker derimot ikke som om produsentene klarer å lage noen pærer som yter mer enn maks 3-7W.

Jeg tror heller at det er kontruksjonen, hvertfall på mine lykter (E82) hvor de ytterste ringene ikke får tilstrekkelig med lys slik som indre. De optiske trådene får ikke like mye lys som går igjennom da det er kortere vei fra pæra til indre ring kontra ytre ring. Man ser det på tegningene fra lyktene og AE konstruksjonen. Men om noen kan slå i bordet med harde fakta så er jeg int. Jeg vil gjerne lære mer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk disse 25w led pærene, og har ikke motstander til dem enda, men tenkte jeg kunne kjøre med de en stund uten motstander med feil i speedometeret, men jeg fikk ikke feil på obc'en :P men til gjengjeld så flimrer led pærene konstant. :(

Det gjør det nok så lenge en ikke har kodet det vekk.

Mine flimrer kun ved oppstart.

Hvordan skal jeg kode det vekk da? :P

Kode vekk pæresjekken på grøftelysene, med diagnose. Flimringen er jo fordi canbusen søker etter feil på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...