Gå til innhold

Bmw 740i **Ferdig ombygd**


tobiastorvik
 Share

Anbefalte innlegg

får begynne å skrive litt oftere her da så det blir oppdatert! ;)

stroker motoren er den solgt eller har du den liggende? :)

Den er solgt. Min plan var å sette på m60 topper for å få enda mer effekt, men jeg kunne ikke gjøre det pga m62 har enkel registerkjede og m60 har dobbel. Jeg ville bygge om m62 motoren for å unngå tull med ledningsnett osv, men orka ikke å fullføre når planen gjekk i vasken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bilder av ombyggingen :) Er ikke så flink til å ta bilder men her er iallefall litt :)

 

Endelig resultat av pedalsett:

 

2015-12-28%2020.21.47_zpspt0oscss.jpg

 

Måtte ut med Speedometer og ratt:

 

2015-12-22%2022.39.23_zpsjmy7dpea.jpg

 

Måtte også lage ny plate der girspaken skal stå, så da tok jeg platen ifra E34 manuell og tenkte å trekke om da den var i stygg/skadet skai fra orginalt av:

 

2015-12-28%2013.49.43_zpsvex9cc5t.jpg

 

Da dette bare var ett forsøk så ble det ikke fullført 100%. Men jeg tenkte å ta en ny vri, og det er å trekke platen i Alcantara, og heller bruke mansjett rundt girspake i skinn, da jeg ikke har sett dette før: 

 

2015-12-28%2022.26.56_zpsqmqqtpoh.jpg

 

Og idag har jeg sittet å bestilt en god del deler som jeg trenger da girkassen skal på:

 

2015-12-29%2017.32.43_zpsqhxpbtvy.jpg

 

Jeg skal ha bilen på veiene før sommeren, men bilen blir lite trolig å se med ny lakk før neste sommer. Jeg skal få bilen 100% ferdig med manuell kasse, og få bilen så bra så mulig teknisk før jeg tar siste finish med lakk :)

Endret av tobiastorvik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestilte litt deler for litt siden, og idag var det en fin dag å montere nye deler :)

 

Jeg byttet gassdempere på bagasjeromsluken+panser, luftfilter på motor og microfilter til kupe.

Her er også ett bilde som viser att det er ekstremt vikti å skifte mikrofilter for å få ett fint førermiljø/klima  8-[

 

2015-12-30%2017.19.01_zpsudkcn0of.jpg

 

Også måtte bilen få smake litt på frisk luft i samme slengen  :santa:

 

2015-12-30%2015.16.19_zpsnkoyzxg8.jpg

 

og som dere kan se i bakgrunnen så er det altså delebilen som jeg kjøpte, egentlig kun for å ta pedalsett  8-[

Så om noen trenger deler ifra en 730 manuell så skrik ut :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

helt nydelig!! :) fikk lyst å selge E34'n og finne meg en E32 jeg og no

Hehe, ja jeg vil påstå att e32 er undervurderte biler :) listen over ting som skal gjøres blir mindre for hver gang jeg er i garasjen, og det er veldig motiverende :) gler meg som pokker til girkassen er på plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten men viktig update!

 

Idag har jeg fått lasket girvelger slik att bilen tror den står i nøytral slik att jeg får start på den. Måten det har blitt gjort på nå er vel egentlig den beste måten å gjøre det på, bortsett fra å bytte hjerne og ledningsnett på motor. Dette innebærer også att "trans mode" ikke eksisterer, som igjen gjør att det aldri kommer feilkode osv på girkassen som snart ikke eksisterer lenger. :) 

 

Det som gledet meg mest er att ved oppstart, så lyser displayet til girkassen i ca 10sek før den forsvinner og forblir svart. 

Nå venter jeg bare på bestillingen ifra koed før jeg kan starte med skifte av girkassen :) ( begynner ikke før jeg har alt som trengs )

 

Her er noen bilder :)

 

2016-01-04%2022.12.15_zpsojqrsdet.jpg

 

På disse ledningene kobles ryggelys. 2 ledninger går fra girkassen og kobles deretter rett på og da skal ryggelys være i orden :)

 

2016-01-04%2022.12.08_zpseoa7vjzk.jpg

 

Slik er speedometeret etter att displayet har slukket :) Ingen spor etter automatkassen :)

 

2016-01-04%2022.37.37_zpsceueyczx.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøff bil! Skulle ha senka min meir ser eg ;)

Blir veldig morrosamt med manuell, garantert!

Du kan lett få vekk trans melding i displayet ved å jorde ein kabel under girplata. Hugser ikkje ka kontakt det var, det kan eg sjekke opp i.

Du kan også ungå den å ha den girvelgeren, ved å montere eit "dummy" rele i sikringsboksen i motorrommet. Altså eit rele som er alltid på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøff bil! Skulle ha senka min meir ser eg ;)

Blir veldig morrosamt med manuell, garantert!

Du kan lett få vekk trans melding i displayet ved å jorde ein kabel under girplata. Hugser ikkje ka kontakt det var, det kan eg sjekke opp i.

Du kan også ungå den å ha den girvelgeren, ved å montere eit "dummy" rele i sikringsboksen i motorrommet. Altså eit rele som er alltid på.

Er pent når dei er litt lave :) takker for tips, men jeg har fått bort transprogram ved å ta ledning fra 6pin kontakta til den store 12pin kontakta :) så her er alt ferdig og klart til å montere kasse når delene dukker opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mottok litt deler her i uken :)

 

Nye tidsriktige skilt fra Lator skiltfabrikk:

 

2016-01-06%2010.31.07_zpspgvg73j5.jpg

 

Her er skilta på plass:

 

2016-01-06%2012.07.43_zpsj6cbjfmm.jpg

 

Litt snaks fra ebay:

 

2016-01-07%2011.44.33_zpscszd9vx9.jpg

 

Skifta utslitte pads på pedalene:

 

2016-01-07%2011.51.07_zpsfsarjhkc.jpg

 

Details: ( ja, jeg har ikke vasket gasspedalen enda) :)

 

 

2016-01-07%2011.51.35_zpsweo17thg.jpg

 

Venter bare i spenning på deler fra koed som forhåpentligvis ankommer på mandag, å da går jeg rett på skifte av girkassen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir meget bra :D

 

de skiltene, er de lovlige eller?   kunnet tenkt meg slike på e38n min kanskje  :-k    har noe lignende av de der nå men de er så slitne.. 

Skiltene er vel ikke lovlige uten att du har en veteranbil.. Men tror neppe noen kikker på att jeg har kjøpt meg tidsriktige skilt. :)

 

Forresten... Di skiltene jeg har kjøpt nå, er identisk med di som stod på bilen da den var levert ny, så tror dette går bra  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...