Gå til innhold

Min "nye" e38. S62B50, Godkjent med S62B50 motor. 476hk og 560nm på hjul. dyno papirer s39


D.Toft
 Share

Anbefalte innlegg

loadindex på alle hjul spiller liten rolle, er hva fabrikant har stemplet på platen i innerskjermen som teller..

 

nå brukte jeg desværre 2 forskjelige vekter, så vekten med m62 og manuell var 910kg og s62 med manuell er 970kg..

er nok ikke mye vektforskjell på m62 og s62.

 

forskjell på 740ia og 740i aner jeg ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min er det hvertfal dekka som har begrenset maksvekt. 

Bak tåler bilen ifølge plata 4536 kg vognkort sier også 4536 kg lasteindeks sier 5140 kg. Så her begrenses maks vekt av plata fra fabrikken. 

 

Foran sier plata 2876 kg.  Vognkort sier 2640. Lasteindeks sier 2640. Så her er maksvekten foran begrenset avdekka. 

 

Maks vekt på hele bilen er 7176 i vognkort. 7259 på plata begrenset av dekka foran. Når jeg hsr lastet bilen med 4536 kg bak har jeg 2723 igjen foran ifølge plata, men bare 2640 i vognkort pga dekka. Så med bedre dekk kan jeg få 83 kg til foran.  Eller 236 kg foran om det ikke er fullastet bak. 

 

Vognkort. 

image.jpg

 

plata

image.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

går seint med meg, enda ikke vært å vist den eller tenkt noe mer på vekt greiene.

men, har bestillt meg glass takluke nå, koed fikk inn en bil 20 desember 2015, og mandag kom første deleliste på den ut, tirsdag da stod glassluken der, og da var det bare å kjøpe den.

hvordan få lettest mulig ut trekket inni luken? må lakke eller trekke det om til sort, da det er grått nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, D.Toft skrev:

er 85liters tank.

 

men jaggu har jeg klart å svi av mer penger.... bilr ESS presse nå...

jaja, man lever bare 1 gang, så hvorfor ikke hahahha

Ja du kjøpte det til 33? Hadde jeg også gjort tvert om jeg hadde hatt

sånn motor nå!! 85 liters tank ja... Da blir det ekstra mange kg spart ;)

Endret av Ivrig86
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja kjøpte Dirty sitt kit..

har ikke lyst å "jukse". så begynner med å plukke ut alt mulig annet, samt bytte til mindre batteri.

 

10 liter bensin= 7,5kg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir kjekt med presse på denne :) Hadde sikkert kjøpt det selv, om jeg hadde hatt råd. Haha. 

Får bruke deg som prøvekanin og se hvordan det går med presse på s62 i bruksbil :P Godt det var nye dysene, da mange i M-gruppen sier disse gikk for magert. Blir litt smånervøs, selv om det sikkert går bra med flesteparten. Haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja satser på det :P

har akkurat betalt presse kitet, så håper det kommer snart, så eg får sett over hva deler som mangler.

er nok bensinpumpen og for mye sladding som dreper disse her.

 

uansett så skal ny eksos monteres, ny bensinpumpe og 2 stk bredbåndslambda settes opp, alltid kjekt å ha kontroll på blandingsforholdene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 5.5.2016 at 20.03, D.Toft skrev:

går seint med meg, enda ikke vært å vist den eller tenkt noe mer på vekt greiene.

men, har bestillt meg glass takluke nå, koed fikk inn en bil 20 desember 2015, og mandag kom første deleliste på den ut, tirsdag da stod glassluken der, og da var det bare å kjøpe den.

hvordan få lettest mulig ut trekket inni luken? må lakke eller trekke det om til sort, da det er grått nå..

enklester og ta ut trekket fra oversiden av takkasetten. lett når den allerede er ute : )   men det er forskjellig trekk fra glass og stålluke da. 

 

ligger komplette sorte trekk på ebay innimellom. finner sikkert for bare takluka også der.    jeg har tenkt å trekke om på min 730 da. de selger billig stoff ferdig kappet på ebay for det.   rundt 500kr om jeg ikk husker feil.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er det snart tid for vegvesenet. søndagen blir da brukt til vask, kos og stell av bil og felger, så den ser noenlunde skapelig ut til visning.

trekket til glassluken kom ut KJAPT etter å ha søkt litt på nett, var MEGET enkelt når man først visste hva 2 ting som måtte vekk for å få opp trekket.

lure meg begynte å løsne på skruene til selve glasset, noe som ikke trengtes å gjøres, så må justere glasset når kasetten er kommet i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...