Gå til innhold

Min E36 ///M3 - Bytta bil!:)


Henrik...
 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg fått solgt Cosworthen, og henta meg M3 på fredag :D Etter å ha kjørt Cosworth i overkant av 3 år var tida inne for å prøve noe nytt. Så får det heller bli Cosworth igjen seinere en gang :roll:

Er bare 24 år, så er morsomt å prøve litt annet også, pluss at jeg var gira på å fortsatt kjøre bakhjulstrekk. Har vært student de 2 siste åra, så økonomien er ikke helt på topp. Ellers skulle jeg gjerne hatt E30 M3.

Har hatt en E36 320 en gang tidligere for noen år sida, så har vært en snartur innom BMW før, men ellers er jeg rimelig fersk på BMW. Virker som et ganske ungt og bra miljø, så kommer til å være aktiv på forum, treff osv, morro å bli litt kjent med folk herifra :) Kanskje det gikk ann å få til noen mindre lokaltreff som jeg har skjønt det er litt av blant folk her, spesielt E36 gutta :cool:

Uansett - bilen er en orginal 93 modell 3.0, som framstår som hel og pen. Det meste er orginalt, utenom skiver som er borra og slissa, yellowstuff klosser, og noen BBS LM replika felger. Bilen er godkjent med 225 eller 235 foran, og 255 dekk bak :cool:

Har en del planer for bilen for å heve looken noen hakk - den er ikke veldig spennende å se på akkurat nå.

Planer:

[ ] Eisenmann Race catback
[ ] Supersprint mellompotte/X-pipe
[ ] KN konfilter
[x] Gul film på tåkelys og linser i hovedlykter
[x] Hvite blinkere foran - skal ha på svak tint Lamin-x
[ ] Baklykter type sota røde/hvite
[x] Svart grill/nyrer
[ ] GT spoiler uten spacere
[ ] Coilovers - KW v2
[ ] 17" Felger - Vurderer BBS RS, Hartge Design C, Keskin Kt1, OZ Futura, Work vs-xx etc.
[x] Svart/hvitt M-emblem i grillen
[x] Mattsvart M3 emblem bak
[ ] 3-eika ratt
[ ] Sende bilen til detailing
[ ] Kanskje bygge om til armlene
[ ] Muligens kompressor en gang i framtida
Sikkert mye annet også, men det kommer etterhvert som det dukker opp :cool:


Nok prat - mer bilder. Tok noen mobilbilder av halvdårlig kvalitet etter en vask i sta. Skal ta flere og bedre bilder med speilrefleksen en av de nærmeste dagene, men dere får et inntrykk i hvertfall!

Kjapp stopp innom Espa for å få i seg E6 beste pølser og verdens beste boller, på vei hjem etter å ha henta bilen :)
296733_10152146332125235_2042715974_n.jp

20120916_191913.jpg

20120916_191944.jpg

20120916_192012.jpg

20120916_192031.jpg

20120916_192054-1.jpg

LM felga er muligens til salgs etterhvert. Noen som aner cirka verdi på disse? Er 18", men har ikke fått sjekka opp bredden ennå
20120916_191959.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med grom bil. E36-karosseriet går aldri ut på dato etter min mening. :)

Hvis du vil ha mye lyd - også på lavt turtall, så er nok muligens Scorpion veien å gå. Skal du ha mere klar "snerrete M-lyd" så velger du enten AA eller Eisenmann.

KW er bra. Senk.no f.eks. forhandler dette. TÜV papirer følger med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig å se en flott orginal bil uten skamsenk, gule lykter foran, vinge og klistremerker over alt :)

På med noen strøkne orginale M3 felger, orginal cd spiller, nytt M3 ratt, armlene og noen nye matter - så trenger du ikke gjøre mer.. :P

LM felgene ser veldig ut som GS sine. Vil tro du får rundt 4-5 lapper for de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig bil! Gratulerer så mye :) Liker planene ;)

Det "beste av det beste" effektanlegget er vel håndlaget Eisenmann-effektanlegg, vil jeg tro. Men dette koster 7-9 000kr. Jeg ville gått for Scorpion egentlig, hadde det på 320i'en og det var råå lyd, samtidig var det rustfritt og så veldig pent ut.

Vurdert nytt ratt?

E36_M3_Dash_Late.jpg

scaled.php?server=504&filename=wheel1i.jpg&res=landing

Syns bussrattet ikke passer så pent inn med resten av interiøret..

EDIT: Evenol var litt raskere enn meg ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med flott bil;-) gode planer for bilen også.. men er enig med " MagnusHN" at du bør få tak i noen originale gromme hjul.. ;) men ellers av min erfaring på det med lyd så er kanskje eisenmann og carbon innsug noe å vurdere. Sykt grom lyd synes nå jeg xP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med salg av Cossie`n ;)

....og gratulerer med M3.! Får følge med litt her da skjønner jeg.:) Kunne faktisk tenkt meg å prøve E36 M3. har aldri hatt sansen for E36, sånn rent generelt, men kanskje en M3 hadde forandret litt på den biten.

Ser frem til updates her! Håper du gjør noe som ingen andre har gjort før, da blir det enda mere spenende.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med ny bil, likte nok Cosworthen litt bedre. Men det er fordi jeg selv har eid en haug med gamle forder, både med og uten cosworth på toppdekselet.

En E36 må vel være den mest vellykkede m3'n noen sinne. Vanvittig tidløs, og er en holdbar og bra bil generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk :)

Kom disse med tøffere ratt på 3.2? Blir uansett å handle et annet M3 ratt ja, det 3-eika. Er det GS som gjelder, eller på BMW å kjøpe det?

Er rimelig lysten på RS felger, selvom det er blitt veldig vanlig. Men er jo snart slutt på sesongen, så jeg har jo hele vintern på å se om jeg finner noe annet tøft ;) Skal prøve å være litt kreativ, er ikke morro å bare se på hva andre har gjort, må finne på noe selv å

Virker som Eisenmann er det som blir nevnt oftest rundtom på nettet, så blir nok Eisenmann på denne da :) Er det komplett fra motor, eller kun fra katalysator og bak?

Ellers lurer jeg på å bytte plugger, da bilen begynte å jage litt på tomgang. Hvilke plugger er vanlige på disse bilene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom disse med tøffere ratt på 3.2? Blir uansett å handle et annet M3 ratt ja, det 3-eika. Er det GS som gjelder, eller på BMW å kjøpe det?

Det kan hende du finner det billigere på eBay også. Bare finn en seriøs selger. Er usikker på hva GS/Koed/BMW tar for rattet, men har en anelse at de er dyrere enn f.eks. eBay/utlandet.

Virker som Eisenmann er det som blir nevnt oftest rundtom på nettet, så blir nok Eisenmann på denne da :) Er det komplett fra motor, eller kun fra katalysator og bak?

Bakpotte fra Eisenmann er fra kat. og bakover, men dette holder i massevis. Koster sikkert et sted mellom 6-7-8k. Du trenger ikke komplett anlegg for å få grom lyd på disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...