Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hadde du ringt dem først,hadde du nok fått tilsendt nye deler gratis.Det hender faktis at man får noe skadet eller produksjonsfeil. Men du greier nesten å svi av 10000kr,uten å sjekke litt selv tydeligvis.

Men sant som dem sier, 1 telefon kan man spare mye penger.

Skulle jeg ringt Koed først og konfrontert de med noe jeg/Bavaria ikke visste? Er det det du mener? Klarer du det så er du god... Jeg hadde faktisk bilen inne hos en annen Bavaria avdeling som ikke klarte å finne ut feilen, hvis du, igjen, hadde lest litt.

Det virker som om du har glemt lesebrillene dine - ser du ikke at jeg skrev at dette ble funnet ut etter at Bavaria hadde satt på nye originale deler?

Det er helt motsigende å si at en telefon kan spare deg for mye penger i dette tilfellet, men det virker ikke ut som om du skjønner rekkefølgen i dette.

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Alt fungerte før bytte,bare dårligere så klart også bytter man med nytt å det blir ikke bedre. Da er det vel noe galt med det nye som er bytta,at kanskje du har fått noe som er feil/feilproduksjon.Da er det greit å ta en telefon til Koed å høre hva dem sier,før man setter bilen på verksted...

Fungerer ikke etter bytte av deler,men fungerte før bytte hmmm hva kan være galt,får ringe Koed å høre om det kan være en produksjonsfeil/eller om dem har fått klager på dette (Tar 5min),men nei setter den på merkeverksted å nesten ut med 10000kr

Kjøp orginalt du,så blir du fornøyd.

Skrevet

Dette tok "kaka" for min del...

En håndbrekksmekanisme er relativt enkelt oppbygd. Dersom man overhode ikke får låst hjula med full oppstramming, og ikke har noe treghet i wirer, så er det ikke værre enn å spenne opp brekket og måle ytterdiameter på skoene iforhold til innerdiameteren på bremseskiva. Da får man ivertfall en pekepinn iforhold til hvor skapet står. Dette har jeg selv opplevd svært mange ganger på blant annet eldre mitsubishi, så jo dette hadde jeg merket.

Har også vert i samme situasjon, ved å fått lakket uorginal frontskjerm fra Koed uten å prøvemontert den først. Du gjetter sikkert resultatet av dette siden jeg drar opp historien, for det ble en grei flause for min del. :D

Noe jeg på den andre siden stiller meg noe nyskjerrig til, er at BMW ikke kunne gå inn på delelageret sitt og måle ei original skive slik at du selv kunne skrudd av "koed" skiva og sjekka den opp mot denne. Eventuelt printet ut standardmål til deg, det har for min del gått greit med bremseskiver og fjører hos andre bilmerker. Bremseskoene er det vell kanskje litt værre med.

Ressurs og ressurs, somregel går det bra med uorginale deler, og Koed ligger somregel ett godt stykke under tilsvarendes priser hos di to andre "større" online bmw onlinebutikkene i Norge.

Skrevet
Alt fungerte før bytte,bare dårligere så klart også bytter man med nytt å det blir ikke bedre. Da er det vel noe galt med det nye som er bytta,at kanskje du har fått noe som er feil/feilproduksjon.Da er det greit å ta en telefon til Koed å høre hva dem sier,før man setter bilen på verksted...

Fungerer ikke etter bytte av deler,men fungerte før bytte hmmm hva kan være galt,får ringe Koed å høre om det kan være en produksjonsfeil/eller om dem har fått klager på dette (Tar 5min),men nei setter den på merkeverksted å nesten ut med 10000kr

Kjøp orginalt du,så blir du fornøyd.

Det fungerte ikke før bytte av deler. Fikk feil på håndbrekk på EU. Det var helt likt før og etter bytting av deler, derfor ble den satt på verksted da vi ikke klarte å stramme brekket. Vi mistenkte at det var den self-adjustern som sitter under håndbrekksarmen som var defekt. Etter bytte av denne så hjalp det fortsatt ikke, som skrevet tidligere i denne tråden. Bavaria prøvde etter dette å bytte til originale skiver etc., noe som viste seg å fungere til slutt. Det er kanskje lett for deg å si nå at man kunne tatt en telefon til Koed, men når de heller ikke skjønner hva som har skjedd og sier at det må søkes om reklamasjon til produsent, så tviler jeg på at utfallet ville blitt noe annerledes.

Jeg tviler på at det kun er ett sett som har blitt produsert feil, da bremseskiver støpes i former før de blir skåret ut av CNC-maskin.

Hadde jeg fått riktig dimensjonerte deler(hvis det er dette som er feilen) så hadde ikke dette vært noe tema, hvis du fortsatt ikke skjønner dette.

Igjen - du bør ærlig talt lære deg å lese nøyere.

Håskjold:

Dette med å måle ytterdim. og innerdim ville nok ha fungert, hvis man var klar over at dette var feilen - men for å være helt ærlig så er ikke dette noe hvermannsen har i bakhodet. Når det tok så dårlig før bytte av deler, og likedan etter, så var første tanken vår at det var noe galt med strammeren inne i bilen, fordi dette er et vanvittig dårlig system på 1-serie.

Jeg forventer at det er dårlig passform på uoriginale karosserideler o.l, men på slitedeler så trodde jeg ikke dette var veldig utbredt.

Når to Bavaria avdelinger nesten ikke klarer å finne ut dette, så hadde ikke jeg klart det heller. Jeg er ikke utdannet mekaniker, men jeg og fatter gjør tilnærmet alt med bilene våre selv, og vi har aldri opplevd noe liknende i løpet av alle disse årene.

Jeg forventer å få riktige deler, selv når det er uoriginalt.

Skrevet

For å si det sånn...det er lenge siden jeg har banna så jævli som ifjor når jeg prøvde å montere nye lykteglass i plast på min gamle E46. Passte overhodet ikkje og det var langt fra orginale mål på Koed sin del. Måtte faen meg til med salo for å få de inn. Så knakk en del også så det fikk meg ikke akkurat roa ned. Men det gikk til slutt. Så vær obs før du kjøper viktigere ting som bremser etc hos Koed.

Skrevet

Eg kjøpte faktisk uorginale bremseskiver til min e34 540 på koed. Monterte disse og da var det sinnsykt kast i di. Monterte tilbake til dei gamle og då var alt fint... Så er enig at ikkje alle produkt er av tilfredsstillende kvalitet!!

Skrevet

Syns det var en noe krass tone fra trådstarter til de som ikke var helt enige i meningene hans, lager man en klagetråd får man tåle noen motargumenter også.

Men personelig hadde jeg ikke vært helt imponert over merkeverkstedet heller. Når de ikke klarer og finne ut hva som er feil og bare bytter alt. Håndbrekksystemet er såpass simpelt at det burde det jaggu værra mulig og finne ut av for et merkeverksted.

Koed burde tatt retur på skivene og bånda syns jeg.

Skrevet
Syns det var en noe krass tone fra trådstarter til de som ikke var helt enige i meningene hans, lager man en klagetråd får man tåle noen motargumenter også.

Men personelig hadde jeg ikke vært helt imponert over merkeverkstedet heller. Når de ikke klarer og finne ut hva som er feil og bare bytter alt. Håndbrekksystemet er såpass simpelt at det burde det jaggu værra mulig og finne ut av for et merkeverksted.

Koed burde tatt retur på skivene og bånda syns jeg.

Jeg er krass når det kommer så mye inkompetente svar fra bedrevitere her inne som tror de vet alt før de tar seg tid til å lese. Det sitter så mange som egentlig ikke har peiling på det de kommenterer om, men som kommenterer bare for å kommentere - virker det ut som.

Men ja, jeg er helt enig med deg ang. dette med merkeverksted(ene). De sa at de ikke hadde vært borti dette problemet før, noe som jeg kan forstå da folk som leverer bilen på verksted bare kjøper originaldeler som ikke evt. har feil dim.

Jeg har egentlig sagt mitt i denne saken, jeg kommer ikke til å handle på Koed videre, så får andre gjøre som de vil. De har sikkert mye bra deler, men jeg har blitt misfornøyd flere ganger på rad nå.

Skrevet

Jeg svarte deg med å fortelle hva jeg gjør ifm montering av nye deler! Er ikke noe idiot av den grunn ;)

Må være en gjeng rakettforskere hos bavaria som ikke klarer å feilsøke seg fram til hva som er feil, men må bytte deler til problemet er løst.. har bare vært borti sånn automatisk strammer på e60, og denne er ihvertfall lett å lure.

Hvis du ikke vil DISKUTERE på DISKUSJONSFORUM så bør du hvertfall ikke høgge hue av dem som prøver å hjelpe deg!

Grunnen til at koed ikke vil gi deg kompensasjon for utlegget ditt vil jeg tro er at de har kjøpsloven i ryggen. For å tjene penger så kan dem ikke øse ut med penger fordi det var leit at du prøvde å løse problemet på din måte, istedet for å ringe koed. Hadde JEG svart på telefonen hos koed så hadde jeg hvertfall bedt deg om å ta av skiva å måle diameter, deretter sammenliknet med originalt.

Men jeg har jo en skrue løs...

Skrevet

Pass på blodtrykket nå.. :wink:

Jeg har selv bestilt mye fra koed oppigjennom årene og er jevnt over fornøyd.

Selvfølgelig har det hendt at jeg har fått feil deler og lignende men da har de ordnet opp.

Skrevet
Alle vet at Koed fører uorginale deler å feil på varer kan oppstå,så hvorfor kontakta du ikke koed med probleme med en gang å ikke etterpå for å kreve penger på verksteds regning ? Så hadde du helt sikkert fått tilsendt nytt.Siden det fungerte før bytte av skiver/klosser var det jo mest sansynelig at probleme var der,kunne jo bare målt dem fra koed å sammeligne med orginalt.

Dersom du ikke kontaktet koed før du leverte bilen på verksted, synest jeg dette blir din egen feil. Koed er en enorm ressurs for oss som liker å skru selv, det at det av og til blir feil på man leve med med tanke på hvor mange varer dem selger hvert år.

Her burde du kontaktet Koed med en gang du ante uråd, så hadde saken helt sikkert fått en annen utvei.

Jeg bryr meg lite om hva dere egentlig sier, fordi det er ikke dere som har hatt dette utlegget på nesten 10.000,- kroner, for en jobb jeg hadde utført til ingen nytte.

Så klart du bryr deg. Du har jo lagd en tråd om dette problemet.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Skrevet

Bare meg som sammenligner den nye delen og den gamle før jeg monterer? Det er jo rimelig lett å se etter forskjeller og feil.

Når man kjøper deler som man skal

Montere selv MÅ man kunne se etter om det er rett del også. SPESIELT HVIS DU BRUKER UORGINALE DELER... Orginaldeler er ikke nødvendigvis bmw deler, men deler som er identiske eller bedre enn orginaldelen. Da sier det seg selv at uorginale deler bør sjekkes nøye før man velger å bruke noe slikt...

Skrevet
Alle vet at Koed fører uorginale deler å feil på varer kan oppstå,så hvorfor kontakta du ikke koed med probleme med en gang å ikke etterpå for å kreve penger på verksteds regning ? Så hadde du helt sikkert fått tilsendt nytt.Siden det fungerte før bytte av skiver/klosser var det jo mest sansynelig at probleme var der,kunne jo bare målt dem fra koed å sammeligne med orginalt.

Dersom du ikke kontaktet koed før du leverte bilen på verksted, synest jeg dette blir din egen feil. Koed er en enorm ressurs for oss som liker å skru selv, det at det av og til blir feil på man leve med med tanke på hvor mange varer dem selger hvert år.

Her burde du kontaktet Koed med en gang du ante uråd, så hadde saken helt sikkert fått en annen utvei.

Jeg bryr meg lite om hva dere egentlig sier, fordi det er ikke dere som har hatt dette utlegget på nesten 10.000,- kroner, for en jobb jeg hadde utført til ingen nytte.

Så klart du bryr deg. Du har jo lagd en tråd om dette problemet.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Ja, jeg bryr meg om tråden sitt poeng; å advare andre om at skivene Koed leverer er et dårlig produkt.

Jeg bryr meg egentlig ikke om hva dere kommenterer, men jeg forsvarer meg når det er så mange tre-åringer her inne.

Såklart sammenligner jeg også deler, men jeg klarer ikke å se med øyet når det kanskje er 1mm forskjell i innvendig dim. på en bremseskive, når de er helt like ellers. Det er mulig dere ser det...

Hadde jeg visst at dette var feilen på forhånd så hadde jeg ikke satt på skivene.

Hvis dere fortsatt ikke skjønner det, så har jeg har fått riktige deler, men feil innvendig dim. på de uoriginale skivene.

JulianS

Jeg har ikke kalt deg en idiot, så det er dine ord. Du sier nå at du kanskje ville ha tenkt på dette, etter at feilen ble funnet ut, men det er som jeg sa tidligere; det er veldig lett å være etterpåklok.

Koed hadde ikke klart å løse problemet via telefon, når de heller ikke skjønner hva som er galt når jeg leverte skivene til de. Når heller ikke mekanikere hos Bavaria finner ut av dette, så ville ikke to selgere hos Koed klart det. Såpass håper jeg du skjønner...

Jeg tror det bare er X1/3 og 1-serie som har lik strammer, ikke E60. Så det er nok liten hensikt å lure disse, da det er et vanvittig enkelt system.

Du kan jo lese det første innlegget ditt, sett deg i min situasjon og se om du finner noe hjelp. Jeg fant det ikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...