Evenol Skrevet September 20, 2012 Share Skrevet September 20, 2012 Har vært trofast mot Koed de siste 4 år, og har kjøpt det meste fra disse. Men nå er det absolutt nok... For en måneds tid siden så bestilte jeg uoriginale bremsedeler til min mors 116i '04 ifbm. EU-kontroll. Vi gjør alt med bilene våres selv, så tenkte at dette ble en grei jobb... Kjøpte komplette bremseskiver, bremseklosser og håndbremsesko. Alle delene ble montert og justering av håndbrekk ble utført iht. beskrivelse fra BMW. Etter justering fikk håndbrekket en veldig lang vandring før det tok tak. Justering ble gjennomført flere ganger, uten at dette hjalp. Bilen ble levert verksted (Bavaria), med følgende melding; Alt av bremser bak er byttet – feilen må ligge i selve håndbrekksystemet. BMW feilsøkte, men fant ingen klare feil og byttet dermed håndbrekkmekanismen(denne som egentlig skal være selvstrammende(?)). Etter at denne ble byttet var det fremdeles lang vandring på håndbrekket. Fatter fikk en telefon fra Bavaria og de fortalte at de ikke visste hva som var galt. Nå lurte de på hva de skulle gjøre videre, og da fortalte vi at det bare må fikses - da vi ikke kommer til å finne ut av dette problemet selv. De nye skivene og bremsebåndene jeg hadde kjøpt fra Koed ble byttet ut med originale deler på verkstedet. Da fungerte brekket som det skulle! Med andre ord så er det enten de uoriginale skivene eller håndbrekkskoene som har for lite gods. Koed leverer uoriginale deler med helt feil standard, og var ikke interessert i å ta på seg en delkompensasjon for det betydelig store utlegget vi hadde hos BMW(snakker om rett i underkant av 10.000,- kroner). Det er bare et tips til andre som vurderer å kjøpe deler fra Koed. Dette var siste gangen for min del! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomascr Skrevet September 20, 2012 Share Skrevet September 20, 2012 slik er det vell og kjøpe det billigste å uorginalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet September 20, 2012 Forfatter Share Skrevet September 20, 2012 slik er det vell og kjøpe det billigste å uorginalt. Jeg er fullt klar over at uoriginalt ikke er like bra som originalt, men skivene/skoa skal vel bygge like mye som originale? Eller forventer du kanskje ikke det? Når du kjøper nye uoriginale skiver, kjøper du de bare for å kaste de? Eller for å ikke ha fungerende håndbrekk? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet September 20, 2012 Share Skrevet September 20, 2012 Alle vet at Koed fører uorginale deler å feil på varer kan oppstå,så hvorfor kontakta du ikke koed med probleme med en gang å ikke etterpå for å kreve penger på verksteds regning ? Så hadde du helt sikkert fått tilsendt nytt.Siden det fungerte før bytte av skiver/klosser var det jo mest sansynelig at probleme var der,kunne jo bare målt dem fra koed å sammeligne med orginalt. Utrolig kjedelig,men aldri vert borti/hørt om noen som har hat dette probleme :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thomascr Skrevet September 20, 2012 Share Skrevet September 20, 2012 slik er det vell og kjøpe det billigste å uorginalt. Jeg er fullt klar over at uoriginalt ikke er like bra som originalt, men skivene/skoa skal vel bygge like mye som originale? Eller forventer du kanskje ikke det? Når du kjøper nye uoriginale skiver, kjøper du de bare for å kaste de? Eller for å ikke ha fungerende håndbrekk? Joda, de bør vell det. Men noe dårlig passform må vi tåle av uorginale deler en sjelden gang. som du sier, har du jo bestillt mye deler fra koed før, og vært fornøyd. sunst ikke de burde bli "disset" pga det var dårlig passform på NOE av de _uorginale_ delenede selger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmwM46 Skrevet September 20, 2012 Share Skrevet September 20, 2012 Jeg har akkurat samme problemet som deg får ikke håndbrekk til å funke som det skal uansett hva jeg gjør , første dagen jeg skulle sette bilen i bakke fant jeg bilen i bunnen når jeg kom tilbake ! Brekke var bedre før jeg fikset dette med delene jeg kjøpte fra koed ! For noe søppel ! Alt av bremser ble fikset på verksted å de er nøye så da har jeg fått svaret på hva som er galt ! Får bestille original deler heller da ! Fikk også feil dieselfilter å oljefilter enda til jeg bestilte tikka det som skulle vært til min motor! Fulgte info som stod under delen om hvilken motor det fulgte til ! Dette er for dårlig !! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hsd Skrevet September 20, 2012 Share Skrevet September 20, 2012 Dersom du ikke kontaktet koed før du leverte bilen på verksted, synest jeg dette blir din egen feil. Koed er en enorm ressurs for oss som liker å skru selv, det at det av og til blir feil på man leve med med tanke på hvor mange varer dem selger hvert år. Her burde du kontaktet Koed med en gang du ante uråd, så hadde saken helt sikkert fått en annen utvei. Dersom man faktisk har fått feil deler, sender dem nye bare man tar en telefon uten noe stress på noen som helst måte. - BmwM46 Dersom du faktisk gjekk bort fra bilen første gang etter bremsebytte i en bakke, og den seig har du jammen meg ingen andre å takke en deg selv. Det er alltid en kjangs for at man har gjort noe feil, så da holder man ett øye med bilen. Har selv byttet både på e36, e46 og e39 med uorginale deler uten noen problemer i det hele tatt. Koed selger uorginale deler, ser selv at frontskjermer fx trenger noe jobb, men det sier jo seg selv at det kanskje er en grunn til at originale deler er opp til 4-5 ganger av og til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet September 20, 2012 Share Skrevet September 20, 2012 Jeg har stort sett vært fornøyd med Koed. Eneste er da jeg bytta skiver og klosser rundt på E90en, ikke helt fornøyd selv om det funker bra. Blir orginalt igjen neste gang. Noe verre er at jeg her om dagen mottok ett nytt speedometer til E34en da det gamle bestemte seg for å vise 40 km/t for mye, så jeg kjøpte ett brukt igjennom Koed. Det de har gjort er å sende meg ett speedometer som slettes ikke virker, får opp lys og km stand men alle målere er helt døde. Så dette returnerer jeg så setter jeg bilen på Bavaria så de kan finne ut av feilen med de gamle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet September 20, 2012 Forfatter Share Skrevet September 20, 2012 Alle vet at Koed fører uorginale deler å feil på varer kan oppstå,så hvorfor kontakta du ikke koed med probleme med en gang å ikke etterpå for å kreve penger på verksteds regning ? Så hadde du helt sikkert fått tilsendt nytt.Siden det fungerte før bytte av skiver/klosser var det jo mest sansynelig at probleme var der,kunne jo bare målt dem fra koed å sammeligne med orginalt. Dersom du ikke kontaktet koed før du leverte bilen på verksted, synest jeg dette blir din egen feil. Koed er en enorm ressurs for oss som liker å skru selv, det at det av og til blir feil på man leve med med tanke på hvor mange varer dem selger hvert år.Her burde du kontaktet Koed med en gang du ante uråd, så hadde saken helt sikkert fått en annen utvei. Forventer du/dere å få bremseskiver som ikke er i riktig dim. innvendig(hvis dette er årsaken)? Hva mener dere jeg skulle ha sagt til Koed når jeg ikke kan bevise feilen? Når selv ikke BMW kan bevise feilen? Det satt uoriginale brukte skiver på bilen fra Koed fra før, så det var litt vanskelig å få målt dette. Når BMW ikke finner ut av dette foruten å prøve originale deler så kan jeg garantere at ingen av dere hadde funnet ut av dette selv. Det er lett å være etterpåklok. Hadde vi skjønt at det manglet gods(hvis dette er årsaken) i skivene/sko'ene så hadde ikke dette vært en sak, skjønner dere ikke det? Det er som sagt ingen som faktisk vet om dette var årsaken, da Koed stilte seg på bakbeina og har kjørt reklamasjon mot produsent. Vi kan ikke be BMW demontere de nyåpnede originale skivene og betale for tiden dette tar, for så å sette på de uoriginale skivene igjen. Dette hadde blitt like dyrt som jobben kom på totalt, med nye originale skiver. Jeg bryr meg lite om hva dere egentlig sier, fordi det er ikke dere som har hatt dette utlegget på nesten 10.000,- kroner, for en jobb jeg hadde utført til ingen nytte. Jeg hadde t.o.m bilen inne hos en kompis på en annen Bavaria avdeling først som ikke fant ut feilen. Koed er ingen ressurs for meg som skrur selv, når jeg ikke får riktige deler. Av alle de gangene jeg har kjøpt deler fra Koed så har jeg fått et skadet eksosanlegg og returnert deler tidligere, pga. feil. Dette tok "kaka" for min del... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rolfi Skrevet September 20, 2012 Share Skrevet September 20, 2012 Har byttet skiver, klosser og bremsesko bak på min mors 118d med uoriginale deler fra koed. Brekket hennes fungerer helt fint. Eneste "problemet" er at klossene støver litt mer enn originale. Bortsett fra det, er alt som det skal være. Det er forøvrig noen år siden, så kanskje de har byttet leverandør? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet September 20, 2012 Forfatter Share Skrevet September 20, 2012 Har byttet skiver, klosser og bremsesko bak på min mors 118d med uoriginale deler fra koed.Brekket hennes fungerer helt fint. Eneste "problemet" er at klossene støver litt mer enn originale. Bortsett fra det, er alt som det skal være. Det er forøvrig noen år siden, så kanskje de har byttet leverandør? Ja, det kan være mulig. Jeg kjøpte uoriginale skiver fra Koed for et par år siden til samme bil, og disse fungerte bra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet September 20, 2012 Share Skrevet September 20, 2012 Jeg har vært fornøyd med Koed, etter flere kjøp. Delene har fungert bra. Eneste jeg reagerte på, var at da jeg bestilte et sett bærearmer til E36, så fikk jeg forskjellig fabrikat på høyre og venstre. 1 stk Febi og 1 stk totalt ukjent. Etter at delene var montert, sto ikke lenger rattet i midtstilling. Merker ikke noe under kjøring, og delene har holdt noen 1000km nå, men mistenker den ukjente bærearmen for å ikke være helt 100% i toleransene. Mulig de har inne enkelte deleleverandører som ikke er helt på det nivået de burde ligget på. Brydde meg aldri med å klage, da jeg ser på det som en bagatell, men synes i det minste man kan få samme fabrikat når man bestiller sett med h/v. (og med en minimumskvalitet, selv om det er billig). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JulianS Skrevet September 20, 2012 Share Skrevet September 20, 2012 Uansett hva du skal bytte, så er det jo greit å sjekke at du har fått riktige deler eller? enten det er originalt eller ikke.. Hvis håndbrekket ditt virka fra før så kunne du f.eks. sjekket innvendig diameter i skiva mot den gamle? hvis det da er større diameter så bør det kanskje ringe en bjelle?? La oss si at du bestiller en forskjerm, får den, lakkerer den for så å finne ut at det er feil skjerm. Kan du da kreve at koed skal betale for lakkering siden feilen har skjedd hos dem? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet September 20, 2012 Forfatter Share Skrevet September 20, 2012 Uansett hva du skal bytte, så er det jo greit å sjekke at du har fått riktige deler eller? enten det er originalt eller ikke..Hvis håndbrekket ditt virka fra før så kunne du f.eks. sjekket innvendig diameter i skiva mot den gamle? hvis det da er større diameter så bør det kanskje ringe en bjelle?? La oss si at du bestiller en forskjerm, får den, lakkerer den for så å finne ut at det er feil skjerm. Kan du da kreve at koed skal betale for lakkering siden feilen har skjedd hos dem? Har du en skrue løs? Hvordan kan jeg vite at det er riktige deler når det ikke står noe på pakken fra Koed? Kvitteringen stemmer jo såklart med bxh målene på skiva. Hvordan får jeg sammenlignet når kanten innvendig på de gamle skivene er slitt? Grunnen til at jeg bytta håndbrekksko var vel fordi disse var slitt? T.o.m flere mekanikere hos Bavaria skjønte ikke at dette var feilen før det ble byttet til originale skiver, men det er mulig du er smartere ut i fra hvordan du skriver... Hvis du hadde lest litt bedre, så ser du at jeg var ute etter en delkompensasjon for utleggene, ikke kostnadsdekking av hele beløpet som du hinter til i eksempelet ditt. Tenk etter litt neste gang før du skriver. Til syvende og sist så kan det se ut som om det muligens er diameterfeil innvendig på skivene(hvis dette er feilen, noe jeg har bemerket ti ganger tidligere i denne tråden), men dette kan ikke Koed eller Bavaria svare på. Uansett så er det en feil fra Koed sin side å levere deler som ikke stemmer med de standardene BMW krever. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
babjorn Skrevet September 20, 2012 Share Skrevet September 20, 2012 Hadde du ringt dem først,hadde du nok fått tilsendt nye deler gratis.Det hender faktis at man får noe skadet eller produksjonsfeil. Men du greier nesten å svi av 10000kr,uten å sjekke litt selv tydeligvis. Men sant som dem sier, 1 telefon kan man spare mye penger. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå