Gå til innhold

Noen som egentlig vet hva 842 Cold-climate version på E39 er


Anbefalte innlegg

Skrevet

Søker litt her og der, men har enda ikke funnet noen som konkret kan si hva det innebærer.

Det har ikke noe med webasto, setevarmer å gjøre vet jeg.

Har sett at på biler uten denne pakken så står det max på knappen hvor det står rest på de med denne pakken.

Så kom gjerne med svar på dette. :)

Skrevet

Rest knappen er en funksjon at den tar "rest varme" fra motor for å varme opp kupeen med..

Den kan du trykke inn når du skal inn å handle, slik at kjerringen har en varm bil å komme til etter endt handling.....edit: hvis ikke den varer i flere timer da :wink:

Den funksjonen virker bare når det er kaldt ute, husker ikke eksakt på hvilken temp denne må ha for at "rest" knappen kan brukes

Så cold climate version kan ja med dette å gjøre kanskje? Nordic pakke, men varme funksjon

Skrevet
Rest knappen er en funksjon at den tar "rest varme" fra motor for å varme opp kupeen med..

Den kan du trykke inn når du skal inn å handle, slik at kjerringen har en varm bil å komme til etter endt handling.....edit: hvis ikke den varer i flere timer da :wink:

Den funksjonen virker bare når det er kaldt ute, husker ikke eksakt på hvilken temp denne må ha for at "rest" knappen kan brukes

Så cold climate version kan ja med dette å gjøre kanskje? Nordic pakke, men varme funksjon

Ja det må være lavere en 3 grader for at rest knappen skal funke.

Men det jeg lurte på var hva cold climate pakken på utstyrslisten vil si.

Skrevet

På min har jeg varme i spylerdysene, speil og seter. Og jeg har MAX knapp :)

Når jeg har stoppet bilen kan jeg trykke på MAX og kupe vifta starter, men virker ikke som det kommer noe varme.. Kun første 10 sek så blir det kjøligere og kjøligere. :?

Skrevet

842 er tilrettelegging for biler som skal gå i kaldt klima, typisk Norden. Bilselgere ynder å bruke denne koden for alt den er verdt når de snakker om bruktimport.

Jeg har lett i ETK i forbindelse med kjøp av f11 og funnet en bypassventil til luftinntaket/ filteret som er forskjellig. Alt annet, radiator, dynamo, batteri, glødestyring osv er likt på den.

Noen har nevnt at det på noen modeller kan være forskjell på veivhusventilasjonen også.

Skrevet

Jeg har hørt rykter om at E39 med "cold climate" kom med CHF11S (grønn) servoolje fylt på, mens bruktimport har vanlig rød servoolje. Vet ikke om det stemmer, den første som kan påberope seg en "cold climate" E39 uten servobeholder-lokk med grønn sirkel på (CHF 11 s only) motbeviser isåfall dette... :)

Skrevet
Man får jo veivhusventilasjon som er isolert også, men vet ikke om det har noe forbindelse med cold climate.

Jeg har også lest dette noen steder, men når jeg har forsøkt å se på delenummer så finner jeg kun 1 delenummer for min 1998 M52b20. Mulig kun enkelte motorer kom med isolert eller ikke-isolert veivhusvent. ?

Skrevet
Jeg har hørt rykter om at E39 med "cold climate" kom med CHF11S (grønn) servoolje fylt på, mens bruktimport har vanlig rød servoolje. Vet ikke om det stemmer, den første som kan påberope seg en "cold climate" E39 uten servobeholder-lokk med grønn sirkel på (CHF 11 s only) motbeviser isåfall dette... :)

Jeg har vertfall ikke grønn ring på servotoppen, har vanlig rød olje :)

Skrevet

CHF11S og ATF olje har med Servotronic og ikke Servotronic mener jeg :) Fattern har servotronic på sin E60 og den skal ha CHF11S. jeg har ikke servotronic og på min står det ATF oil. begge er 2004 mod 520iA

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...