Gå til innhold

BMW utsjelt i media igjen

jcvold
 Share

Anbefalte innlegg

regner med de fleste har fått med seg denne nett saken på både vg og dagbla`

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel. ... d=10054747

BMW EIERE VERST I TRAFIKKEN

virker som at hver gang en BMW er involvert i en ulykke,råkjøring eller lignende, bruker media betegnelsen "BMW" , er det andre biler i liknende saker blir skjelden bilmerket nevnt..

rart det der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når godbiler blir billige så ender det opp sånn.

Bare se hva som skjedde da E36 ble billig i Norge... kollisjonsorgie.

Gode biler tiltrekker seg alle typer sjåfører. Spesielt da de kan fås til småpenger. Det ender opp i høye forsikringspremier for oss som holder oss på veien i samme biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk etter å ha kjørt nedover i Europa på motorveiene er at de som kjører svin kjører Audi. BMW og MB førerne viser langt mer behersket trafikk kultur synes jeg da :)

Men det er klart at det finnes enkelt tilfeller av alle slag da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det stemmer...

Det er vanskelig å påvise hvor korrekt påstanden er så lenge man ikke har konkrete data, men det er ikke uten grunn at det normalt koster latterlig mye å forsikre en BMW. BMW tiltrekker dessverre mindre sympatiske sjåfører og dette kan man påvise i forsikringsselskapenes statistikker. Jeg tror derfor også at påstanden er korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50,6+32,2+25,9+8,7=116.4%.

Altså mener fler enn de spurte at et av fire bilmerker har de mest aggressive sjåførene.

Min konklusjon er at man bør slutte å lese VG/Dagbladet, da dette har utviklet seg til å bli svært useriøse aviser, med fokus på titler som får folk til å lese elendig skrevne artikler om emner de ikke er interessert i. Dette er inget unntak. "VERST I TRAFIKKEN" er det da heller ikke snakk om, det er snakk om mest aggressive. Man kan være en passiv sjåfør og likevel en idiot på veien.

Forøvrig bør BMW-eiere slutte å være så jævlig hårsåre på dette å blir "hengt ut" i media. Er du BMW-eier? Er du aggressiv i trafikken? Hvis ja kan du ta det til etterretning at det er mange i samme båt. Hvis ikke, hvorfor bryr du deg? Pass på deg selv. Og for Guds skyld, SLUTT å bortforklare all "kritikk" med "åh, de er bare missunnelige." Jeg vet mange her har skylapper på dette, men jeg håper noen kanskje forstår at mange andre er rett og slett ikke interessert i bil, og "statusen" som følger med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må nok innrømme at jeg i ungdommen da jeg kjørte rundt i min M3 styla E36 , ikke likte å ligge bak folk for lenge , og ble en del forbikjøringer , men nå som jeg har passert 30, kjøpt meg X3 med barnevogn baki , og vesla i et rosa RECARO babysete, så har kjøringa mi en helt annen karakter , og jeg har bedre "tid".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...