Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Skjønner ikke hvorfor dere fyrer dere opp når det er en test med kun tyske bilmerker og total svarprosent er 122.8%... Useriøs undersøkelse.

LOL :D

Skrevet

Tja, var jo en i en E91 som lå bak meg å pressa. Han kutta rundkjøringa og blinket ikke ut. Tutet og blinket på meg fordi jeg la meg riktig i rundkjøringen når jeg skulle rett frem og blinket ut, og han nesten kræsjet i meg fordi han kuttet rundkjøringen. Ellers lå han helt oppi rumpa på meg hele tiden, for en aggressiv liten jævel :) Ellers merker jeg at de med BMW E36 og nå fortiden økende tendenser til E46 kjører hardere enn alle andre medtrafikanter, gjelder også E34 og E39 og når jeg tenker meg om alle eldre modeller helt ned til E21 og eldre. Når de blir for gamle igjen er man forsiktige med bilene og kjører deretter.

Når dette er sagt ser jeg ganske mange i sierraer og slikt, men BMW har nok et bredere spekter av biler som blir brukt til grisekjøring. Dessverre.

Skrevet
tror ikke jeg har sett en sierra på veien på lenge...

Oslo vet du.. kan ikke ha Sierra i Oslo, det er jo ikke status. Mens i småbyene rundt om er det mye Sierra, fordi grisekjøring sikkert er mer utbredt på en annen måte og da må man ha billige biler som man kan træsje, samt at statusbiler ikke har betydning i den grad som i for eksempel Oslo..

Skrevet

Jeg leste en liten artikkel for 2-3 år siden i Bilnorge. Da skrev de at Audi-sjåfører da var var blitt mer aggressive i trafikken enn BMW-sjåfører. Da jeg leste dette var jeg var jeg totalt uenig og jeg ble tom litt fornærmet.

I nåtid derimot så er jeg helt overbevist om at Audi-sjåfører generelt er de verste. Spesielt de med A6 Avant og skiboks!

Skrevet

Min erfaring har blitt at jo spreke biler jeg har, jo penere kjører jeg.. Kjører jeg en mindre sprek bil, så ligger jeg å "jager" mer for å komme meg frem.. Nå som jeg har sprek motor, så kjører jeg mer avslappet, og kommer så lett forbi folk at de knapt nok merker at jeg er tilstede.. Da slipper man den evinnelige "jagingen" opp i ræva på folk,.. Når det skal sies, så er det vel Audi/BMW gutta som kjører jevnt over hardest, men det å kjøre hardt - betyr ikke at man kjører farlig. Det er svært sjelden jeg ser nyere tyske biler innblandet i ulykker, men jeg ser mange japse- og franske biler. For min del er noen av de verste sjåførene MB sjåfører, de bor i venstrefeltet og snegler seg såvidt forbi trafikken, mens de nekter å flytte på seg når man vil forbi.. Da ser jeg rødt! Det er i slike situasjoner man er "ufin" nok til å kjøre forbi på høyresiden, for så å legge seg godt på utsiden av den hvite stripa foran bilen man kjørte forbi.. Gjør man det på E18, da spruter det opp MYE drit.. Ja, jeg vet det er stygt, men om det får de til å bli mer oppmerksomme, så er det jaggu verdt det..

Skrevet

Jeg tenkte akkurat samme tanke! Er også sjelden jeg ser noe eldre enn E36 på veiene. E46 har det blitt mange rånete idioter i nå.

Grunnen til at Audi og BMW er verst er nok pga. de som kjører slike biler er glade i å kjøre bil, og fort kan finne på å gasse på litt ekstra. Samtidig er det nok lettere å bite seg merke i disse, da de matcher fordommene folk har fra før. Det kjører nok mange svinkjørere rundt i Peugeot og, selv om de ikke blir lagt merke til i samme grad.

Skrevet

Jeg tenkte akkurat samme tanke! Er også sjelden jeg ser noe eldre enn E36 på veiene. E46 har det blitt mange rånete idioter i nå.

.

guess what...har sett 4 stk sierraer siste 2 dagene :lol:

Skrevet
guess what...har sett 4 stk sierraer siste 2 dagene :lol:

Når man snakker om solen så skinner den. Bare vent til dere får barn... plutselig har alle barn og alle barna blir trillet i den samme type barnevogn... :lol:

Det krever faktisk litt ekstra å legge merke til hva slags biler som rent faktisk finnes i trafikken. Det er lett å legge merke til alle de dyre og fine bilene, mens hverdagsslitere som f.eks Ford Sierra forsvinner i mengden. Profilen Galro var/er flink til å spotte fine hverdagsslitere samt litt mer spesielle eldre biler. Han hadde også noen favorittområder i Oslo han gjennomsøkte i jakten på interessante biler.

Jeg ser ofte fine litt eldre biler her i Århus, men det tynnes dessverre kraftig ut i antallet nå om dagen. Folk vil heller kjøpe en billig småbil som f.eks VW Up! enn å ta vare på deres 30 år gamle Mercedes-Benz W123. Man kan ikke klandre folk for å tenke økonomisk, men som bilentusiast vil jeg selvfølgelig mene at det er en skam... :(

Skrevet

Har allerede lagt merke til det..plutselig skal "alle jeg kjenner" få barn...og veldig mange har allerede fått barn..

her om dagen snakket vi om å kjøpe oss MB B-klasse..plutselig så jeg dem overalt.. merkelig det der...

Skrevet
må nok innrømme at jeg i ungdommen da jeg kjørte rundt i min M3 styla E36 , ikke likte å ligge bak folk for lenge , og ble en del forbikjøringer , men nå som jeg har passert 30, kjøpt meg X3 med barnevogn baki , og vesla i et rosa RECARO babysete, så har kjøringa mi en helt annen karakter , og jeg har bedre "tid".

Kjenner meg igjenn der. Er rektig nok ikke 30. Men ikke så alt for lenge til. Men kjenner jeg savner litt å ha litt kraft. Men jeg vet med meg selv at jeg ikke klarer å holde meg så styrer unna :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...