Gå til innhold

Lav M5 terskel på finn.no

Alpejohn
 Share

Anbefalte innlegg

Satt akkurat og kikka på M5 på finn.no for morroskyld (og drømme litt 8) )

I skrivende stund ligger der ute 2-3 vanlige E39, med et par ting hentet fra M5 som seter, bakaksling eller som ikke har noe som helst med M5 og gjør i det hele tatt. Ligger til og med en engelsk 530d som M5..

Om de jakter på flere potensielle kjøpere tviler jeg sterkt på at de finner dem der, ville heller tro de som leter etter M5 flirer av disse anonsene.. :?

Og så er det de som har kompressor og over 400 hk og da blir det automatisk en M5?

Eller bare faceliftet til M5 #-o

Har folk så lett for og "lure" seg inn under M5 delen på finn? Hadde vært flau om jeg noen gang hadde lagt ut min 530d som M5 bare fordi den er fult utrustet med M utstyr :oops:

Syns det blir litt for dumt jeg.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har stusset over det samme selv. Skulle egentlig tro det var noen administratorer som kontrollerte og holdt litt orden der inne. Vet at på boligdelen på finn.no får du f.eks ikke velge bydel selv, du taster postnummer så blir annonsen automatisk plassert riktig sted. De kunne kanskje gjort noe lignende med chassy-nummer, vis det lar seg gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat dette har jeg også lagt merke til, Finn.no skulle hatt noe system for å flytte annonser til der de hører hjemme. Det samme gjelder ombygde M5er også, spiller ingen rolle om alt er M5 så lenge det er flyttet over på ett 520 chassis så er det ikke lenger en M5 eller orginalbil. Da er bilen rørt og uorginal samt at på ett 520 chassis så hører den hjemme under kategorien "5-serie" og IKKE M5 [-X Med alle de uorginale M5ene på markedet så drar jo det ned prisen på de orginale, bra for oss selvsagt med utrolig irriterende for de som kjører ekte vare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt akkurat og kikka på M5 på finn.no for morroskyld (og drømme litt 8) )

I skrivende stund ligger der ute 2-3 vanlige E39, med et par ting hentet fra M5 som seter, bakaksling eller som ikke har noe som helst med M5 og gjør i det hele tatt. Ligger til og med en engelsk 530d som M5..

Om de jakter på flere potensielle kjøpere tviler jeg sterkt på at de finner dem der, ville heller tro de som leter etter M5 flirer av disse anonsene.. :?

Og så er det de som har kompressor og over 400 hk og da blir det automatisk en M5?

Eller bare faceliftet til M5 #-o

Har folk så lett for og "lure" seg inn under M5 delen på finn? Hadde vært flau om jeg noen gang hadde lagt ut min 530d som M5 bare fordi den er fult utrustet med M utstyr :oops:

Syns det blir litt for dumt jeg.. :lol:

I grunnen mer utrolig at han skal ha 51000 kr for en engelsk 530D 2000 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er helt greit at de som f.eks har 540 med kompressor legger ut i m5 kategorien, men ikke kaller det m5 i tittelen.. Å når det gjelder ombygde biler så er det jo faktisk en m5 hvis råkarosseriet er likt og alle deler er m5.. Men det må jo selvfølgelig stå at bilen er ombygd! Hadde jeg sett etter m5 så kan det jo fort hende at en 540 med presse hadde vært like interessant! Gidder vel for f**n ikke leite gjennom 200 520 for å finne noe litt spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En 540 med kompressor er jo fortsatt ingen M5, det er en 540 med kompressor.. :)

En gammel 240 med 800 hk blir ikke en bugatti veyron bare fordi den har mye hester :mrgreen:

Den blir for dum...

Nei...den synes jeg ikke er for dum. Jeg er helt enig med Alpejohn!

Man er passe tett hvis man ikke skjønner hvorfor en 540 med presse IKKE kan kalles en M5...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vertfall tydelig at folk har forskjellig oppfatning av hva som kan kalles en M5 :)

En ombygd M5 der alt er flytter kan vel kalles en M5 siden den er fullstendig ombygget. Men for å ta en 540 med kompressor, så har jo ikke den noe av det som gjør en M5 til en M5 bortsett fra ca samme antall hk. Så der hører ikke M5 hjemme etter min mening.. :)

Det med 240en var vel og sette det veldig på spissen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En E39 med tilsvarende ytelser som en E39 M5, vil jo treffe bedre i M5 kategori enn 5-serie, når det kommer til hvilken kjøpergruppe du er ute etter å nå frem til.

En som drømmer om en E39 M5, kan raskt nøye seg med en annen E39 med samme effekt, for halve prisen.

At enkelte synes det er skammelig, og synes slikt gjør dem til "posers" får så være. For selger handler det jo bare om å få solgt bilen.

Det å derimot sette en bil med M5 fanger under M5 kan jo ikke anses å være annet enn en misforståelse.

Forøvrig er det lite som gjør originale M5er etter E34 særlig spesielle. Det er jo bare helt vanlige robotproduserte biler. Med andre ord synes jeg kanskje ikke "original" har like mye vekt som det gjorde før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...