Gå til innhold

Min E34 525ix touring

Share

Anbefalte innlegg

Synes det er realt at han skal betale for ny ja, selv om han antok det var samme så må det jo gå ann å tenke litt hvis den stakk 2mm utfor hylsa :( Men bra forsåvidt at det ikke ble værre enn som så, når jeg så første bilde av skaden tenkte jeg at her var det litt av kvært som sikkert hadde tatt kvelden :P

Her er forresten bilde jeg så i et Oslo Airport magasin når jeg satt å ventet på helikoptere til jobb, virket kjent den bilen til høyre ;)

rqiavxd6widiomaul41o.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 374
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Får nok tak i bolter som passer i morgen, så får jeg hvertfall kjørt med gåen demper frem til nye er ankommet :) Får en av mamma siden hun får noen nye i posten snart fra Koed, som er samme jeg har nå :)

Se der ja, Marionette! Bilder fra Bådstøtreffen på Tretten dette :) Var akkurat da jeg brant opp Cerwin Vegaen, derav den lave scoren :P Spilte 141,2 egentlig med det elementet, altså 3dB mer, som tilsvarer det dobbelte av effekt.

Så lenge jeg får tak i bolter til demperen i morgen skal jeg gi bilen en grundig vask, det trenger og fortjener den! Makan til drømmebil å kjøre. Det værste av alt er at jeg begynner å like automat-kassa i den til og med, for den er så behagelig. Så stresser ikke med å bygge om, selvom det skal gjøres, det er det ingen tvil om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Das ble det litt mer jobb enn jeg hadde forventa.. Ikke nok med at bolten som var satt inn var for kort, den har også feil gjenger, så ytterste gjengene er ødelagt i bærebrua (eller hva det nå enn heter det som demperen blir festa i)... Så må enten få gjenga opp igjen ellers må hele bærebrua med nav og alt byttes. Kjempegøy! Tråden har fire sider allerede, og det eneste positive hittil er at bilen ble eu-godkjent. Jeg er hvertfall kjempeglad for at dere fortsatt følger med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal sette på dyanmo fra 525i som ble solgt ny i Norge, da disse har 140A kontra 90A på de som er importert. 140A dynamo og 25% lamell-sperre var en del av den såkalte nordic-pakken på disse bilene.

Batteriet er ett North Star NSB90, agm-batteri med startstrøm på over 5000A og, 0,02mohm indre motstand (tar til seg ALL ladestrømmen dynamoen leverer) og inneholder 103ah (holder vel ca 20min på full guffe med mitt strømtrekk, uten å ha regnet på dette). Flere batterier ville ført til for lite lading og konstant halvfulle batterier, uten enda større dynamo.

Begynner på stereoen så fort bilen er kjørbar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må skjære ut plastikken og rive ut halvparten av skummgummien under passasjersiden av baksetet. Men ja, da får det også plass ;) Hehe. Jada til å koste 4500,- så er det like bra som prisen tilsier, og enda bedre enn det :)

Nå er bilen oppe hos "mekanikern" igjen! Har sagt i fra at jeg MÅ ha tilbake bilen senest Søndag kveld, så da får vi se hva han får til, og om det blir holdbart. Spennende! Vil ut og cruise!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da håper jeg på å få tilbake bilen i dag, i forsvarlig stand. Har tenkt på ting jeg kan gjøre med bilen, siden denne vil få et slags original-stuk da jeg ikke burde senke den pga firehjulstrekken.. Vil visst slite noe enormt på understellet. Så da tenker jeg på noe som dette, kom med innspill :)

i94vt5ny0ggvt9h1133s.jpg

Sota lykter foran og sideblinkers, sota midtre del av baklykter med røde blinkers, M5 plastikk med sort linje nederst, 30-40% toning av ruter rundt om, fjerning av antenne, og noen pene kantfelger. Ny bakdør og ei utvendig lakkering er jo nødvendig før noe av det andre gjør noe nytte for seg, så får se hvilken rekkefølge ting går i. Kanalskjørt og lykter blir nok gjort noe med innen kort tid, men først skal anlegget inn igjen, det er dypt savnet! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var bilen henta igjen! :) Blir like overraska hver gang jeg tar i gang med den, er som å kjøre en ny bil, bare enda mer behagelig enn de fleste NYE biler jeg har kjørt! Og det er noen, etter å ha vært bilklargjører for Sulland Gruppen med BMW/Toyota/Honda :P Kunne altså ikke vært mer fornøyd med bilen kjøremessig! Håpe den får et ålreit utseende snart også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er utrolig at dette er 20 år gamle biler! Takk for det!:)

Men bensinforbruket mitt er noe for seg selv. Greit at det er automatgir, men 1,8 liter pr mil er ikke riktig! :P På PKK ble jeg fortalt at den forbrenner bensin utrolig dårlig. De mente at dysene kanskje spyttet noe gæli, men jeg vet jo heller ikke om det er byttet tennplugger på bilen "noen gang". Noen andre som vet hva dette kan komme av? Nye plugger blir hvertfall 1. prio nå, men hvis dysene spytter, er det bare å bytte de? Kan det være noe annet som gjør at den bruker så mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...