Gå til innhold

Sunny vinterdekk?

yeppbiz
 Share

Anbefalte innlegg

Men hva duger i litt dimensjoner? Tenker på 18" vinterdekk uten å måtte ut med over 2500,- kroner dekket.

Har ikke råd til maks mer enn 1000,- kroner dekket og der er hankook, sunny og andre modeller innnefor budsjettet. De fleste vet at toppmodeller fra nokian, continental osv koster penger, men har man ikke rå - ja så har man ikke rå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva duger i litt dimensjoner? Tenker på 18" vinterdekk uten å måtte ut med over 2500,- kroner dekket.

Har ikke råd til maks mer enn 1000,- kroner dekket og der er hankook, sunny og andre modeller innnefor budsjettet. De fleste vet at toppmodeller fra nokian, continental osv koster penger, men har man ikke rå - ja så har man ikke rå.

Da syns jeg personlig ikke du bør gå for 18" hvis du ikke har råd til dekk. Som flere andre her sparer jeg ikke penger på vinterdekk.

For å dra det litt; I hverstefall kan du stille deg i en ekkel situasjon der det kommer en unge løpende ut i veien, det skjer alt for ofte, da er det greit å kunne stoppe.

Usikker på hva forsikringsselskap/politi sier i en slik situasjon med vinterdekk som ikke har nordisk merking?

kun personlig synsing vel og merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva de sier? Det skal vel ikke gå jus i om vinterdekkene koster 1000,- kroner stykket eller 2800,- sålenge de er godkjente og innenfor lastindeks, dimensjon osv og om du kjørte forsvarlig.

Selvfølgelig skjønner jeg hva du mener, men å skulle avskrive alt som ikke er hakkepelita eller annet dyre dekk fordi "da kjører man på en unge i gata" blir vel kanskje litt i overkant. Jeg spør hva det rimeligste som faktisk duger på nordisk føre er - ikke hvilke dekk jeg kan kjøre ned folk med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva de sier? Det skal vel ikke gå jus i om vinterdekkene koster 1000,- kroner stykket eller 2800,- sålenge de er godkjente og innenfor lastindeks, dimensjon osv og om du kjørte forsvarlig.

Selvfølgelig skjønner jeg hva du mener, men å skulle avskrive alt som ikke er hakkepelita eller annet dyre dekk fordi "da kjører man på en unge i gata" blir vel kanskje litt i overkant. Jeg spør hva det rimeligste som faktisk duger på nordisk føre er - ikke hvilke dekk jeg kan kjøre ned folk med.

Bra du skjønner hva jeg mener, for å avskrive alt bortsett fra hakka og conti er ikke det jeg vil frem til. Mtp jus var også poenget at så fremt de nettopp er godkjente for nordiske forhold er det ingenting å si på det. Spørsmålet om alle dekk ifra Dekkonline.com er for nordiske forhold eller ei vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg satte 1 år gamle 245/35-17 på min E39. Kjøpt for 2500 på nettet. Stått en sesong på en 911 som ikke ble vinterkjørt. Sjekk finn om du har stram økonomi. Mye bra kupp der ute! De billige dekkene er billige av en grunn. Jeg er vanligvis for å spare der man kan, men ikke på dekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvis du sjekker så er det liten prisforskjell på den billigste søpla til et mellomklasse dekk, snus litt på dunlop, å prut litt i butikken. også hørt at minerva skal være et bra billigdekk, aldri testet det selv, jeg er mye på veien både i normale hastigheter og ganske høye hastigheter kjører bla en del utrykning, dekk har alt å si på bilen, ser ofte på utforkjøringer å andre litt klønete ulykker så tror jeg de kunne vært ungått med skikkelige dekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ganske god erfaring med alternative såkalte "europeiske" vinterdekk. Jeg har hatt litt av hvert opp igjennom årene, men aldri de helt billigste dekkene fra f.eks Kina. Jeg har hatt vinterdekk fra Gislaved (Continental), Bridgestone, Uniroyal (Michelin) og Continental. De beste vinterdekkene har helt klart vært de jeg har på bilen nå... Continental WinterContact TS830 (195/65-15). Disse dekkene klarer uten problemer en skikkelig norsk innlandsvinter med kulde og sne. På holkeføre og ren is skal man være litt forsiktig, men dette gjelder for alle piggfrie vinterdekk... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...