Gå til innhold

FTE sin E39 M5 *selges*

FTE
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har et triks for å få slitt vekk rust på bremseskivene? Eller må jeg bare "bremse" det vekk? Bilen har jo stått i ro siden nyttår, med unntak av en og annen oppstart. Da jeg tok første tur for ca en uke siden satt bremsene nærmest fast og jeg merket godt at de hadde laget et "spor" i skivene da jeg brukte bremsene. Tenkte at det sikkert ble slitt vekk etter en eller to turer, men ser ikke ut til å forsvinne. Hver gang jeg bremser, rister det i rattet, noe det ikke gjorde da jeg satte den fra meg på nyåret. Må jeg ha nye skiver tro? Driten er at de som sitter på har rullet under 1500km :?

Skjedde det samme på min da den hadde stått i 4 mnd.

Problemet er at skivene er flytende, og når de ikke blir brukt setter de seg.

Det løste seg etter 4-5 lengre oppbremsinger, når de fikk litt varme i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 330
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Noen som har et triks for å få slitt vekk rust på bremseskivene? Eller må jeg bare "bremse" det vekk? Bilen har jo stått i ro siden nyttår, med unntak av en og annen oppstart. Da jeg tok første tur for ca en uke siden satt bremsene nærmest fast og jeg merket godt at de hadde laget et "spor" i skivene da jeg brukte bremsene. Tenkte at det sikkert ble slitt vekk etter en eller to turer, men ser ikke ut til å forsvinne. Hver gang jeg bremser, rister det i rattet, noe det ikke gjorde da jeg satte den fra meg på nyåret. Må jeg ha nye skiver tro? Driten er at de som sitter på har rullet under 1500km :?

Skjedde det samme på min da den hadde stått i 4 mnd.

Problemet er at skivene er flytende, og når de ikke blir brukt setter de seg.

Det løste seg etter 4-5 lengre oppbremsinger, når de fikk litt varme i seg.

Ja, dro på litt og sto på bremsen 4-5 ganger så ABS nesten slo inn. Hjalp mye, men føler fortsatt bittelitt at noe er der. Skal få kjørt de skikkelig varme når våren nærmer seg litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan anbefale noen flinke detailere i Oslo-området? Vet av Detailers club og at det er mange flinke der, men finnes det noen firmaer rundt om på østlandet som tar sånne jobber også? Poleringskongen på Gjøvik har jeg hørt mye bra om, de har også Micro paint-system som fikser småskader og park-bulker. Noen som har prøvd de?

Ta deg en tur til poleringskongen på Gjøvik. De er helt råe, og ikke minst prisen er det ingenting å si på. På interiør er de helt suverene. Min så ut som den var ny etter en behandling der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes du bør ta en tur til en detailer og ikke en "bilpleie" sjappe.

Du vil få et helt annet resultat, da "vi" ofte legger ned langt mer en 1 arbeids dag i en bil. 20-30 timer og mer er ikke uvanlig.

Kan også gå god for Bernhard. Veldig dyktig, og nøye!

Eller er vi flere nedover på østlandet som holder på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kasterforingene på e39 kan være årsak til at rattet rister litt, opplever du sporing i tillegg er dem mest sannsynlige årsaken.

Men som regel er det slik ''Rstockmann'' sier. Ta 3-4 skikkelige nedbremsinger fra 80-100km/t, så kjører du 5 min uten å bremse slik skivene for kjølt seg ned igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil få et helt annet resultat, da "vi" ofte legger ned langt mer en 1 arbeids dag i en bil. 20-30 timer og mer er ikke uvanlig.

Akkurat det der prøver jeg også å forklare til folk, men er stort sett lite folk som hører på meg :P

Gleder meg til å se bilen FTE :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan anbefale noen flinke detailere i Oslo-området? Vet av Detailers club og at det er mange flinke der, men finnes det noen firmaer rundt om på østlandet som tar sånne jobber også? Poleringskongen på Gjøvik har jeg hørt mye bra om, de har også Micro paint-system som fikser småskader og park-bulker. Noen som har prøvd de?

Ta deg en tur til poleringskongen på Gjøvik. De er helt råe, og ikke minst prisen er det ingenting å si på. På interiør er de helt suverene. Min så ut som den var ny etter en behandling der.

Har bare lest det de skriver på nettsiden sin, prisene ser jo hyggelige ut iallefall. De kan også fjerne 60-70% av steinsprut på hele fronten for 1400,- inkl. moms, det er jo en brøkdel av å sende det til lakkering. Men seff blir jo resultatet 100% ved lakkering også da.

Noen som vet om han tar på seg jobber da? Eller du kanskje? ;) Mye koster en sånn full detailing-jobb? Husk lakken på denne bilen er 13 år gammel :)

Kasterforingene på e39 kan være årsak til at rattet rister litt, opplever du sporing i tillegg er dem mest sannsynlige årsaken.

Men som regel er det slik ''Rstockmann'' sier. Ta 3-4 skikkelige nedbremsinger fra 80-100km/t, så kjører du 5 min uten å bremse slik skivene for kjølt seg ned igjen.

Den sporer ikke, og hadde ingen indikasjoner før den ble satt bort heller. Så holder en knapp på skivene.

Kjenner en her nede som er meget dyktig Frank, selv om vi har vært vårt etter salget ;-)

Bare si ifra, han har tatt god hånd om alle bilene mine ..

Var det deg jeg byttet inn E30'n i en Chevelle? Ble det E30 på deg allikevel eller?

Akkurat det der prøver jeg også å forklare til folk, men er stort sett lite folk som hører på meg :P

Gleder meg til å se bilen FTE :D

Takker, Marius. Ser ut som jeg får prøve en detailer, men den personen får en jobb å gjøre, for bilen er full av vaskeriper, også har den noen større riper som har gått igjennom klarlakken, såkalte "battlescars" :) Beste hadde vel vært å sendt bilen på hellakkering... Men da er man så redd for den etterpå at man nesten ikke tør å bruke den :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de har sannsynligvis gått helt inn til plasten. Er på bakfangeren. Skal vaske bilen skikkelig imorgen, skal ta bilde og legge ut, så får dere se. Håper jo det kan fikses med litt sliping og polering, men tviler litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...