Gå til innhold

FTE sin E39 M5 *selges*

FTE
 Share

Anbefalte innlegg

Das abstandsmass unterkante sicherungsring zu unterem gewindeende zoll mindestens VA: 60mm HA: 30mm

sollte höhcstens VA: 95mm VA: 65mm

Tror det betyr noe sånt som at den nederste justeringsringen skal ligge mellom 30-65mm bak og 60-95mm foran ned til der gjengene slutter?

Fram med tysk-kunnskapene nå :)

det er nok riktig som du sier der, men syns det høres litt rart ut at de går ut i fra mål på gjengene.

på mine sto det minimum mål i fra senter på felg til hjulbue. har også fk highsport. mulig de har begynt med en ny måte og måle det på da

Det betyr at likevel om du er innenfor lovlig høyde opp til skjermbue fra senter, men utenfor målene på gjengene, så kan den selvfølgelig ikke godkjennes. Kan ikke bruke det som et hevesett liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 330
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Du må likevel måle opp til laveste faste punkt. Jeg dreit meg ut på det, siden jeg følte meg ganske sikker på at jeg var over minstemål.

Jeg hadde akkurat minstemål, og endte opp med en bil som var 10mm for lav.

Ja, er det 11cm regelen fortsatt er? Var iallefall det da jeg godkjente E30'n i 2011.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal de måle laveste punkt på bilen, og det skal være et tall der for alle? Når jeg var inne med E30`n nå, så sto det i TÜV-papirene hva som var max lov til og senke, men det sto også hvilken max og minimum avstand senter hjul skulle ha opp til hjulbuen. Dette var til meg 305mm foran og 310 mm bak, så da justerte jeg den bare ned dit.

Gikk som smurt på trafikkstasjonen, og kontrolløren sjekket TÜV-papirene og målte at min avstand fra senter hjul opp til hjulbue var innenfor det som sto i papirer. Sjekket aldri noe under bilen på laveste punkt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skal sjekke under alle biler, skal være 8cm opp til faste punkte (dvs. ikke plast eller noe sånt).

E39 har jo endel plast under, så gjør ingenting om dette går lenger ned. Når jeg godkjent min E39 med 34cm høyde fra felgsenter til skjermkant, hadde jeg rett over 11cm under bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har godkjent 3 senkesett totalt og de har aldri sjekket høyden under bilen..

Da er du heldig. De SKAL sjekke under. Det har de gjort på de bilene jeg har hatt. De har gummiklosser som skal kunne passere fritt under bilen.

Jeg fikk bilen avskiltet pga en cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik at du kan få bilen avskiltet pga 1 cm, kjøre ut av hallen å justere opp til lovlig høyde for å å kjøre inn igjen å få den godkjent? Er det ikke noe plomberinger av noe slag som må til for at det skal bli godkjent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik at du kan få bilen avskiltet pga 1 cm, kjøre ut av hallen å justere opp til lovlig høyde for å å kjøre inn igjen å få den godkjent? Er det ikke noe plomberinger av noe slag som må til for at det skal bli godkjent?

Nei, du må helt garantert bestille NY time for å godkjenne på nytt. Jeg fikk ikke lov til å godkjenne senkesettet på E30'n samtidig som de godkjente turbo, MÅTTE være separat time :applause: Og nå er det ventetider på over èn måned, så hvis jeg blir avskiltet, ryker hele sommersesongen min iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk lov til å rygge ut av kontrollhallen for å skru av skilta selv. Om jeg satte meg opp, ville kontrolløren ta de av, og jeg ville få påskiltingsgebyr.

Lånte prøveskilt, skrudde bilen ned ( :lol: ), ny hjulstillingskontroll, skrudde bilen opp så den var i godkjent høyde, deretter fikk jeg godkjent den, og fikk tilbake skiltene mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, nå er det 80mm om ikke annet står i TüV papirene dine. Regelen kom i august-september 2011.

Er det ikke 11 Til Laveste bærende punkt på bilen, og 7.5 til plastikk? Mener det var det som var sagt i fjor da jeg godkjente E36n.. Kan hende jeg er på bær tur å men

Edit: Kan hende jeg godkjente før august 2011...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, nå er det 80mm om ikke annet står i TüV papirene dine. Regelen kom i august-september 2011.

Er det ikke 11 Til Laveste bærende punkt på bilen, og 7.5 til plastikk? Mener det var det som var sagt i fjor da jeg godkjente E36n.. Kan hende jeg er på bær tur å men

Edit: Kan hende jeg godkjente før august 2011...

Nei, det er 80mm som er gjeldende, om ikke annet er spesifisert i tuv-papirene på senkesettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...