Gå til innhold

FTE sin E39 M5 *selges*

FTE
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 330
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sjekket polene på batteriet nå. Så egentlig greie ut, var litt irr nederst på polene og på klemmene (ikke grønt irr, men grått støv), men skulle ikke være nok til at bilen kutter helt vel? Tok de av og pusset de iallefall. Får ta å sjekke sikringsboksene i tillegg, er jo to stk på denne, en i bagasjerommet og en under høyre mikrofilter i motorrommet hvis jeg har sett riktig. Startet den uten problemer etter rensing av batteripolene. Så får vi se når jeg tar en prøvetur ;) Takker for tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Altså...jeg har jo vasket bilen min noen ganger etter at jeg kjøpte den. Og på denne bilen er det doble sideruter foran og bak. Men uansett hvor mye jeg gnikket på rutene, fikk jeg ikke vekk "vaskestripene". Og det viste seg jo fort at det ikke var på utsiden eller innsiden av ruta (førerside) for det ser faktisk ut som det sitter imellom rutelagene, hvis dere skjønner. Hvordan i alledager havnet det der og hvordan får jeg fjernet det?

Edit: Etter at jeg renset batteripolene, har den ikke stoppet mere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Dette er en daily driver, iallefall til neste vinter. Men bruker den nesten ikke, har firmabil som brukes til de daglige gjøremål. Men har planer for den til våren, det blir iallefall senk, mest sannsynlig FK Highsport II og noen andre hjul. Vil lakkere frontfanger og panser for steinsprut, og sende resten av bilen til en detailer, for proff polering.

Bilen funker perfekt på vinterføre også, men merker at jeg har overflod med muskler hvis jeg skrur av DSC... :lol:

dsek00vo5vq1s9uo77k4.jpg

i1fspd82exzyafem2pm0.jpg

Bilen har forøvrig ny olje, ny kjølevæske og nye olje-separatorer, så skulle bli en feilfri vinter håper jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagene er "tette" som vinduene i huset. Delaminering av lagene er et problem i varmere strøk, og da får man problemer med dugg/fugt mellom lagene.

Ja, og det er utrolig irriterende å måtte bytte ruta for å løse problemet.. Verste er at det gjelder to ruter, førersiden og høyre bakrute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Nå har bilen stått i litt over en uke etter at den nektet å starte 1. nyttårsdag. Bestilte en ny original bensinpumpe, da jeg hadde mistanker om at denne var gåen. Det stemte heldigvis, nå er det liv i den igjen. Kostet meg en pretty penny, men hva gjør vel det når man ratter en original M5 :)

Her ser man pumpa i bensintanken etter at flottøren er plukket vekk:

683kzlhwf1m1d7beawdv.jpg

Her er pumpa ute, fortsatt hengende fast i flottøren:

5vbp5220bhtd5ryocpsw.jpg

Gammel pumpe til venstre vs. ny :

zlxwxmbiumzb30oc9ak2.jpg

Så er det bare å flytte over flottøren til den nye slangen som følger med pumpa. Ny klemme og strips fulgte også med:

stuer8unssynkkzb3dp5.jpg

Da er det bare å dytte pumpa på plass igjen og trè flottøren over, koble til bensinrøret og kontakten, vri om nøkkelen og håpe :)

Fått seg en vask etter prøveturen ;)

la8mw4vblsjx8ci8fye3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...