Gå til innhold

SweetBMW's 2007 E60 " ///M " Bitteliten video 02.10.2015


SweetBMW
 Share

Anbefalte innlegg

Ok her kommer da et kjapt innlegg for hvordan det ligger an med bilen.

Jeg har nylig kommet hjem fra en liten vestlandstur med den, og det gikk strålende. Deilig bil å kjøre langt med.

IMG_1419_zps549f22d3.jpg

IMG_1422_zps9b0e9ac4.jpg

IMG_1421_zpsf9657c63.jpg

Det som kom i posten var et sort taktrekk, da jeg hadde grått fra før. Det passet IKKE sammen med det nye Indianapolis røde interiøret.

Kjøpte dette fra Koed da det var latterlig billig, noe det for så vidt sikkert var en grunn til. Kommer tilbake til dette. :)

IMG_1471_zpscd59780d.jpg

Hadde bare iPhone tilgjengelig nå så jeg får ta noen bedre i dagslys siden. Jeg kjøpte kun taktrekket i første omgang, noe som jeg gjorde lurt i. Jeg har ALDRI vært borti noe som lukta mer innrøyka enn det her. Det var HELT utrolig. Jeg lot det stå på soverommet med døra igjen i 1 time, og jeg brakk meg når jeg kom inn på rommet etterpå. At det går an å selge noe slikt er hinsides min fatteevne.

Jeg fikk tak i en kompis med tepperenser og renset det. Dette gjorde ting en del bedre, men ikke før femte (FEMTE!!) runde med tepperenser og såpe av type "ultra super high cleaner do not breathe this in", gikk lukta vekk. Vannet som kom ut av teppet var gult som tiss. Gulere enn dette ble det ikke. Lukta satt seg i ALT som fantes.

Nå derimot lukter det friskt skyllemiddel (som jeg hadde i renseren på den 5. omgangen).

Jeg sto derfor over å kjøpe solskjermer, a b c stolpetrekk fra Koed. Jeg antok at dette luktet like røyk og bestemte meg derfor for å kjøpe disse nye. A stolpetrekk er kommet og montert, men ikke C stolpe trekkene. :(

Neste mod på lista: Ambient lighting i dørtrekk

IMG_1470_zpsa404ccfc.jpg

IMG_1469_zpsb9af99a3.jpg

Dette er en bit av ekstra lyspakke som er lys under dørhåndtak og i dørlommer. Dette synes veldig godt om kvelden og gir en helt utrolig deilig atmosfære for både passasjer og fører. Jeg trodde ikke dette skulle være så merkbart, men det er det faktisk.

I interiøret jeg kjøpte av SSP fulgte det med slike solskjermer i bakdørene. Disse har jeg nå fått montert riktig og er ofte i bruk :) Hindrer innsyn mye når man har solfilm bak i tillegg. Venter på den elektriske i bakruta også.

IMG_1473_zpsa9f30dc1.jpg

I dørtrekkene bak er det airbagger, noe jeg ikke hadde før. Disse driver jeg og skal montere inn også, fantes et BMW ledningskit for disse så det blir installert men tok ingen bilder av dette da trekket måtte av.

Det satt også Logic 7 HIFI sett i dørtrekkene, dette har jeg nå koblet opp (dog uten forsterkeren i bagasjen, da jeg skal ha en egen en inn etterhvert), men lyden er merkbart bedre. Det hjelper å oppgradere fra 4 høyttalere bare mellomtone og to subber under setene, til 9 høyttalere og 2 subber :)

Og sist men ikke minst, den modden jeg er mest spent på!

IMG_1474_zpsfd45e435.jpg

Head Up Display!! :)

Kikket under dashbordet og fant ut at det var utsparing for hull til HUD, men dette er ikke skjært ut fra fabrikk. Fikk tak i et billig og er når klar til neste uke for å demontere og kutte ut.

Bestilte meg noen meter med fiberkabler til displayet og kontakter som hører til. Så dette blir spennende!

Planen er å kode dette til M5 HUD slik at man får turteller og giringsindikator i HUDen.

Slik:

97304d1263746074-member-335xi-bmw-m5-2008-sapphire-black-hud.jpg

I tillegg monterer jeg CD Veksler men denne er allerede satt inn og det ligger masse i hanskrommet. Bilder kommer siden :)

Håper dette tilfredsstiller bildetørsten Lasse, jeg har også bestilt M5 sideskjørt, de kommer vel ila uka håper jeg!

SweetBMW™ Out!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du jo huske at dette anlegget er bygget for NON-M E60. Dette er ikke et M5 anlegg :) Finnes anlegg for E39 som er bolt on også.

ja det er sant :P men da får du ikke 2 potter :P da får 1 potte og en look alike potte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du jo huske at dette anlegget er bygget for NON-M E60. Dette er ikke et M5 anlegg :) Finnes anlegg for E39 som er bolt on også.

ja det er sant :P men da får du ikke 2 potter :P da får 1 potte og en look alike potte :P

Ja ok sant det. På min er det to potter som du sikkert ser på bildene tidligere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, når jeg leser slikt føler jeg virkelig jeg må få ferdigstilt mit HUD-prosjekt. :D

Ellers er det som vanlig fine ting du har gjort. :)

Jeg tror det kommer til å ta tid hos meg og hehe :)

Jeg skal begynne med å få ut dashbordet i morgen, men jeg kvier meg litt egentlig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Mye spennende ting du har gjort / gjør med bilen. Kanskje det har skjedd noe siden sist?

Ellers så forstår jeg MEGET godt hva du føler angående rift i setet.. hater at folk ikke kan litt hensyn når de setter seg inn i en litt spesiell/strøken bil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...