Gå til innhold

Lade nøkkelen i "tenningslåsen"

DCA
 Share

Anbefalte innlegg

Det sies at nøkkelen skal lades i "tenningslåsen" når man har keyless go?

Min er en 09 320 lci med keyless go. Har kjørt trondheim-oslo med nøkkelen i og likevel maser den om at batteriet er lavt med engang jeg ikke setter nøkkelen i.

Jeg hakke no tro på dette men kan noen som har peiling fortelle meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW sluttet med oppladbare nøkler da de gikk bort fra de tradisjonelle nøklene til de mer moderne plastbrikkene i 2006 (mener jeg?). På de nøklene er det utskiftbare batteri. Er i hvertfall det på 5-serie både med og uten comfort access.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMW sluttet med oppladbare nøkler da de gikk bort fra de tradisjonelle nøklene til de mer moderne plastbrikkene i 2006 (mener jeg?). På de nøklene er det utskiftbare batteri. Er i hvertfall det på 5-serie både med og uten comfort access.

Comfort access har utskiftbart batteri, de vanlige nøklene har oppladbart batteri som ikke er utskiftbart. Man får kjøpt nesten like batteri på ebay som kan monteres med små modifikasjoner.

http://www.ebay.com/itm/Panasonic-VL202 ... a6&vxp=mtr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet faktisk dette igår, på min 2008 e92. Koster hele 68,- hos BMW:) Bare husk å ikke ta batteriet ut for lenge. Da kan du risikere å måtte kode nøkkelen igjen tror jeg. Usikker på om du kan gjøre det i bilen med comfort access, eller om det må gjøres hos forhandler. De gjorde det for meg hos BMW Strandveien Auto. Slik han gjorde det var følgende:

1) Finn riktig batteri

2) Ta ut nøkkelen av fjernkontrollen

3) Vipp opp dekselet bakerst på fjernkontrollen - det som er ca 1x1 cm

4) bytt batteriet, og sett sammen igjen

En hver BMW forhandler gjør dåg dette for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og tidligere lest at det er utbyttbart batteri i nøkkelen til comfort access, mens det er oppladbar nøkkel uten dette.

Har ikke byttet batteri selv, men åpnet nøkkelen og sett for morro skyld. like enkelt som å bytte i en badevekt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...