Kjell Z3 Skrevet Oktober 28, 2012 Share Skrevet Oktober 28, 2012 http://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=40043 Utviklingen går med stormskritt og bensinbilens fremtid ser lys ut Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin L Skrevet Oktober 28, 2012 Share Skrevet Oktober 28, 2012 ligger an til en slik 7er en gang i framtiden må bare vente på at de ramler litt i pris. koster jo skjorta fortsatt.. nyyydelige biler. samma med nye 5ern og. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-520i Skrevet Oktober 28, 2012 Share Skrevet Oktober 28, 2012 bilen bruker jo ikke bensin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Oktober 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2012 bilen bruker jo ikke bensin Jeg mente ikke dieselutgaven, da hadde jeg skrevet diesel og ikke bensin- V8 twinturbo bensin 450 hk og snittforbruk 0,86 Se tabellene nederst i stykket, Du må lese alt vet du Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
q1337 Skrevet Oktober 28, 2012 Share Skrevet Oktober 28, 2012 Det kommer seg stadig, selv om disse tallene må taes med en solid klype salt.. Ved mindre motorer er det sjelden noe problem å oppnå produsentenes tall, men med en gang det blir kraftigere motorer, virker det vanskeligere.. Tørr ikke tenke på hva denne bensinen bruker ved litt gasspådrag. Vår bruker ihvertfall en god del mer enn 0,63 ved blandet kjøring - vil tippe rundt 0,9 er mer riktig.. Langkjøring vil man kanskje komme rundt 0,75, hvis man er flink.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 28, 2012 Share Skrevet Oktober 28, 2012 Det kommer seg stadig, selv om disse tallene må taes med en solid klype salt.. Ved mindre motorer er det sjelden noe problem å oppnå produsentenes tall, men med en gang det blir kraftigere motorer, virker det vanskeligere.. Tørr ikke tenke på hva denne bensinen bruker ved litt gasspådrag. Vår bruker ihvertfall en god del mer enn 0,63 ved blandet kjøring - vil tippe rundt 0,9 er mer riktig.. Langkjøring vil man kanskje komme rundt 0,75, hvis man er flink.. Hvis du klarer 0,75 liter/mil med en bil som har hele 381 HK og 740 Nm er det intet mindre enn fantastisk. BMW´s 0,63 liter/mil er nok i overkanten optimistisk, men 0,75 liter/mil er suverent... ja selv 0,90 liter/mil ville ha vært bra for en bil som klarer 0-100 Km/t på 4,7 sekunder og en topphastighet på rundt 300 Km/t uten fartsbegrensning. Til sammenligning... F10 M5... som ikke er enormt mye hurtigere i Skandinaviske hastigheter bruker iht. BMW minst 0,99 liter/mil (altså i realiteten minst 1,20 liter/mil)... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
q1337 Skrevet Oktober 28, 2012 Share Skrevet Oktober 28, 2012 Hehe.. Joda, jeg er jo forsåvidt enig i det! Poenget var bare at man må ta oppgitte tall med en klype salt, og dieselbiler er vel gjerne ofte likere i produsentenes tall og hva man faktisk oppnår under reelt bruk. En bensinbil er vel oftere "tørstere" enn hva man hører hos produsentene, det er ihvertfall min erfaring. En Dieselbil har klart kortere differanse mellom minimums- og maksimumsforbruk, kontra en bensinbil, ihvertfall etter hva jeg har erfart En liten ting som er ganske viktig i din "sammenligning" av M5 og M550dX er jo at M550´n har xDrive også, noe som suger sin del med drivstoff det også Dermed er nok forskjellene egentlig enda større, enn hva man skulle tro.. M550 er jo faktisk også rundt 50 kg tyngre enn M5 mener jeg å huske.. Uansett så har det tatt store steg i riktig retning de siste årene, og det er jaggu bra for oss i Norge, hvor drivstoff koster både skjorte og sjel... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 28, 2012 Share Skrevet Oktober 28, 2012 Ikke bare ser fremtiden lys ut for bensinbiler, men også for bensinbiler med mange sylindre Godt ikke BMW går i samme "fella" som Mercedes å lanserer en firer diesel i sitt flaggskip Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z1 Skrevet Oktober 28, 2012 Share Skrevet Oktober 28, 2012 Ikke bare ser fremtiden lys ut for bensinbiler, men også for bensinbiler med mange sylindre Godt ikke BMW går i samme "fella" som Mercedes å lanserer en firer diesel i sitt flaggskip Dem kommer med gnager og 3 syl . Angel Merkel er jo rene Kristin Halvorsen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Oktober 28, 2012 Share Skrevet Oktober 28, 2012 Dem kommer med gnager og 3 syl . Angel Merkel er jo rene Kristin Halvorsen. Ja i 1-serie så kommer det treer, men ikke i 7-serie slik jeg påpekte over her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Z1 Skrevet Oktober 28, 2012 Share Skrevet Oktober 28, 2012 Hehe nei håper ikke det. Men om litt så sitter det en 4"rer der . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Oktober 28, 2012 Share Skrevet Oktober 28, 2012 Er det ikke bare å la være å kjøpe den, dersom de lager en med 2 eller 3 sylindre? Klarer aldri å forstå pessimisme bare fordi et alternativ eksisterer. Vedr. forbruket så er det jo en bonus at ting har blitt så bra som det har blitt. Jeg sliter veldig med å komme under literen på e38en min. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-520i Skrevet Oktober 28, 2012 Share Skrevet Oktober 28, 2012 bilen bruker jo ikke bensin Jeg mente ikke dieselutgaven, da hadde jeg skrevet diesel og ikke bensin- V8 twinturbo bensin 450 hk og snittforbruk 0,86 Se tabellene nederst i stykket, Du må lese alt vet du jeg snakket om bensin utgaven jeg og men den brukte så lite at jeg sa bare bilen bruker ikke bensin burde kanskje sakt det på en annen måte beklager var på ingen måte og henge ut noen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 28, 2012 Share Skrevet Oktober 28, 2012 Ikke bare ser fremtiden lys ut for bensinbiler, men også for bensinbiler med mange sylindre Godt ikke BMW går i samme "fella" som Mercedes å lanserer en firer diesel i sitt flaggskip Spørsmålet er om det er en "felle". Den aktuelle 2143 cm3 R4 dieselmotoren fra Mercedes-Benz er rimelig imponerende... 204 HK og 500 Nm. Selv i en 2 tonn tung S-klasse presterer denne dieselmotoren 0-100 Km/t på 8,2 sekunder og en topphastighet på 240 Km/t. Det er bare såvidt E46 330d Touring med 204 HK og automatgear er hurtigere. Jeg føler meg rimelig sikker på at BMW kommer med et tilsvarende alternativ hvis Mercedes-Benz lykkes med dette konseptet... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Oktober 28, 2012 Forfatter Share Skrevet Oktober 28, 2012 Er det ikke bare å la være å kjøpe den, dersom de lager en med 2 eller 3 sylindre?Klarer aldri å forstå pessimisme bare fordi et alternativ eksisterer. Vedr. forbruket så er det jo en bonus at ting har blitt så bra som det har blitt. Jeg sliter veldig med å komme under literen på e38en min. Så enkelt er det ikke fordi : Hvis f.eks alle 5 serien med under 300 hk blir levert med 4 syl, da må du kanskje opp i en med 350 hk eller mer for å få en 6 syl, da blir denne malende godsaken temmelig dyr. Skulle du like lyden av V8 må du kanskje opp i 550 hk+ og vi vet jo hva slikt koster. Dermed vil nesten samtlige som kommer på bruktmarkedet ha 4 syl. motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå