Gå til innhold

E39 diverse feil, PDC og visker bak.

shoetang
 Share

Anbefalte innlegg

Har kjøpt meg en e39 2002 modell.

PDC følerene fremme fungerer ikke, den ene bak fungerer ikke.

Visker til bakruta fungerer ikke.

Utvendig innvennbare speil fungerer ikke tilfredstillende.

Noen som vet om dette er kjente feil og om hvordan jeg kan fikse dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pingvinen over meg har rett, men samtidig så kan viskere være mye skitt i overføringen, ikke så uvanlig det heller.

PDC er som oftest bare sensorer, ikke så uvanlig.

Er det ingen foran som virker?

Innklappbare speil er som oftest skitt i foldemekanismen, spray ogdt med rustløser og beveg de godt, smør med litt fett som du pakker inni sprekka. Virker OK på min nå, litt luggete enda, men OK. Jeg smurte også opp el.motorene, men tror ikke det hadde så mye å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med feit bil 8)

Mange gode tips til feilsøking her, suverent med slike forum der ein kan hjelpa kvarandre.

Sidan det er den eine av dei ytre sensorane bak som er røke, er det lett å vippe av lista for å bytta sensoren der. Bruk noko breitt/flatt til å vippe ut lista, legg mellom ei fille for å skåne fangaren. Når lista er av ser du kontakten til sensoren, fjern sensoren frå kontakten. Trykk ut gamle sensoren frå sokkelen i lista, og inn med den nye. Så plugger du sensoren i kontakten, og klikker på plass lista igjen. Easy peacy.

Det skal også såvidt gå å få tak i dei i midten bak, når/hvis dei ryk seinare, men der er det fryktelig trangt. Dette kan eg hjelpe til med når/hvis det blir nødvendig, med mine kontorfingrar haha.

NB - når du skal bestille nye:

1. Eg meinar Touring sine bakre sensorar er litt annleis enn dei framme, sjekk at du får riktig type

2. Husk å bestille Ulakkert sensor for dei ytre (iom at det er lakkerte sensorar i midten, ulakkert på sidene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med feit bil 8)

Oki takk:) trudde eg måtte av med fangeren:) leste det en anna plass her innpå:)

Mange gode tips til feilsøking her, suverent med slike forum der ein kan hjelpa kvarandre.

Sidan det er den eine av dei ytre sensorane bak som er røke, er det lett å vippe av lista for å bytta sensoren der. Bruk noko breitt/flatt til å vippe ut lista, legg mellom ei fille for å skåne fangaren. Når lista er av ser du kontakten til sensoren, fjern sensoren frå kontakten. Trykk ut gamle sensoren frå sokkelen i lista, og inn med den nye. Så plugger du sensoren i kontakten, og klikker på plass lista igjen. Easy peacy.

Det skal også såvidt gå å få tak i dei i midten bak, når/hvis dei ryk seinare, men der er det fryktelig trangt. Dette kan eg hjelpe til med når/hvis det blir nødvendig, med mine kontorfingrar haha.

NB - når du skal bestille nye:

1. Eg meinar Touring sine bakre sensorar er litt annleis enn dei framme, sjekk at du får riktig type

2. Husk å bestille Ulakkert sensor for dei ytre (iom at det er lakkerte sensorar i midten, ulakkert på sidene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...