DCA Skrevet November 5, 2012 Share Skrevet November 5, 2012 Og vi vet begge hva det mønsteret vil vise Det viser at Toyota absolutt ikke er noe bedre enn andre merker. De er bare bedre enn andre på å skjule sine feil. Har bekjente som har hatt bilen på service, og når de skulle sjekke oljen, så var plutselig oljepinnen på andre siden av motoren.. Da hadde Toyota byttet motor ved en service, og det nevner de selvsagt ikke for kunden.. Toyotakundene tror at de kjører rundt i feilfri biler, men sannheten er at veldig mange deler blir byttet ved service uten at kunden vet om det. Det er en strategi som har fungert bra iom. at alle som kjører Toyota tror de kjører feilfrie biler... Jeg går ikke etter bil som har minst feil, men er opptatt av andre egenskaper når det gjelder bil, og har derfor landet på BMW. Det er det merket som gir meg mest av de egenskapene jeg ser etter. Har hatt 12 BMW`r opp gjennom årene, og har vel hatt 2-3 feil på disse, bortsett fra slitedeler. Da er det flere av disse som har blitt brukt som banebiler, så kan ikke si at det er så ille. Tror ikke det hadde vært noe særlig bedre om jeg hadde kjørt Toyota eller noen annet merke. Er ikke spesifikk toyota jeg er ute etter, men japansk. OG jeg sier ikke bmw er dårlig. Tviler sterkt på at toyota har gjort akkurat dette. Den historien der har jeg hørt før, og tviler på de setter inn en helt annen motor hvis så skulle være tilfelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet November 5, 2012 Share Skrevet November 5, 2012 Den historien er bekreftet av bekjente som har opplevd det, så den stemmer. Har hatt et par japser selv, og kan ikke si at kvaliteten på de har vært noe bedre enn andre. Så har vi noe som heter opplevd kvalitet, og der ligger de tyske milevis foran, i mine øyne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet November 5, 2012 Share Skrevet November 5, 2012 Er nok ikke noe som er utbredt at de "bytter" motor på service uten at kunde får vite det..hehe.. Og det at de bytter ut ting for å forbedre tror jeg ingen klager på. Det med opplevd kvalitet er jeg enig i, men også der har det blitt jevnere vil jeg si. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet November 5, 2012 Share Skrevet November 5, 2012 At de bytter ut ting er jo fint, men det betyr jo at bilene nødvendigvis ikke er så bra som "alle" skal ha det til. Fint når man har garanti, men når den har gått ut, så... Men livet er uansett for kort til å kjøre rundt i kjedelige biler.. Derfor velger jeg lett bort japanske biler, med visse unntak. De har selvsagt enkelte som frister av de mer sportslige modellene, men vanlige familiebiler er stort sett bare triste saker i mine øyne. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet November 5, 2012 Share Skrevet November 5, 2012 Men livet er uansett for kort til å kjøre rundt i kjedelige biler.. Derfor velger jeg lett bort japanske biler, med visse unntak. De har selvsagt enkelte som frister av de mer sportslige modellene, men vanlige familiebiler er stort sett bare triste saker i mine øyne. Enig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 5, 2012 Share Skrevet November 5, 2012 Og vi vet begge hva det mønsteret vil vise Det viser at Toyota absolutt ikke er noe bedre enn andre merker. De er bare bedre enn andre på å skjule sine feil. Har bekjente som har hatt bilen på service, og når de skulle sjekke oljen, så var plutselig oljepinnen på andre siden av motoren.. Da hadde Toyota byttet motor ved en service, og det nevner de selvsagt ikke for kunden.. Toyotakundene tror at de kjører rundt i feilfri biler, men sannheten er at veldig mange deler blir byttet ved service uten at kunden vet om det. Det er en strategi som har fungert bra iom. at alle som kjører Toyota tror de kjører feilfrie biler... Jeg går ikke etter bil som har minst feil, men er opptatt av andre egenskaper når det gjelder bil, og har derfor landet på BMW. Det er det merket som gir meg mest av de egenskapene jeg ser etter. Har hatt 12 BMW`r opp gjennom årene, og har vel hatt 2-3 feil på disse, bortsett fra slitedeler. Da er det flere av disse som har blitt brukt som banebiler, så kan ikke si at det er så ille. Tror ikke det hadde vært noe særlig bedre om jeg hadde kjørt Toyota eller noen annet merke. Litt artig at du sier det. Jeg har nemlig en bekjent som jobber på verkstedet til Toyota her i Arendal og han forteller at de har byttet både girkasser og andre "vitale" deler uten å si noe til kunden, akkurat slik som du fortalte om. Han har også fortalt om mye annet "juks og fanteri" de har blitt pålagt av Toyota Norge til å gjøre om visse ting er feil. For meg så virker det som om Toyota er så besatt av å holde på dette kvalitets stemplet de fikk på 70 og 80 tallet, men de siste årenes stadige tilbakekallinger er og blir en solid ripe i lakken. Hvor mange tilbakekallinger har BMW hatt de siste 10 åra? 2 kanskje mens Toyota alene har sikker over 15 tilbakekallinger Jeg har hatt 3 BMWer og det har aldri vært noe galt med noen av dem i særlig grad, jeg måtte bytte radiator på E39en min ved 115 000 km og "thats it". Til og med den gamle E34en min går upåklagelig og E90 325d jeg har nå er den beste bilen jeg har hatt, i de to årene og 35 000 km jeg har hatt den så har den ikke kostet meg EN krone utenom servicer og vanlig vedlikehold Hadde Audi en liten stund, 2006 A6 som var full av problemer og faenskap Da var det godt å komme tilbake til biler som faktisk virker og gir ett bekymringsfritt bilhold, mine foreldre er av samme oppfattning og de har kjørt BMW de siste 20 åra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet November 5, 2012 Share Skrevet November 5, 2012 Japanerene sluttet etter min mening å lage driftsikre biler på 90 tallet. Har selv en toyota carina e 2.0i 97 modell å den kan jeg påstå er en evighets maskin vis man bytter olje å passer litt på den. Er ikke uvanlig å se dem gå 500k. Når dem gikk over til avensis så begynte det å balle på seg med feil. For meg er toyota'n en veldig fin 'slenge' bil les: små turer til butikken, slenge biskja baki å reise i skauen etc. Så sparer man go bilen i mitt tilfelle bmw'n til mer til kos. Jeg mener jeg har fått utrolig mye bruksbil for pengene ihvertfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 5, 2012 Share Skrevet November 5, 2012 Japanerene sluttet etter min mening å lage driftsikre biler på 90 tallet. Har selv en toyota carina e 2.0i 97 modell å den kan jeg påstå er en evighets maskin vis man bytter olje å passer litt på den. Ja men det kan man jaggu si om f eks en E39 med M52 motor også, gi den de oljeskifta den trenger og kjør den pent så sliter du ikke den ut heller. Vet om en 1997 523ia som har rulla over 700 000 km med samme motor og kasse, godt stell er oppskriften i følge eier. Men i likhet med Toyotaen så er det rusta som ofte er problemet med bilene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet November 7, 2012 Share Skrevet November 7, 2012 Javel... så du mener at ADAC er kjøpt og betalt av de tyske bilprodusentene. Den må du lenger ut på landet med. ADAC (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club e.V) er totalt uavhengig i forhold til f.eks BMW og tilsvarer på mange måter NAF i Norge. Den store forskjellen er at ADAC har hele 18 millioner medlemmer, mens NAF har ca. en halv million medlemmer. Et medlemskap i ADAC gir også automatisk medlemskap i AA (Storbritania) og AAA (USA). ADAC samarbeider også med NAF, ADAC medlemmer får gratis hjelp av NAF i Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet November 9, 2012 Share Skrevet November 9, 2012 Denne var litt interessant http://www.dn.no/dnBil/article2503957.ece Legg merke til hvilke 3 bilmerker som ligger øverst, og hvilket land de kommer fra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 9, 2012 Share Skrevet November 9, 2012 ..ja og legg merke til hvilket bilmerke som har hele tre modeller inne på topp 10 lista Er ikke tvil om at BMW er noe av det beste man kan kjøpe på markedet både på pålitlighet, kvalitet og kjøreopplevelse Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet November 13, 2012 Share Skrevet November 13, 2012 http://www.klikk.no/motor/bil/article718173.ece kom over denne.. men jeg er vel fortsatt useriøs som ikke er trangsynt å mener bmw er best uansett.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 13, 2012 Share Skrevet November 13, 2012 http://www.klikk.no/motor/bil/article718173.ecekom over denne.. men jeg er vel fortsatt useriøs som ikke er trangsynt å mener bmw er best uansett.. Da høyner jeg med denne som jeg leste for litt siden: http://bil.aftenposten.no/bil/Mest-forn ... KLcx5G9KSN 20 000 personer har de spurt i Tyskland, det er i såfall mange trangsynte folk gitt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet November 14, 2012 Share Skrevet November 14, 2012 øhhh... den skjønner jeg ikke hvor du vil med? Det står jo i teksten om grunnen til at x3 ble mest populær, fordi fabrikken i munchen hørte på de.. Som å spørre i sverige det da volvo og saab gikk så det suste hva som er beste bilen... Men at folk som kjøper de dyre merkene er fornøyd med bilene sine? ja selvfølgelig... opplevd kvalitet er det som gjør inntrykk http://www.dinside.no/876018/dette-er-de-beste-bilene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 14, 2012 Share Skrevet November 14, 2012 http://epn.dk/brancher/industri/bil/article4907723.ece Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå