Der Barockengel Skrevet November 14, 2012 Share Skrevet November 14, 2012 Og når sant skal sies gjelder denne tråden om en eldre bmw fra den tiden japsene virkelig var sterke! (har jobbet i tunnelbransjen med hiace og hilux så akkurat det vet jeg) Ta LandCruisern jeg hadde sist nå.. 2008 mod som var gått 140.000 - bytta bremsklosser, skivene var de orginale som stod på fra den var ny, var ikke tegn til slitasje på de. Bmw'n jeg har nå er gått 80 og skivene er over halvspist. Toyotaene du nevner her tilhører sannsynligvis de mest skuddsikre bilene som finnes, og er kanskje blant de få jeg ville stole på hvis jeg f.eks. skulle reise gjennom den australske villmarken. Skuddsikkerheten kommer selvsagt på bekostning av kjøredynamikk og komfort. Kort sagt ikke en biltype BMW lager. Det vi kan lure på, er hvor mye av holdbarheten og påliteligheten til en Land Cruiser som kan finnes igjen på dagens engelskproduserte Avensis. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet November 14, 2012 Share Skrevet November 14, 2012 Du finner nok igjen mye, men absolutt ikke alt. Vi får se om 5 år når dagens biler har fått testet seg litt... for alt vi vet kan land rover evoqe være best da, selv om jeg har mine tvil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-520i Skrevet November 14, 2012 Share Skrevet November 14, 2012 at de må fikse feilene før noe brenner opp?eller før noen motorer koker opp:)? Du også vet dette ikke er problemet, de fikser dette før det med en liten teoretisk mulighet kan skje. Dette kommer aldri til å skje hos Bmw. Sånn er det bare.. fatter ikke at dere ikke forstår det, eller er det det at dere ikke VIL forstå? -det kan jeg faktisk skjønne.. hehe måtte bare sette det litt på spissen bra du tok den:). forstår hva du mener med at toyota tilbake kaller biler for å fikse feilene før de kommer en gang i fremtiden kalles gammel service?. men når det komme til hva slags merke som er mest driftsikre så vil du aldri klare å vinne er alltid noen som mener motsatt sånn er det bare. selv heller jeg mot bmw av flere grunner. jeg har hatt 3 forskjellige uten noen som helst av feil kun bremseklosser er skiftet men den 4 bilen jeg skaffet meg har jeg mått legge ut 50 tusen(gjort alt selv kan sikkert plusse på 20 000 om jeg skulle levert den inn) på men bilen er jo også 25 år gammel så det skulle vel bare mangle at noe begynner å ryker. dette er min erfaring med bmw hva andre har erfart med sin bmw vet jeg ikke men du hører mer positivt om toyota en bmw her på vestlande føler jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet November 14, 2012 Share Skrevet November 14, 2012 Tenk litt nå! 95' BMW 318i mot tilsvarende toyota, finn ti forskjellige av hver bil. sammenlikn tilstand! Er rimelig sikker på at mange av bmw'ene er langt mer oppbrukt enn toyotaene. Fordi det er en dårligere bil? Nei, fordi det er en langt mer spennende bil, som selvfølgelig har fått mye mer juling enn tilsvarende toyota. er jeg helt på jordet? Ja, du er helt, fullstendig på jordet! Neida, det er du ikke. Men det visste du nok. En annen ting som sjelden nevnes, er at en velbrukt BMW ofte eies av en krevende, entusiastisk eier som interesserer seg for bil og det å kjøre den. Slike BMW-eiere vil derfor raskt merke slark i forhjulsopphenget selv når de kjører bilen - mens en Yaris- eller Auris-eier ofte er lite interessert i bilhold eller bilkjøring; kun et middel for å komme seg fra A til B. Man kan derfor forvente at når en eldre BMW kommer til periodisk kontroll, har eieren alt fått byttet den slitte komponenten i hjulopphenget, mens Auris-eieren kan ha kjørt med feilen i lang tid, kanskje uten å merke at tilbakemeldingen gjennom rattet delvis har endret seg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet November 14, 2012 Share Skrevet November 14, 2012 at de må fikse feilene før noe brenner opp?eller før noen motorer koker opp:)? Du også vet dette ikke er problemet, de fikser dette før det med en liten teoretisk mulighet kan skje. Dette kommer aldri til å skje hos Bmw. Sånn er det bare.. fatter ikke at dere ikke forstår det, eller er det det at dere ikke VIL forstå? -det kan jeg faktisk skjønne.. hehe måtte bare sette det litt på spissen bra du tok den:). forstår hva du mener med at toyota tilbake kaller biler for å fikse feilene før de kommer en gang i fremtiden kalles gammel service?. men når det komme til hva slags merke som er mest driftsikre så vil du aldri klare å vinne er alltid noen som mener motsatt sånn er det bare. selv heller jeg mot bmw av flere grunner. jeg har hatt 3 forskjellige uten noen som helst av feil kun bremseklosser er skiftet men den 4 bilen jeg skaffet meg har jeg mått legge ut 50 tusen(gjort alt selv kan sikkert plusse på 20 000 om jeg skulle levert den inn) på men bilen er jo også 25 år gammel så det skulle vel bare mangle at noe begynner å ryker. dette er min erfaring med bmw hva andre har erfart med sin bmw vet jeg ikke men du hører mer positivt om toyota en bmw her på vestlande føler jeg. Hehe Jeg mener ikke merke sånn egentlig, men generelt japser Men det må ligge noe i toyota da alle bmw eiere vil hevde seg over akkurat DETTE merket. Er ingen som noengang blander inn honda,volvo,subaru,ford,mazda osv når man er i bildiskusjon.. Det eneste de vil være bedre enn er Toyota! Rart det der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet November 14, 2012 Share Skrevet November 14, 2012 Tenk litt nå! 95' BMW 318i mot tilsvarende toyota, finn ti forskjellige av hver bil. sammenlikn tilstand! Er rimelig sikker på at mange av bmw'ene er langt mer oppbrukt enn toyotaene. Fordi det er en dårligere bil? Nei, fordi det er en langt mer spennende bil, som selvfølgelig har fått mye mer juling enn tilsvarende toyota. er jeg helt på jordet? Ja, du er helt, fullstendig på jordet! Neida, det er du ikke. Men det visste du nok. En annen ting som sjelden nevnes, er at en velbrukt BMW ofte eies av en krevende, entusiastisk eier som interesserer seg for bil og det å kjøre den. Slike BMW-eiere vil derfor raskt merke slark i forhjulsopphenget selv når de kjører bilen - mens en Yaris- eller Auris-eier ofte er lite interessert i bilhold eller bilkjøring; kun et middel for å komme seg fra A til B. Man kan derfor forvente at når en eldre BMW kommer til periodisk kontroll, har eieren alt fått byttet den slitte komponenten i hjulopphenget, mens Auris-eieren kan ha kjørt med feilen i lang tid, kanskje uten å merke at tilbakemeldingen gjennom rattet delvis har endret seg. Godt poeng.. Men husker jeg ikke feil var det noen som snakket om matrial kvalitet innvendig. Se innvendig på denne avensisen som er 10 år og gått 305'km Utformingen er helt latterlig stygg, men dårlig kvalitet?? nope http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=37317798 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet November 14, 2012 Share Skrevet November 14, 2012 11 millioner tilbakekallelser i løpet av et (1) år er alt for mye Det interessante er at feilene som er oppdaget på Toyotaer fra 2000-tallet egentlig er en varslet hendelse, idet Toyota for ca. 10 år siden sendte ut varsel om at de ville senke den totale kvaliteten på bilene sine, siden det var for dyrt å opprettholde de siste promillene av feilfrihet. (Uten at jeg har vært i stand til å finne igjen ordlyden eller eksakt dato for denne kunngjøringen.) Det er derfor fristende å spekulere i at Toyota gjennomgår en tilsvarende omleggingsprosess som Mercedes-Benz måtte gjennom etter å ha opplevd nedgang i kvaliteten på produktene sine etter 1992 - og at Toyota forsøker å kombinere skadeopprettingen med å bygge seg et image som den produsenten som er mest opptatt av kundenes tilfredshet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet November 14, 2012 Share Skrevet November 14, 2012 Føler det er litt konspirasjons teori her nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
koll Skrevet November 14, 2012 Share Skrevet November 14, 2012 Er nok en grunn for at en stor andel av taxiene som er ute å kjører i europa er av tyske premiummerker Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet November 15, 2012 Share Skrevet November 15, 2012 Og når sant skal sies gjelder denne tråden om en eldre bmw fra den tiden japsene virkelig var sterke! (har jobbet i tunnelbransjen med hiace og hilux så akkurat det vet jeg) Ta LandCruisern jeg hadde sist nå.. 2008 mod som var gått 140.000 - bytta bremsklosser, skivene var de orginale som stod på fra den var ny, var ikke tegn til slitasje på de. Bmw'n jeg har nå er gått 80 og skivene er over halvspist. Toyotaene du nevner her tilhører sannsynligvis de mest skuddsikre bilene som finnes, og er kanskje blant de få jeg ville stole på hvis jeg f.eks. skulle reise gjennom den australske villmarken. Skuddsikkerheten kommer selvsagt på bekostning av kjøredynamikk og komfort. Kort sagt ikke en biltype BMW lager. Det vi kan lure på, er hvor mye av holdbarheten og påliteligheten til en Land Cruiser som kan finnes igjen på dagens engelskproduserte Avensis. Siden de nå har produsert Carina/Avensis i England i ganske nøyaktig 20 år så begynner de sikkert å få det til, men det er nok et par ting på Carina E som hadde bedre om den kom fra Japan. Husker mine foreldre var spent på om de kom til å merke forskjell da de byttet fra Carina II til Carina E pga. dette. Toyota sin nøkkel til kvalitet, uansett hvor de produserer, er å ha best kontroll av alle på underleverandørene sine. Tror nok og at det ikke er mange flere BMW-sjåfører enn Toyota-sjåfører som merker om en foring er dårlig mellom EU-kontrollene. Årsaken til at det er høyt fokus på Toyota blant BMW-eiere kan nok ha noe å gjøre med at Toyota siste 10 årene har gått inn for å være akkurat det BMW prøver å unngå å være (traust, trygt og fornuftig), og derfor for mange er selve synonymet for årsaken til hvorfor man betaler en del ekstra for en BMW. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 15, 2012 Share Skrevet November 15, 2012 11 millioner tilbakekallelser i løpet av et (1) år er alt for mye Det interessante er at feilene som er oppdaget på Toyotaer fra 2000-tallet egentlig er en varslet hendelse, idet Toyota for ca. 10 år siden sendte ut varsel om at de ville senke den totale kvaliteten på bilene sine, siden det var for dyrt å opprettholde de siste promillene av feilfrihet. (Uten at jeg har vært i stand til å finne igjen ordlyden eller eksakt dato for denne kunngjøringen.) Det er derfor fristende å spekulere i at Toyota gjennomgår en tilsvarende omleggingsprosess som Mercedes-Benz måtte gjennom etter å ha opplevd nedgang i kvaliteten på produktene sine etter 1992 - og at Toyota forsøker å kombinere skadeopprettingen med å bygge seg et image som den produsenten som er mest opptatt av kundenes tilfredshet. Toyota er ikke hva det var på 70, 80 og 90-tallet. Det er heller ingen tvil om at Toyota har alvorlige problemer med den gjennomgående kvaliteten på deres biler, og som en følge av dette hele merkets markedsverdi. Jeg støtter imidlertid ditt synspunkt om at Toyota i det minste forsøker (i motsetning til f.eks Mercedes-Benz på 90-tallet) å gjøre noe med saken. Toyota har tilbakekalt hele 22,2 millioner biler over 3 år... og altså halvparten det siste året. http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2012/11/14/152054.htm http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2012/11/14/140132.htm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet November 15, 2012 Share Skrevet November 15, 2012 At Toyota har alvorlige problemer med kvaliteten må være det største piss jeg som bilentusiast har hørt! Og har hørt mye. At Toyota kaller inn bilene sine er pga de vil være helt feilfri til kunden. Feil som Toyota inkaller på ville aldri andre merker kallet inn på. Da ville vi sett en masseinkalling hos alle merker. Det håper jeg du forstår. Gasspedal innkallinga blandt annet var bare en stor svindel fra ett par kunder. Feil i vindusheis bryter - det er det ihvertfall ingen andre merker som kaller inn bilene sine for. At de kan ha feil - ja selvfølgelig. Men de har ikke alvorlige problemer - slikt er det bare Bmw fanatikere som kan klemme ut av seg altså. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet November 15, 2012 Share Skrevet November 15, 2012 Toyota er planetens tristeste søppel, uansett ny eller gammel. Skal jeg ha kvalitet kjøper jeg Mercedes, for det holder i motsetning til riskokere som rister i fra hverandre på 300-400.000km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet November 15, 2012 Share Skrevet November 15, 2012 Det måtte jo komme fra en som har en litt spesiell bilpark... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet November 15, 2012 Share Skrevet November 15, 2012 At Toyota har alvorlige problemer med kvaliteten må være det største piss jeg som bilentusiast har hørt! Og har hørt mye. Utfordringen for Toyota er at de har problemer over hele fjøla når det gjelder modeller. Det har vært stadige gjentatte tilbakekallinger over flere år med varerende alvorlighetsgrad... over 22 millioner biler i alt. Dette legger både bilbransjen og ikke minst kundene merke til. Problemet er... i motsetning til hva du tror... ikke et spørsmål om Toyota har problemer, men hva de skyldes. Her er det litt forskjellige forklaringer. Noen mener at det er et teknisk problem i relasjon til utvikling og konstruksjon av de ulike modellene, mens andre mener at det er et management/ledelsesproblem. http://www.businessweek.com/managing/co ... 503075.htm http://www.automotivedigitalmarketing.c ... t%3A299391 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå