Tom K Skrevet November 16, 2012 Share Skrevet November 16, 2012 Da var det igang igjen da hehe http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel. ... d=10063047 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet November 16, 2012 Share Skrevet November 16, 2012 Blir du provosert av å diskutere bil? jeg syns det er morro jeg. Derfor forum finns og en trenger ikke bli sur.Jeg er like seriøs som motparten er mot meg.. Og hva slags dokumentasjon er det du vil ha? Dokumentasjon er fakta, og mener du da tester er ren fakta? Jeg gidder ikke lete opp alle tester å legge frem her for de siste 20 år.. Du vet du også at jevnt over så har Toyota kommet best ut på tester opp igjennom tiden. Det er det vel ingen tvil om... Toyota er ikke så mye bedre, men Bmw er heller ikke så mye bedre som det blir hevdet. Har eid 5 bmw'er selv så har ikke noe imot merket - bortsett fra motorhavariet på min 2008 320 cab ifjor Nei jeg blir ikke provosert av å diskutere bil, det er tross alt derfor jeg er aktiv på ett forum som dette. Men jeg blir provosert når en jekken smartass lirer utavseg en hel haug med pisspreik om hvor fantastisk mye bedre ett annet bilmerke en det som forumet har fokus på. Og bedre blir det ikke når du ikke klarer å dokumentere noe av det sprøytet du kommer med, bare kjører på videre uten å bruke huet. Tester er totalt likegyldig, de er basert på den enkelte journalist sin personlige opplevelse av bilen og kan som kjent sprike fra test til test. Ett annet faktum er at BMW og Toyota er ikke sammenlignbare i tester da BMW er et premiummerke mens Toyota er ett "folke" merke, noe som også gjenspeiler seg i pris. Det er sjelden en 1- serie testes opp mot en Auris, eller en RAV4 mot en X3. Her opererer det to merkene i vidt forskjellige klasser, med vidt forskjellige kundegrupper og prisnivå. Det blir ikke hevdet at BMW er så mye bedre en Toyota, men det jeg vil til livs er det stadige ufortjente ryktet Toyota har som Guds gave til bilkjøpern. Det at din totale mening om BMW sin driftsikkerhet lar seg styre av at du hadde ett motor havari med din BMW sier egentelig sitt om hvor seriøst vi skal ta deg. Mange sier at BMW entusiaster er de værste entusiastene, med de få Toyotaentusiastene jeg har møtt går jaggu selv de værste "BMWekstremistene" en høy gang. I deres univers er Toyota ett fenomen, Supra er liksom det hellige selv om både E36 M3 GT og Audi RS2 lager hakkemat av den. Møter stadig på eiere av Landcruisere som har sett seg blinde på att dette er verdens mest solide og beste firehjulstrekkere. En Range Rover kjører like vel lett i fra den i skauen og glemt er bunnsolide biler som Gelandewagen og Defender. Ser akkurat det samme i håndverkerbransjen hvor Hiacen er Guds gave til håndverkerne i følge noen, synes alltid synd på de som blir pålagt av sin sjef i å ratte rundt i en Hiace som sin arbeidplass. Jo den er kanskje solid, men det er faen ikke rart men en bil som stadig har 80 talls teknologi, en skamdau bråkete dieselmotor (0-100 på 22 sekunder) som super diesel. Godt vi er kvitt den for godt. Lexus trekker dere også fram som ett kick til BMW, faktum er at siden Lexus kom sent på 80 tallet så har de ennå ikke klart å move seg ordentlig inn på premium markedet. Audi var også helt i startfasen i premiumsegmentet på slutten av 80 tallet, dem tok det ca 5 år å kom seg inn der. På samme tid så har Lexus brukt godt og vel 15 år, nettopp fordi det har vært for mye Toyota i dem. Med disse holdningene dine så er du på feil forum, her er det BMW som står i fokus og skal du komme her å hevde at ett annet merke er bedre enn vårt så får du jaggu dokumentere for deg. Ikke mitt problem hvordan du skal gjøre det, det er noe du må finne ut av selv i henhold til dine påstander. Hehe....sant det Men jeg har en annen firesylindret sak også - stiller med den hvor det er når det er mot hva som helst Sålenge det ikke er en BMW RR du kommer med Ja det vittige er jo at du faktisk kjører BMW selv, selv om du mangler to sylindre og ett vesentlig antall hester Still opp med den mopeden din på Nurburgring, så skal jeg stille med F10 M5 Hva får deg til å mene at Lexus har brukt så lang tid på å bli et ekte premiummerke? Husk at Lexus var rettet mot det amerikanske markedet, og der brukte de litt over 2 år på å bli det mest solgte importerte premiummerket. Synes det er ganske bra gjort jeg. Dette er jo og noe man merker godt på spesielt tidligere Lexus-modeller, ettersom de er tydelig rettet mot amerikansk smak. Det er først de siste årene de virkelig har flyttet fokuset ut i verden, og selv om det absolutt har vært vanskeligere har de kommet med stadig bedre modeller som viser at de har forstått hvilke kvaliteter som kreves spesielt i Europa. Lexus har ihvertfall klart å få drivhjulene i riktig ende i forhold til Audi. Ville selv valgt et par knapper fra Toyota i interiøret, fremfor en VW i andre klær. Synes selv Lexus lager flotte biler, men for min del mangler interessante bensinmotorer i kombinasjon med manuell, i tillegg til at designet lenge har vært vel kjedelig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet November 16, 2012 Share Skrevet November 16, 2012 Blir du provosert av å diskutere bil? jeg syns det er morro jeg. Derfor forum finns og en trenger ikke bli sur.Jeg er like seriøs som motparten er mot meg.. Og hva slags dokumentasjon er det du vil ha? Dokumentasjon er fakta, og mener du da tester er ren fakta? Jeg gidder ikke lete opp alle tester å legge frem her for de siste 20 år.. Du vet du også at jevnt over så har Toyota kommet best ut på tester opp igjennom tiden. Det er det vel ingen tvil om... Toyota er ikke så mye bedre, men Bmw er heller ikke så mye bedre som det blir hevdet. Har eid 5 bmw'er selv så har ikke noe imot merket - bortsett fra motorhavariet på min 2008 320 cab ifjor Nei jeg blir ikke provosert av å diskutere bil, det er tross alt derfor jeg er aktiv på ett forum som dette. Men jeg blir provosert når en jekken smartass lirer utavseg en hel haug med pisspreik om hvor fantastisk mye bedre ett annet bilmerke en det som forumet har fokus på. Og bedre blir det ikke når du ikke klarer å dokumentere noe av det sprøytet du kommer med, bare kjører på videre uten å bruke huet. Tester er totalt likegyldig, de er basert på den enkelte journalist sin personlige opplevelse av bilen og kan som kjent sprike fra test til test. Ett annet faktum er at BMW og Toyota er ikke sammenlignbare i tester da BMW er et premiummerke mens Toyota er ett "folke" merke, noe som også gjenspeiler seg i pris. Det er sjelden en 1- serie testes opp mot en Auris, eller en RAV4 mot en X3. Her opererer det to merkene i vidt forskjellige klasser, med vidt forskjellige kundegrupper og prisnivå. Det blir ikke hevdet at BMW er så mye bedre en Toyota, men det jeg vil til livs er det stadige ufortjente ryktet Toyota har som Guds gave til bilkjøpern. Det at din totale mening om BMW sin driftsikkerhet lar seg styre av at du hadde ett motor havari med din BMW sier egentelig sitt om hvor seriøst vi skal ta deg. Mange sier at BMW entusiaster er de værste entusiastene, med de få Toyotaentusiastene jeg har møtt går jaggu selv de værste "BMWekstremistene" en høy gang. I deres univers er Toyota ett fenomen, Supra er liksom det hellige selv om både E36 M3 GT og Audi RS2 lager hakkemat av den. Møter stadig på eiere av Landcruisere som har sett seg blinde på att dette er verdens mest solide og beste firehjulstrekkere. En Range Rover kjører like vel lett i fra den i skauen og glemt er bunnsolide biler som Gelandewagen og Defender. Ser akkurat det samme i håndverkerbransjen hvor Hiacen er Guds gave til håndverkerne i følge noen, synes alltid synd på de som blir pålagt av sin sjef i å ratte rundt i en Hiace som sin arbeidplass. Jo den er kanskje solid, men det er faen ikke rart men en bil som stadig har 80 talls teknologi, en skamdau bråkete dieselmotor (0-100 på 22 sekunder) som super diesel. Godt vi er kvitt den for godt. Lexus trekker dere også fram som ett kick til BMW, faktum er at siden Lexus kom sent på 80 tallet så har de ennå ikke klart å move seg ordentlig inn på premium markedet. Audi var også helt i startfasen i premiumsegmentet på slutten av 80 tallet, dem tok det ca 5 år å kom seg inn der. På samme tid så har Lexus brukt godt og vel 15 år, nettopp fordi det har vært for mye Toyota i dem. Med disse holdningene dine så er du på feil forum, her er det BMW som står i fokus og skal du komme her å hevde at ett annet merke er bedre enn vårt så får du jaggu dokumentere for deg. Ikke mitt problem hvordan du skal gjøre det, det er noe du må finne ut av selv i henhold til dine påstander. Hehe....sant det Men jeg har en annen firesylindret sak også - stiller med den hvor det er når det er mot hva som helst Sålenge det ikke er en BMW RR du kommer med Ja det vittige er jo at du faktisk kjører BMW selv, selv om du mangler to sylindre og ett vesentlig antall hester Still opp med den mopeden din på Nurburgring, så skal jeg stille med F10 M5 Du henviser til inleggene min og svarer med ting jeg slettes ikke har skrevet. Det står jo svart på hvitt der at jeg ikke mener at toyota er så fantastisk mye bedre. Supra er vel den sterkeste motorkonstruksjon som er laget.. at m3 tar den orginalt gir da vel jeg faen i.. Kom med no dokumentasjon du nå da siden du maser så jævlig om det.. hva slags dokumentasjon du mener er jeg spent på! Du blir jo bare håpløst sur rett og slett fordi jeg ikke hyler ut at bmw er best! Og det er vel ingen tvil om at det irriterer deg at Toyota har fått masse skryt... det du sier om landcruiser og hiace sier vel sitt.. surt for deg.. Og kan si deg en ting - du hadde IKKE hengt på meg rundt bane med en M5 om jeg hadde kjørt mopeden min som du kalte den det kan jeg love deg Den er forresten til salgs da jeg skal ha meg ren banesykkel Enig med det du sier - jeg mangler 2 syl for å ha en ekte BMW! Makan til bråkebøtte av en diesel motor! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet November 16, 2012 Share Skrevet November 16, 2012 Da var det igang igjen da hehehttp://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel. ... d=10063047 hehe..den der har vært opp 3 ganger nå tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tom K Skrevet November 16, 2012 Share Skrevet November 16, 2012 litt trøtt jeg da kanskje Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
koll Skrevet November 16, 2012 Share Skrevet November 16, 2012 Selv om jeg sitter her på forumet, samt er medlem i bmwccn, kan jeg bli ganske kvalm enkelte BMW-ekstremister, og kjører like gjerne Audi som bmw. Har ingen problemer med å kunne si at bmw er dårliger enn andre biler, og motsatt Men GUD! Snakk om å kverulere og å kaste bansin på bålet da DCA Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fish Skrevet November 16, 2012 Share Skrevet November 16, 2012 ta det i privat chat? får mail hver gang dere skriver her og vet ikke hvordan jeg skal ta det av...spørmålet mitt er besvart og kommer ikke til å kjøpe den bilen som jeg postet Takk for alle svarene Hehe.. Dette er etter 49 innelgg.. Har du fått "huket" av mail nå da? Tråden er nå på hele 127 innlegg.. Morro innboks på e-post'n Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomaz Skrevet November 16, 2012 Share Skrevet November 16, 2012 Hehe faren min er sterkere enn faren din. Våres ting er mye bedre enn deres !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet November 16, 2012 Share Skrevet November 16, 2012 Hvorfor er det så viktig for folk og ha verdens beste bil? Er det ikke ett fett? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet November 17, 2012 Share Skrevet November 17, 2012 Selv om jeg sitter her på forumet, samt er medlem i bmwccn, kan jeg bli ganske kvalm enkelte BMW-ekstremister, og kjører like gjerne Audi som bmw. Har ingen problemer med å kunne si at bmw er dårliger enn andre biler, og motsatt Men GUD! Snakk om å kverulere og å kaste bansin på bålet da DCA Hehe Jeg er jo bare ikke enig med mye av svadaen som kommer her, så da kan jeg da komme med mye svada selv å da Alltid morsomt med en bmw diskusjon, for det er ingen som tar seg så nær som bmw folk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet November 17, 2012 Share Skrevet November 17, 2012 Hehe Jeg er jo bare ikke enig med mye av svadaen som kommer her, så da kan jeg da komme med mye svada selv å da Alltid morsomt med en bmw diskusjon, for det er ingen som tar seg så nær som bmw folk Så fordi alle andre er useriøse så kan du også være det, godt ikke alle på forumet er som deg da Men bra du innrømmer det selv også da De fleste merkeentusiaster tar seg nær hvis noen sier at merket dems er noe dritt, særlig når påstandene ikke har feste i virkligheten noen plass. BMW entusiaster er ikke noe værre en andre entusiaster på dette punktet, det burde du forstått hvis du er en voksen og oppegående person. Men jeg nevnte Lexus litt tidligere, litt artig at når Lexus skulle utvikle IS200 på 90 tallet så var det en spesiell bil de baserte seg på. Denne bilen plukket de ned i hver minste bit å prøvde å forbedre så godt de kunne på sin egen modell, og hva slags bil var dette? Jo, BMW E36 3-serie Åssen resultatet ble kan jo diskuteres, bare synd at når IS200 endelig kom på markedet så lanserte BMW E46 ...og nå som det har sklidd så mye ut takket være din uduglighet og useriøse framferd så kan jeg fortsett med denne: http://www.dn.no/dnBil/article2281803.ece Nok en gang så retter Toyota seg mot BMW! En vinnvinn situasjon for begge merker, Toyota får motorer som fasktisk virker slik at det kanskje kan bli slutt på alle tilbakekallingene og BMW på sin side får tilegnet seg Toyotas suksessfulle hybridteknologi. På dette feltet har BMW vært litt svake men det er jo ingen tvil om at de som vinner mest på dette sammarbeidet er jo BMW Og kan si deg en ting - du hadde IKKE hengt på meg rundt bane med en M5 om jeg hadde kjørt mopeden min som du kalte den det kan jeg love deg Nå var det Nurburgring det var snakk om så der ville du nok slitt litt jo...hiv på litt regnvær også så blir det ennå mer spennende Nei! sykler er og blir ubruklige motoriserte farkoster Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NBCustom Skrevet November 17, 2012 Share Skrevet November 17, 2012 Hvorfor er det så viktig for folk og ha verdens beste bil? Er det ikke ett fett? x2... kjører heller rusten Lada enn en ny Toyota. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet November 17, 2012 Share Skrevet November 17, 2012 Nå var det Nurburgring det var snakk om så der ville du nok slitt litt jo... Nå vet jeg ikke hvilken moped det er snakk om, men raskeste moped (R1) er vel rundt 27 raskere rundt banen enn M5.. Så hvis han sliter så er det vel ikke akkurat redskaper sin skyld... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DCA Skrevet November 17, 2012 Share Skrevet November 17, 2012 Hehe Jeg er jo bare ikke enig med mye av svadaen som kommer her, så da kan jeg da komme med mye svada selv å da Alltid morsomt med en bmw diskusjon, for det er ingen som tar seg så nær som bmw folk Så fordi alle andre er useriøse så kan du også være det, godt ikke alle på forumet er som deg da Men bra du innrømmer det selv også da De fleste merkeentusiaster tar seg nær hvis noen sier at merket dems er noe dritt, særlig når påstandene ikke har feste i virkligheten noen plass. BMW entusiaster er ikke noe værre en andre entusiaster på dette punktet, det burde du forstått hvis du er en voksen og oppegående person. Men jeg nevnte Lexus litt tidligere, litt artig at når Lexus skulle utvikle IS200 på 90 tallet så var det en spesiell bil de baserte seg på. Denne bilen plukket de ned i hver minste bit å prøvde å forbedre så godt de kunne på sin egen modell, og hva slags bil var dette? Jo, BMW E36 3-serie Åssen resultatet ble kan jo diskuteres, bare synd at når IS200 endelig kom på markedet så lanserte BMW E46 ...og nå som det har sklidd så mye ut takket være din uduglighet og useriøse framferd så kan jeg fortsett med denne: http://www.dn.no/dnBil/article2281803.ece Nok en gang så retter Toyota seg mot BMW! En vinnvinn situasjon for begge merker, Toyota får motorer som fasktisk virker slik at det kanskje kan bli slutt på alle tilbakekallingene og BMW på sin side får tilegnet seg Toyotas suksessfulle hybridteknologi. På dette feltet har BMW vært litt svake men det er jo ingen tvil om at de som vinner mest på dette sammarbeidet er jo BMW Og kan si deg en ting - du hadde IKKE hengt på meg rundt bane med en M5 om jeg hadde kjørt mopeden min som du kalte den det kan jeg love deg Nå var det Nurburgring det var snakk om så der ville du nok slitt litt jo...hiv på litt regnvær også så blir det ennå mer spennende Nei! sykler er og blir ubruklige motoriserte farkoster Nå hadde jeg også en slik is200 og det er oppimot tighteste bilen jeg har kjørt.. samt at det er vel bilen med minst feil noen gang laget!!?? hehe..ja jeg vet om det samarbeidet dems Og for å skryte litt av BMW sine motorer så hadde jeg også en 08 Lexus IS220d. (kjøpte nybil) 2,2l med 177hk og 400nm. 320d jeg har idag går bedre enn den bilen, samt bruker mye mindre men bråker mer Regnvær kjører jeg ikke på nei..hehe Men kan si deg at jeg har slitte knepucker og dekkvarmere så du skulle slitt rimelig hardt på tørt føre med meg rundt der ja Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evi Skrevet November 17, 2012 Share Skrevet November 17, 2012 Herregud, dette er ingen saklig diskusjon lengere. Dakar trådstarter som får mail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå