Espenss94 Skrevet November 12, 2012 Skrevet November 12, 2012 Jeg kjørte da forbi 2 sykklister på noe glatt føre, fikk sladd på bilen og kantkjørte felgen bak på høyre side og fikk kontran og da måtte jeg kjøre opp på en fortauskant og så kom airbag fra A-stolpe og i døra, begge på venstre side det er en 320 coupe. Ikke noe i karosseriet ble skadet og forstillinga er helt riktig som den var, noe jeg og en kamerat syntes var VELDIG merkelig. Noen som har en viss formeining om hvilken sak dette kan bli? er jo egentlig ganske rart at det er så sensitivt, var i tillegg ikke noe skade på felg foran venstre side. Den fortauskanten som jeg kjørte opp på var ca 10 cm høy, og jeg kjørte ganske skrått på, men var oppå med hele bilen før jeg kjørte av fortauet igjen.
Otis Skrevet November 12, 2012 Skrevet November 12, 2012 Såvidt jeg kjenner til så skal det være å skifte ut de defekt airbagene og tut å kjør! Mulig at sensoren i bilen også må skiftes, men vet ikke.
Espenss94 Skrevet November 12, 2012 Forfatter Skrevet November 12, 2012 jeg prata med en som jobba vistnok på et bilverksted, og ettersom det var ang sikkerhet i bilen så måtte dørtrekket byttes og taktrekket byttes ettersom det var noen svakheter der og airbaggen skulle ha litt motstand før den kom ut. Men veit ikke om det er helt sikkert. Noen som har bytta det eller vært i samme situasjon?
Otis Skrevet November 12, 2012 Skrevet November 12, 2012 Høres helt rett ut det, da airbagen bryter seg igjennom alt for å komme seg ut. Men jeg er litt usikker på krasj sensoren i midten av bilen, det er den som styrer airbagene.
SweetBMW Skrevet November 12, 2012 Skrevet November 12, 2012 Må sette i nye airbager. Så resettte modulen. Mrs4 kjapt gjort. Uten å bytte airbag vil kamps lyse. Skal ikke mye smell til foran før de løser ut. En fortauskant leverer mange G gjennom chassis
Espenss94 Skrevet November 12, 2012 Forfatter Skrevet November 12, 2012 jeg har sjekka litt priser og da var alt nytt, så var det 6700 for taktrekket og 3700 for airbag på døra og 2700 i a-stolpe (priser tatt fra GS) men det skal vel gå helt fint an og stikke på et høggeri og kjøpe delene der? forhåpentlighvis billigere der.
SweetBMW Skrevet November 12, 2012 Skrevet November 12, 2012 Det går fint å kjøpe brukt. Men du må resettte modulen etterpå uansett.
Espenss94 Skrevet November 12, 2012 Forfatter Skrevet November 12, 2012 ja. som jeg skreiv tidligere vart det litt dyrt i forhold og kjøpe ALT nytt, så jeg tenker og bare stikke innom huggeri og sjekke i e46'er rundt om, men er det noe forskjell på airbag i sedan enn i coupe? En i klassa mi har en kamerat som jobber på sulland auto lillehammer som skrur bmw, og jeg har spillt litt med han så skal høre om han kan hjelpe litt prøve og få det så billigst som mulig
Lars89 Skrevet November 12, 2012 Skrevet November 12, 2012 Blir hoggd mange E46 for ombygging til M3/banebil så skal ikke være noe problem å finne brukte deler på privatmarkedet. Gjerne betydelig billigere enn hogger. Komplette sorte taktrekk går for 500-1500 avhengig av stand osv, airbag får du til 250kr stk på http://www.koed.no. Dørtrekk bør også gå an å finne brukt hvis du ikke har noe veldig sært. Ulike airbager på coupe og sedan. Må bruke fra coupe eller cab. Lykke til
Espenss94 Skrevet November 12, 2012 Forfatter Skrevet November 12, 2012 Aldri visst om den koed.no ;D takker det ser mer låvende ut det jeg driver med nå takker for kjappe svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå