Gå til innhold

Lang tennetid på 55w xenon fra VVME

Yttervik
 Share

Anbefalte innlegg

Synes det tar veldig lang tid før jeg får skikkelig lys i xenonkitet fra VVME, 55W H7. Brodern sliter med det samme, på sin Passat. Vi har begge hatt kit fra VVME før, og de var mye raskere. Han hadde til og med 100W i et par bøttelykter (ikke fra VVME) som var raskere enn 55watts-kitene vi har nå!

Har ikke tatt tida, men at det i alle fall tar 10-15 sek før jeg har bra lysstyrke er nok ikke langt fra sannheten. De tidligere settene jeg har hatt var treg første gangen, men betydelig raskere når de var blitt varm. Disse settene blir ikke så mye raskere selv etter de har blitt "varm".

Har brukt fjernlysene svært lite siden de ble montert, kan det være at xenonkitet må "kjøres inn"?

Any ideas? :-k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har H7 55W som fjernlys i min bil og disse kommer fra VVME og de er slik at de er trege første gangen på kalde pærer men etter det så er de ganske raske. Men vi snakker vel mer 2-4 sek enn 10-15 så det høres ut som om det er noe galt hos deg. Tror ikke det krever noe innkjøring for å få full lysstyrke. Mine sett er ca 2 år gamle og fungerte skikkelig fra første dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på en lengre kjøretur idag/kveld, så har fått testet litt mer. Første gangen jeg tenner de, evt. hvis de ikke har vært på på lang tid, så er de veldig trege - minst 10 sek. Men når de har blitt varm går det bare et par sekunder vil jeg anslå. Er dette normalt? Originale xenon fjernlys er vel som oftest bare 35W, og derfor kjappere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært på en lengre kjøretur idag/kveld, så har fått testet litt mer. Første gangen jeg tenner de, evt. hvis de ikke har vært på på lang tid, så er de veldig trege - minst 10 sek. Men når de har blitt varm går det bare et par sekunder vil jeg anslå. Er dette normalt? Originale xenon fjernlys er vel som oftest bare 35W, og derfor kjappere.

Dette er nok helt normalt :)

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originale xenon fjernlys er vel som oftest bare 35W, og derfor kjappere.

Den største forskjellen er kravene de er laget under. Du får hva du betaler for er sagt her over, og det stemmer nok her også, selv om enkelte kan være heldige.

mvh Frode Neergård.

sendt fra min HTC Sensation XE via tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dyrere xenonkit så vesentlig mye bedre at det er verdt å betale dobbel/trippel pris?

Det lurer jeg også på.. kjøpte noen som skulle være raskere for et par år siden men syns de var like treige som alle andre.. :/

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xenonkit kan jo like gjerne komme fra samme produksjonslinje, men ethvert merke kan sette sine spesifikasjoner og således være dyrere av den grunn. Generelt sett, får billigsett oftere tyn for lav kvalitet, høy feilprosent læng starttid osv.

Originalt snakker man en helt annen dimensjon av kvalitetskrav, for at de skal funke mest mulig feilfritt og stabilt. Slike krav koster, derfor får man som oftest hva man betaler for, i større eller mindre grad...

mvh Frode Neergård.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xenonkit kan jo like gjerne komme fra samme produksjonslinje, men ethvert merke kan sette sine spesifikasjoner og således være dyrere av den grunn. Generelt sett, får billigsett oftere tyn for lav kvalitet, høy feilprosent læng starttid osv.

Originalt snakker man en helt annen dimensjon av kvalitetskrav, for at de skal funke mest mulig feilfritt og stabilt. Slike krav koster, derfor får man som oftest hva man betaler for, i større eller mindre grad...

mvh Frode Neergård.

Originale bør jo holde god kvalitet, men disse koster også som du sier. Men selv om man får sett til rundt 1500kr på nettet, så vet man jo ikke om de holder bedre kvalitet enn de fra VVME til 400kr. De kan jo være identiske, bare at enkelte velger å ta seg bedre betalt. Derfor sliter jeg litt med å kjøpe så dyre sett, når man kan finne sett som ser helt identiske ut mtp. innpakning, design etc. til 1/4 av prisen på eBay.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare sånn det er på ettermonteringssett. Er ballastene som bestemmer tennetiden. Jeg har noen VVME sett på ene bilen, 35W og 55W. 55 er noe tregere... Men det er bare en vane. Har ettermontert xenon i fjernlysa på Bmw'n, og da brukt orginale 35W HElla ballaster, like de som sitter på nærlyset, og jallapærer fra ebay. Tenner akkurat like raskt som orginale nærlysene!

Så skal du ha "raske" lys, kjøp overgang og få tak i orginale Bosch eller Hella ballaster!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...