Gå til innhold

bmw 540 ess. Noen spm.

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei har kjøpt meg en e34 540 ess.

Har en klakkelyd fra clutch kan dette være lagere i girkassen pgv når jeg trykker inn clutchen slutter lyden.?

Og tenker og få data sprut på den, her er linken til dataspruten http://ksr.as/product_info.php?products_id=1093

Tror den har helt feil bensin trykk, virker som den får alt for mye bensin og det forklarer kansje det høye forbruket...? noen som har noen tips ang forbruket?

Har ikke målt den nøye men den ligger langt over 2l på mila.

Mvh Kvamme

Skrevet

Hvis du har en klakkelyd som forsvinner når du trykker inn clutch så er vel dette standard utløserlager lyd? ikke noe farlig såvidt jeg vet..men irriterende :) (følger vanligvis med nytt lager som skiftes når clutch skiftes)! :P

Skrevet

NEI det er ikke utløser lagret. Er stort sett alle som tror det er det.Men Det er girkassen som skramler. Helt vanlig på bmw girkasser som har gått litt. Er det utløserlagret dårlig blir det mere lyd når man trykker inn pedalen. Det er jo tross alt da det får belastning.

mulig denne har stumt svinghjul og, da kommer lyden heller frem enn om du har det orginale dubbelmasse hjulet. Og ang det data sprutet har jeg ikke hørt om noen som har fått det til og funke. Men im den hat ess sett er den vel omprogramert og skal funke fint. Sgår den ellers fint da? Att den bruker mye bensin er vel naturlig iom att det er en 4,0 v8 med kompressor:)

Skrevet

okey tror jeg bare kjører med det, har lest en del på forumet og det er masse uenig meninger. får heller skifte når clutch må byttes :P

ang datasprut, tror han som jeg kjøpte den av, monterte kompressoren selv så den er nok ikke optimalt tuna...

Faen for en kjekk bil går godt ja :P

Skrevet

send en pm til integrale8v / ELS Tuning ang sprut, han kan nok hjelpe deg og holder til i nærheten av deg.

Genialt mtp support og bremsing osv

Skrevet

takker har sendt han en pm nå :) vil jo tro at det hadde ikke skada og godt gjennom å lese verdien og se hva som kan gjøres. evnt en chip hos digituning han leser jo av verdiene på bilen og lager en ny fil til den..?

• 4 weeks later...
Skrevet

Ang bensin forbruket, er det nok pressa å volumet på motoren! min ligger på snitt på 1.4-1.7 på blandet kjøring å 0.9-1.1 på langkjøring. Dog uten Presse ;)

Mht den klakkelyden holder jeg en knapp på utløserlager. hadde samme lyden på min før clutch bytte, å samme på Banebilen !

Men kan jo være kassa å som nevt over her.

Edit: leste feil mht clutch. klakker jo ikke når clutchen er ute #-o

Skrevet
hei har kjøpt meg en e34 540 ess.

Har en klakkelyd fra clutch kan dette være lagere i girkassen pgv når jeg trykker inn clutchen slutter lyden.?

Og tenker og få data sprut på den, her er linken til dataspruten http://ksr.as/product_info.php?products_id=1093

Tror den har helt feil bensin trykk, virker som den får alt for mye bensin og det forklarer kansje det høye forbruket...? noen som har noen tips ang forbruket?

Har ikke målt den nøye men den ligger langt over 2l på mila.

Mvh Kvamme

Hvorfor tror du den har feil bensintrykk? Og hvorfor tror du det henger sammen med forbruket?

Og hvorfor ringer du ikke ESS som utviklet kitet? I kitet følger det med ny programvare, og denne skal brukes uavhengig om han du kjøpte den av monterte eller ei. ESS omprogrammerer ECU, og kunden monterer ECU tilbake når han monterer kompressor kitet.

Skjønner ikke hvorfor flere skriver utløselager, når problemet er der når clutch er ute. ](*,)

Hadde lik lyd i en E34 535, der var det ett gåent lager i girkassen.

Skrevet

540 enn eg hadde fekk eg vel ikkje under 1.6L på noen tanker, eg er vel kanskje ikkje den som kjører mest økonmisk heller da veldig mye av og på.

Men leser jo at folk ligger på under literen , noe eg aldri var i nærheten av en gang. Leste nettopp at en med e36 m3 3.2 brukte 0.6 på mila noe som eg tviler på er muligt. Så eg trur ikkje at det er unormalt at den ligger rundt 2L med presse.

Skrevet

Henger meg på utløser lager jeg også, har hatt flere gamle volvoer (vel og merke) med rasle/kakklelyd på tomgang med clutch ute. Når clutch trykkes inn forsvinner lyden da lageret får press.

Etter bytte av lager har lyden vært borte. Men se ikke bort i fra at det kan være lager på inngående akslink i girkassa også, har vært borti det også :) Girkassa må jo uansett av for og lokalisere problemet. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...