Gå til innhold

Anbefaling av 4x4 Traktor

Endre Hånde
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kona til en kjenning har en sånn, og på tross av at han nok har den råeste offroadern i landet får hun lov til å beholde den så såå rævva kan de ikke være :)

Vet de har skrudd litt på den men kan ikke huske at det var typiske og alvorlige feil det gikk i. Hun kjører mye med hestehenger og stoler tydeligvis på bilen så de er kanskje ikke så dumme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen som ser veldig grei ut, men som er litt mindre.

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=35236170

Liker utseendet på de, men de er nok litt små. Har lavserie og låsing av senterdiff. (Noe mer er jo ikke på gallopeeren heller)

Har sjekket ar buret jeg har idag faktisk går inn om jeg justerer det 1cm, og trønderbur mente bur til mine to skulle fint kunne lages bak der. (En liten Parson Russel Terrier + en Working Springer Spaniel som er forholdsvis små arbeidshunder) De gangene jeg har med flere kan jo ett bur plasseres i baksetet. Fordelen slik jeg ser det (som ikke har peiling på traktor) er jo at denne går inn i garasjen og nok er rimeligere i daglig bruk.

Er det en dum tanke? (Bakdelen er jo at den er trang og kan ikke dra tyngre tilhenger, men den har bedre 4wd enn en rav4 fks)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet med XL7en er at den med 109 hester er forferdelig dau, og så skal man ha inn folk og bagasje i tillegg. Durte litt rundt i en slik da jeg jobbet på Bavaria i sin tid, helt grei firehjulstrekker og ok kjørekomfor men motormessig er det bare nitrist :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, ja så har det vært noen motorhavari på disse pga røket vifterim av alle ting..

Ihvertfall 2stk på jobb. Vifterem ryker, rester kommer inn i regreim, regreim hopper og ventiler ++ stukes..

Men ellers greie biler.:)

Men ingen som kjenner til Pajero Pinin? (Mini Pajero basert på vitara, men med bedre 4wd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drevet med offroad i noen år så det er mest biler som vanlige i det miljøet jeg kjenner til, og der er det dårlig med Pinin. Men en Mitsubishi som ikke har gått så langt og blir solgt av forhandler bør vel være et relativt safe kjøp. Skulle jeg først kjøpt den typen bil til ditt bruk ville jeg sannsynligvis kjøpt "ekte" Pajero pga mer plass i den. Kjipern å kjøpe stor bil og så viser det seg at det ble snaut med plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Onkelen min her en slik som bil nummer to. Denne brukes på jakt og til å dra hesten til samboeren. Har ikke prøvd den selv, men han gjør ikke noe annet enn å skryte av den. Jeg vet også at den kjøres hardt, og tilbringer vel nesten mer tid offroad en onroad i jaktsammenheng :)

Men selv synes jeg de ser litt dustete ut. Alt for kort på et vis. Men hva jeg synes ang. designet er jo ditt absolutt minste problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har jo opp igjennom et godt inntrykk av merket med tanke på driftssikkerhet, og når man får en 2002 modell med 120k km for ca 100k er det jo fristende. Men ser helt klart det ang plass! Men i det daglige er jo ikke det behovet så enormt om hundeburet får plass. Mye av utstyret er jo uansett idag i skiboks for å unngå lukt av fuktige klær/leker, godbiter etc i bilen.

Synd nærmeste Pinin er så langt unna, så det blir mye stress for å få sett en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har jo opp igjennom et godt inntrykk av merket med tanke på driftssikkerhet, og når man får en 2002 modell med 120k km for ca 100k er det jo fristende. Men ser helt klart det ang plass! Men i det daglige er jo ikke det behovet så enormt om hundeburet får plass. Mye av utstyret er jo uansett idag i skiboks for å unngå lukt av fuktige klær/leker, godbiter etc i bilen.

Synd nærmeste Pinin er så langt unna, så det blir mye stress for å få sett en.

Sorry meg, ikke meningen å ødelegge denne flotte tråden, men ....

... du putter vått tøy i skiboksen for å unngå lukt, men ei blaut bikkje er ok? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...