Gå til innhold

Jaging E60 530da

x25Touring
 Share

Anbefalte innlegg

Trenger litt hjelp med en ting... Har en 2004 530d som jager en gang i blandt. Det oppstår som oftes før bilen er helt driftsvarm, men ikke alltid. Det kan virke som at den jager under belastning... Ikke tung belastning, men akkurat som at den girer opp et gir og begynner å jage. Noen som har vært borti liknende før?

Bavaria finner jo ikke noe galt, men begynner å føle at det aldri er noe galt med bilene, hvis ikke diagnoseapparatet sier det.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner meg litt om samme problem en kamerat hadde med tilsvarende bil. Der var det converteren til aut kassa som var dårlig. Visstnok ett kjent problem. Girte litt feil og jaget som du sier. Var en dyr affære dessvere...men hjalp:)

Høres ikke bra ut..... Noen som har flere innspill??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo flushe kassa, men ha converteren er ofte synder desverre, ble selv byttet på min etter lugging og jaging, viste ikke hvilket gir den skulle velge :P skiftet også olje og filter på min for 2år siden og da blir bilen helt silkemyk ny og kjøre :) helt verdt pengene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo flushe kassa, men ha converteren er ofte synder desverre, ble selv byttet på min etter lugging og jaging, viste ikke hvilket gir den skulle velge :P skiftet også olje og filter på min for 2år siden og da blir bilen helt silkemyk ny og kjøre :) helt verdt pengene.

Er sånn min også oppleves, at den ikke vet helt hvilket gir den skal velge. Kassa ble flusha for ca 1 mnd siden, virka ok en liten stund, men har nå blitt mye værre.

Bilen min er kjøpt med full bruktbilgaranti på Bavaria Arendal, for under 3 mnd siden. Har vært å snakka med de i dag. Fikk beskjed om at det eneste som var å gjøre, var å bytte kassa. De følger saken bra opp, og jeg får svar på hvordan vi skal løse dette i morra.

Hadde din bil høyere forbruk når kassa tulla? Føler min bruker unødvendig mye diesel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har samme på min E39 530da. Spesielt vist det er litt motbakke, og gir svakt gass. Men om eg gir godt med gass skjer det ikkje. Da virker det som den finner ut ka den vil.

Fenomenet du snakker om er kanskje at den hopper inn og ut av lock-up? Ikke uvanlig på disse GM-kassene og det skyldes ikke mekaniske problemer med girkassen.

Eller merker du at den girer opp og ned mellom 4. og 5. gir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...