Dirty Skrevet November 26, 2012 Share Skrevet November 26, 2012 http://www.dinside.no/906560/du-har-ans ... lgt-videre Lykketil, Dette er jo så godt som umulig å gjennomføre eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet November 26, 2012 Share Skrevet November 26, 2012 Helt sinnsykt. Skulle likt å høre snap drive forklare seg på hva delefeilen er, siden den har stått der fra ny. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet November 26, 2012 Share Skrevet November 26, 2012 Ja, detaljene i denne saken skulle jeg likt å visst.. Er man riktig uheldig kan en clutchlamell gå i fillebiter på 100m om den får ekstreme temperaturforandringer og samtidig er veldig slitt. 20.000kr for clutchbytte får jeg grøssninger av. Sykt land vi lever i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjennern Skrevet November 26, 2012 Share Skrevet November 26, 2012 Kjøpsloven på godt og vondt det der. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leadfoot Skrevet November 26, 2012 Share Skrevet November 26, 2012 Jeg kjenner jeg blir provosert av slik "JEG fikk et problem med MIN bil, men JEG vil ikke betale for det"-holdning. Uforutsette problemer er frustrerende, men når det er et problem selger ikke visste om blir det bare egoistisk og grådig å kreve penger fra vedkommende. Det er supert om forrige eier tilbyr seg å hjelpe til, ellers blir det for amerikansk for meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
thommas88 Skrevet November 27, 2012 Share Skrevet November 27, 2012 skada opplegg... Ingen regner vel med at man får en perfekt brukt bil... har ikke ord.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3 Yngve Skrevet November 27, 2012 Share Skrevet November 27, 2012 Så clutchen da, som er noen av det folk MÅ bytte liksom. Så det beste ved brukt bil salg, er å ikke skrive noen ting da ? Eller selges som vrak, repp objekt osv. Når det er en fin bil ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Parts24 Skrevet November 27, 2012 Share Skrevet November 27, 2012 Kunne aldri klart å gjøre noe slikt mot noen - uansett om bilen min hadde falt sammen i biter dagen etter jeg hadde kjøpt den. Får da være grenser... Har solgt over 150 biler og har inntrykk av at Ola Nordmann ikke har denne mentaliteten. Har det vært mindre mangler så har jeg selvfølgelig dekket de inn, men at eier 1 skal dekke clutchbytte etter X antall km er jo helt hinsides all fornuft.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet November 27, 2012 Share Skrevet November 27, 2012 Kunne aldri klart å gjøre noe slikt mot noen - uansett om bilen min hadde falt sammen i biter dagen etter jeg hadde kjøpt den. Får da være grenser... Har solgt over 150 biler og har inntrykk av at Ola Nordmann ikke har denne mentaliteten. Har det vært mindre mangler så har jeg selvfølgelig dekket de inn, men at eier 1 skal dekke clutchbytte etter X antall km er jo helt hinsides all fornuft.. Sunn fornuft bør man ha, men man trenger ikke være dum heller. Dersom hele bilen faller i biter dagen etter kjøp har den helt klart hatt store mangler og feil ved handel. Da skal bilen kunne leveres tilbake mener nå jeg. Om du Parts24 kjøper f.eks en BMW 530i til 300.000 kr, og neste dag når du starter den kommer noen jævlige lyder og masse røyk og motoren står i syv steiner, da er det helt OK for deg, og du mener det er rettferdig at du dekker kostnadene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Roger- Skrevet November 27, 2012 Share Skrevet November 27, 2012 Uansett krever det én viktig ting: At feilen var tilstede da den tidligere selgeren solgte gjenstanden. Altså at det er den samme feilen som har fulgt produktet gjennom salgsleddene. Da er det selgeren som først kunne være oppmerksom på mangelen som sitter med ansvaret, eller med andre ord: Den første selgeren som solgte varen etter at feilen forelå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet November 27, 2012 Share Skrevet November 27, 2012 Saken her er jo at dette er noe Bmw etter all sannsynlighet hadde dekket dersom bilen hadde vært norsk. Men her har 1. Norske eier vært "smart" og importert selv for å spare penger, men da er han også importør og er "første ledd".. Smart.. Hadde bilen vært norsk hadde han tatt det til forhandleren, eller, da hadde siste eier fått det ordnet hos forhandleren.. Flaks for han at det ikke var noe dyrere Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet November 27, 2012 Share Skrevet November 27, 2012 Saken her er jo at dette er noe Bmw etter all sannsynlighet hadde dekket dersom bilen hadde vært norsk. Men her har 1. Norske eier vært "smart" og importert selv for å spare penger, men da er han også importør og er "første ledd".. Smart.. Hadde bilen vært norsk hadde han tatt det til forhandleren, eller, da hadde siste eier fått det ordnet hos forhandleren.. Flaks for han at det ikke var noe dyrere Burde kanskje vært mulig å dekke dette gjennom fabrikkgarantien om de henvendte seg til BMW med en gang feilen ble oppdaget? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Silverboy Skrevet November 27, 2012 Share Skrevet November 27, 2012 Det ble jo ikke oppdaget før Dec 2011, og siden det er en 09 modell er den nok registrert mellom september 08 og september 09.. Hadde de funnet ut av det før den var 2 år hadde det ikke vært problem nei, sånn bortsett fra at de brukte snapdrive da, og hvis de gjorde jobben er det jo kjørt uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Parts24 Skrevet November 27, 2012 Share Skrevet November 27, 2012 Sunn fornuft er greit - jeg satt ting litt på spissen, er nok av de som skal ha både i pose og sekk i dette landet. Klart du bør klage dersom bilen raser dagen etter du kjøper den. Stridsspørsmålet er om selger solgte bilen med mangler som han visste om, eller burde visst om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet November 28, 2012 Share Skrevet November 28, 2012 Har et inntrykk av at vi ikke får høre hele saken her. Det skurrer i mitt hode når en bil har hatt så mange eiere på så kort tid. Virker nesten som om hver og en har solgt bilen videre pga. mangler de har oppdaga og ville lure seg unna. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå