a100abt Skrevet November 28, 2012 Skrevet November 28, 2012 Hadde vært greit å vite mer om SINTEF sin test for vurdering av dette. Noen av midlene gjør til en viss grad underverker. Men likefullt, det er litt vanskelig å vurdere godt nok bare på noen verksteders uttalelser. Odd-M har et veldig godt poeng som ikke må undervurderes. De kan jo ikke fortelle hvorfor motoren slites mindre enn en annen - kan jo være den andre som har dårlig olje, eller hva? Sintef er en forsknings organisasjon.. Skandinavias største til og med. Hvorfor skulle de komme ut med tall som er så unike? har Prolong betalt de tror du? Ettersom du er så bastant, kan det være greit å ha en henvisning til SINTEF sin test, før du bruker den som vektarm. Det aller meste av slike stoff er kun lureri, så det som faktisk funker må kunne "bevises" litt mer enn bare "de bruker, jeg vet det funker" osv. Jeg vet Omega har en del som funker, mens annet fra dem funker heller dårlig på bil igjen, så det er ikke at jeg mener Prolong har betalt SINTEF, bare en viss sunn skepsis.
bmwmann24 Skrevet November 28, 2012 Skrevet November 28, 2012 http://www.prolong.no/content/olje Ja, vet at de fleste typer tilsettinger er lureri og bare kødd. Kjøper de aldri selv, ble nærmest tvunget til å teste dette:P Jeg er ingen mekaniker, men skjønner hva friksjon er og hva det har og si på en motor. Fant noen typisk amerikanske tester på youtube, var så patetisk at jeg gidder ikke legge ut engang:P søk selv å le:D haha http://prolong.ee/wp-content/uploads/2012/05/sintef-report.pdf
Odd-M Skrevet November 28, 2012 Skrevet November 28, 2012 Den testen du linker til er gammel som metusalem og tidsmessig fullstendig utdatert. Den er MINST 16-17 år gammel, da NTH ble til NTNU i 1996. Ut fra skrifttype og layout anslår jeg den til å være fra det glade 80-tallet.
bmwmann24 Skrevet November 28, 2012 Skrevet November 28, 2012 Den testen du linker til er gammel som metusalem og tidsmessig fullstendig utdatert. Den er MINST 16-17 år gammel, da NTH ble til NTNU i 1996. Ut fra skrifttype og layout anslår jeg den til å være fra det glade 80-tallet. er fra 87 ser jeg.. men, hva så?
Kjell Z3 Skrevet November 28, 2012 Skrevet November 28, 2012 Hehehe... Hvis jeg hadde prøvd dette så hadde jeg nok ikke merket noen som helst forskjell. Om du hadde fått de referansene der til å fylle på vann i stedet for lurium, så tror jeg fremdeles de ikke hadde merket noen forskjell. Du tilhører vel de som fremdeles tror på den magneten på bensinslangen og tabbiser på tanken for å spare drivstoff? Finner sikkert noen som gir dem gode referanser så da er det vel bra greier det også. Nei, jeg bruker ikke tabbiser på tanken:P Ikke tror jeg på Xtra power fuel som shell eller esso reklamerer for, er ikke naiv... Men, testa ut dette derfor vet jeg. Er en motormekaniker som ga meg tipset:) altså en FAGLÆRT en, ikke en sjauer som meg. Nils Jørgen her på forumet nevnte at min m50 motor hørtes meget bra ut, mekanisk sett den beste han hadde hørt (vel og merke i lille Alta) Han bygger selv motorer og er utdannet mekaniker. Han hadde aldri hørt om Prolong heller. Ska sies at min ikke starter nå grunnet veivføler. Hehe, må jo være sant når det kommer fra en motormekaniker som er FAGLÆRT. Det finnes mange menn som mister håret i ung alder, da kan man kjøpe masse forskjellige ting som skal gi håret tilbake. Det mangler slett ikke på dokumentasjon heller, både Per, Lars, Gunnar, Kjetil, Ole, Frank, Espen og Bjarne sier det har gitt dem håret tilbake, men virker det? NEI. (må presisere at jeg fremdeles har nok av mitt eget hår uten hjelp av vidundermiddel)
Kjell Z3 Skrevet November 28, 2012 Skrevet November 28, 2012 Hva er Pro-Long? Det er et positivt ladet smøremiddel som binder seg til alle slags metall, metallet er negativt ladet. Dermed blir det en sterk bindende smørefilm. Da kan jeg fortelle til alle som ikke allerede vet det at alle dyre oljer inneholder stoffer som får oljen til å binde seg til metall. Det er en av de viktige egenskapene en moderne olje har. Da kan oljen være tynn som f.eks 0/30 olje som er nesten som vann, men den renner likevel ikke helt av metallet, den biter seg fast slik at alle metalldeler er smurte når du starter opp etter lang tid. Så dette har vært lenge i skikkelige oljer allerede. Jeg tror nok sikkert at Prolang hadde en hensikt i gammeldagse oljer og kanskje i noen billigoljer i dag også. Men alt det som står listet opp når jeg søkte på Prolong finnes allerede i moderne kvalitetsoljer.
Nyheim Skrevet November 28, 2012 Forfatter Skrevet November 28, 2012 Hvordan tilsettningsstoffer kan man bruke? og hvor kjøper man slikt? Først leser du innlegget til Kjell, så holder du deg unna tilsetningstoffer. Ja enig der
ZhilleN Skrevet November 28, 2012 Skrevet November 28, 2012 Nå har det jo kommet et middel som renser motoren via et apparat, dette gir faktisk gode resultater på øking av motoreffekt, rensingen tar ca en time, og prossessen skjer i toppen/ innsug, for nettopp og fjerne karbonpartikler som er igjen i motoren, dette for faktisk bilen til og gå dårligere, samt økt bensindorbruk, tar du en slik rens, så testes det med et avlesningsverktøy i enden av eksosen, slik at man se utslipp/co2 og man kan se en stor forandring! bilen blir så testet i rulle, hvor man kan se økt motoreffekt før/ etter, dette hjelper også på motorens levetid/ slitasje
Kjell Z3 Skrevet November 28, 2012 Skrevet November 28, 2012 Nå har det jo kommet et middel som renser motoren via et apparat, dette gir faktisk gode resultater på øking av motoreffekt, rensingen tar ca en time, og prossessen skjer i toppen/ innsug, for nettopp og fjerne karbonpartikler som er igjen i motoren, dette for faktisk bilen til og gå dårligere, samt økt bensindorbruk, tar du en slik rens, så testes det med et avlesningsverktøy i enden av eksosen, slik at man se utslipp/co2 og man kan se en stor forandring! bilen blir så testet i rulle, hvor man kan se økt motoreffekt før/ etter, dette hjelper også på motorens levetid/ slitasje Hvis dette hjelper forutsetter det at man har noe dritt å rense.Drermed er det ikke sånn at alle vil merke noe til rensen. I forbindelse med bytte av vanos fikk min en kikk på det som kunne studeres i forbindelse med jobben , mekanikeren sa at alt han kunne se på min motor var gullende rent og så veldig bra ut, men sa at han fant mye dritt i oljekanaler i enkelte biler. Dette kommer av oljekvalitet og hyppighet på oljeskiftene. På en bensinmotor som kjører på kvalitetsolje som blir byttet ofte (i mitt tilfelle engang i året, 7-8.000 km) blir det ingen dritt så lenge motoren går rent og pent, oljen er i seg selv et rensemiddel. Diesel eller en bensinmotorer som ikke går skikkelig kan ha behov for rens.
bmwmann24 Skrevet November 28, 2012 Skrevet November 28, 2012 Hehehe... Hvis jeg hadde prøvd dette så hadde jeg nok ikke merket noen som helst forskjell. Om du hadde fått de referansene der til å fylle på vann i stedet for lurium, så tror jeg fremdeles de ikke hadde merket noen forskjell. Du tilhører vel de som fremdeles tror på den magneten på bensinslangen og tabbiser på tanken for å spare drivstoff? Finner sikkert noen som gir dem gode referanser så da er det vel bra greier det også. Nei, jeg bruker ikke tabbiser på tanken:P Ikke tror jeg på Xtra power fuel som shell eller esso reklamerer for, er ikke naiv... Men, testa ut dette derfor vet jeg. Er en motormekaniker som ga meg tipset:) altså en FAGLÆRT en, ikke en sjauer som meg. Nils Jørgen her på forumet nevnte at min m50 motor hørtes meget bra ut, mekanisk sett den beste han hadde hørt (vel og merke i lille Alta) Han bygger selv motorer og er utdannet mekaniker. Han hadde aldri hørt om Prolong heller. Ska sies at min ikke starter nå grunnet veivføler. Hehe, må jo være sant når det kommer fra en motormekaniker som er FAGLÆRT. Det finnes mange menn som mister håret i ung alder, da kan man kjøpe masse forskjellige ting som skal gi håret tilbake. Det mangler slett ikke på dokumentasjon heller, både Per, Lars, Gunnar, Kjetil, Ole, Frank, Espen og Bjarne sier det har gitt dem håret tilbake, men virker det? NEI. (må presisere at jeg fremdeles har nok av mitt eget hår uten hjelp av vidundermiddel) ok. gidder ikke kaste bort mer tid, ingen har hørt om det, og ALLE er totalt i mot. Minner meg om barneskolen, 1 fyr alle ser opp til sier noe og ALLE er enige.
CrZyWiz Skrevet November 28, 2012 Skrevet November 28, 2012 Du har ikke troa? og du har ikke testa det heller skjønner jeg.. Hvorfor snakke om ting du ikke har peiling på? jeg kan ikke bygge hus, du hører aldri at jeg snakker om snekring. Og hvorfor brukes ikke prolong direkte på fabrikk? -Da vil de jo aldri tjene penger på delene vi havarerer.. Og hva slags argument har du for at dette ikke fungerer? Du har ikke hørt om dette, derfor er dette bare tull? Når oljeriggene bruker dette som tilsetting for å få hodene til å vare lenger så sier det sitt. Hvorfor bruker de ikke vanlig tilsetting? Og hva er så spesielt med ProLong? LES: http://www.prolong.no/ Hvordan kan du si at han ikke har peiling? Utifra en skryteside alene, så kan man ikke konkludere med at du heller har peiling Du understreker bare poenget til Kjell, uten at du ser ut til å forstå det selv. Hvordan i all verden kan disse små verkstedene ha kompetanse til å uttale seg om dette fungerer eller ikke? ...FORDI DE BRUKER ProLong, da kan man jo uttale seg, ikke sant? 1+1=2!? skjønner? Små verksteder kan uttalse seg, man trenger ikke hete CASTROL for å forstå. skjønner du det selv=? Du er vell en av de som bruker vitaepro også? Siden de på reklamen bruker det, så må det jo være gode greier. 1+1=2 ikke sant? Du sier at man er naiv visst man tror på tilsetninger i bensin, dvs at du selv er lettlurt og naiv iflg. din egen uttalelse. Noe som skal stemme på en prikk
Kjell Z3 Skrevet November 28, 2012 Skrevet November 28, 2012 BMWMANN24 sier: "ok. gidder ikke kaste bort mer tid, ingen har hørt om det, og ALLE er totalt i mot. Minner meg om barneskolen, 1 fyr alle ser opp til sier noe og ALLE er enige." Har du fulgt med på forumet en stund vil du se at jeg har hatt mange tøffe diskusjoner med veldig mange, jeg er ikke akkurat den mange ser opp til..(det ville vært synd for dem) Men det er ikke så rart at de fleste har mer tro på Castrol enn Ytre Enebakk Mopedservice, ser jo hvordan mopeden til Fritjof ryker
bmwmann24 Skrevet November 28, 2012 Skrevet November 28, 2012 Du har ikke troa? og du har ikke testa det heller skjønner jeg.. Hvorfor snakke om ting du ikke har peiling på? jeg kan ikke bygge hus, du hører aldri at jeg snakker om snekring. Og hvorfor brukes ikke prolong direkte på fabrikk? -Da vil de jo aldri tjene penger på delene vi havarerer.. Og hva slags argument har du for at dette ikke fungerer? Du har ikke hørt om dette, derfor er dette bare tull? Når oljeriggene bruker dette som tilsetting for å få hodene til å vare lenger så sier det sitt. Hvorfor bruker de ikke vanlig tilsetting? Og hva er så spesielt med ProLong? LES: http://www.prolong.no/ Hvordan kan du si at han ikke har peiling? Utifra en skryteside alene, så kan man ikke konkludere med at du heller har peiling Du understreker bare poenget til Kjell, uten at du ser ut til å forstå det selv. Hvordan i all verden kan disse små verkstedene ha kompetanse til å uttale seg om dette fungerer eller ikke? ...FORDI DE BRUKER ProLong, da kan man jo uttale seg, ikke sant? 1+1=2!? skjønner? Små verksteder kan uttalse seg, man trenger ikke hete CASTROL for å forstå. skjønner du det selv=? Du er vell en av de som bruker vitaepro også? Siden de på reklamen bruker det, så må det jo være gode greier. 1+1=2 ikke sant? Du sier at man er naiv visst man tror på tilsetninger i bensin, dvs at du selv er lettlurt og naiv iflg. din egen uttalelse. Noe som skal stemme på en prikk Nei, bruker ikke Vitaepro. Bruker heller ingen tilsettinger i bensin o.l (utenom prolong da) Jeg hører ikke på reklame. Jeg fant Sintef sin test å la den ut så dere idioter kan lese selv, ikke engang det var godt nok. jaja, ha en fin dag.
ZhilleN Skrevet November 28, 2012 Skrevet November 28, 2012 Husk at 99 nitro funker KUN på turbo bensinmotorer, hvis du tror den fungerer på ren sugemaskin så tar du inderlig feil! kompis av brodern har kjørt på det en stund, etter to tre tanker gikk den faktisk bedre, han fyller ikke noe annet pr. Dags dato, men ola nordmann tror alt flytende fungerer på det mekaniske.. Hmmm...
CrZyWiz Skrevet November 28, 2012 Skrevet November 28, 2012 Husk at 99 nitro funker KUN på turbo bensinmotorer, hvis du tror den fungerer på ren sugemaskin så tar du inderlig feil! kompis av brodern har kjørt på det en stund, etter to tre tanker gikk den faktisk bedre, han fyller ikke noe annet pr. Dags dato, men ola nordmann tror alt flytende fungerer på det mekaniske.. Hmmm... Venter spent på kilder som bekrefter din påstand...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå