Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har noen tips til hvorfor det venstre xenon lyset på min Bmw 320 dat e46 har sluttet å virke? Det blinket litt før det sluttet å virke. Det er ikke pæren, prøvde den på motsatt side og der virket den.

Skrevet

Kjøp deg 2 nye pærer... Koster vel 500 spenn for 2 stk på Biltema. Xenonlysa på e46 jeg hadde drev å blinka og kødda. 2 nye pærer fiksa det og ga meg samtidig mye bedre lys :)

Skrevet

Man skal vær forskiktig med billige xenon pærer! De kan ødelegge reflektoren.

Billige pærer innholder mindre salt (kjemiske stoffer som er veldig dyre), mindre salt = mer varme.

De billige pærene lyser også dårligere. :)

Osram og phillips pærer er ikke så veldig dyre som folk tror. Handler man på bilxtra er de sikkert dyre som F. På ebay får man et par osram pærer til litt over 1000,- :)

Skrevet

har du kildene dine på det alpejohn? aldri hørt om det du sier.. og har selv brukt "billige" xenonpærer på mine bmw med original xenon siste 4-5 år med stor suksess (bra lys) og det lyste fortsatt bra og som det skulle etter 2 år (lengste jeg har en bil før jeg bytter)

Skrevet
har du kildene dine på det alpejohn? aldri hørt om det du sier.. og har selv brukt "billige" xenonpærer på mine bmw med original xenon siste 4-5 år med stor suksess (bra lys) og det lyste fortsatt bra og som det skulle etter 2 år (lengste jeg har en bil før jeg bytter)

Har selv brukt uorginale pærer, men av bedre kvalitet vil jeg tro. Var ikke pærer som kostet et par hundre.

Et par kilder, om man kan kalle det for det da :)

http://www.theretrofitsource.com/trs_tech_hid_bulbs.php

Her står det MYE om mange forskjellige pærer, under alle de forskjellige pærene kommer det info om salt og hva som er forskjellen på orginale og uorginale osv:

http://www.hidplanet.com/forums/showthr ... -HID-bulbs

Der er vertfall mye spennede og lese :) Jeg viste ikke noe av dette selv før jeg leste det. Og det med at presisjon spiller en rolle har nok veldig mye og si på lysstyrken.. Om lyset kommer ut feil i reflektoren vil jo det ikke lyse rett, om for eksempel selve lys kapselen er skeiv, eller hele lyspæra er støpt skeivt i sokkelen. :)

Har et par pærer på min nå, som jeg betalte 68 kr for (2 stk). Elendig lys, elendig passform, elendig farge.. Skulle være 6000 men ser mer ut som 8000++.

Kjøpte 2 sett bare for og teste, et på 12000k men de funka ikke i det hele tatt.. :lol: Skal bestille bixenon prisjektorer straks, og da blir det osram eller philips pærer :)

Edit:

Leste akkurat på wiki at det anbefales og bruke vernebriller når man håndterer disse pærene, da eldre pærer kan eksplodere.. :shock: Skal vertfall aldri styre med pærer uten briller her etter.. :)

Skrevet

Har sendt e-post til Koed, men ikkje fått svar enda. Blir spennende å sjå om dei svara på mailen. Men tror det blir vanskelig å hente noe der ifra sidan eg mest sansynlig ikkje vil klare å finne kviteringa på pærene og at det er godt over eit år sidan eg kjøpte dei. Men etter min meinig, så burde eg ha sterke kort i denne saken.

Edit: Fant forresten kviteringa på e-posten min, så her kan det faktisk bli litt håp. :)

Skrevet

Hva betale du for pærene?

De burde jo ikke selge slikt, er ikke sikkert de er klar over det selv engang. :P

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2

Skrevet

Jeg har ihvertfall sett meg lei på at jeg ikke synes lysene mine er bra nok.

Hadde OEM xenon med jalla pærer på 35 watt. Var ikke fornøyd, kjøpte så 50 watt jalla kit, syntes ikke de lyste noe bedre.

Så nå har jeg bestilt Osram Silverstar Xenarc for 1100,- fra UK.

Håper ikke det er skjedd noe med mine reflektorer da, pga dritt pærer.

Skrevet

Vær obs på at det finnes fake xenonpærer på ebay, har sett et par av phillips blant annet. Sett flere tråder om dette på hidplanet. Kom også over en med mye bilder av hvordan man ser om det er fake osv.

Men virker som om de er en del billigere en de som er ekte.. :)

Ville sjekket reflektorene, er ikke sikkert de kvalifiserers for og kalle reflektorer en gang. I mine lykter minner reflektoren mer om sølvfarga sandpapir. Og det reflekterer jo ikke så mye lys. Syns mine også lyser dritt (med dårlige pærer). Men etter og ha sett reflektorene er jeg ikke i tvil om hva problemet er.

Bestilte bixenon prosjektorer i dag, der er det crom reflektor og klar linse! Så det tror jeg lyser BETYDELIG bedre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...