Lars-Nord Skrevet Desember 7, 2012 Skrevet Desember 7, 2012 E46 328`n min klarer ikke på noen måte å komme seg ned på 0,6. 0,8 på langkjøring litt rolig Oslo-Sverige-Oslo, men det er det laveste jeg har klart. Ellers blir det over literen på blandet kjøring. Om du klarer 0,59 på en M3, så trenger du ikke en M3.
Ellingsen B. Skrevet Desember 7, 2012 Skrevet Desember 7, 2012 Jeg pendlet med min tidligere 94 m3 og husker jeg klarte 0.78 ved 90-120 (Oslo-Sarpsborg) Snittet lå på litern.. Syns fortsatt idag at under 0.8 på en stor 6r er imponerende! E36 3.2 bruker vel noe mindre, men tror jeg har lest 0.72.. E46 trorjeg ligger på det samme..
Fredrik Skrevet Desember 7, 2012 Skrevet Desember 7, 2012 Jeg tror at vi trygt kan glemme 0,59 liter/mil når det gjelder E46 M3 og landeveier, men hvis man f.eks kan klare rundt 0,80 liter/mil med litt forsiktig kjøring er det temmelig imponerende når man tenker på at motoren tross alt er en høytytende rekkesekser på 3246 cm3 og 343 HK...
Morstan Skrevet Desember 8, 2012 Skrevet Desember 8, 2012 Nå er det ikke oslo jeg prater om da, prater om da jeg kjørte fra gran til bud i sommer. Til oslo var med merca til fatter sto det. Og som jeg sa, kjørte fra gran. Men glemte nulle ut så gjorde det på gjøvik. Og da jeg var på bud camping sto det 0,59. Og jeg målte ikke hjem igjen, men kan hende det hadde blitt mere da. Men vil si det er like mye oppover som nedover fra gjøvik til bud:) og god del med slett:) Skal komme tilbake med tall når har vært der neste år:D Uansett hvor mange ganger du måler er det noe feil om høydeforskjellen er null. Måler du med computeren er den feil, måler du ved å fylle tanken teller km.telleren din for fort. En M3 går ganske enkelt ikke på 0,59 uansett. Og det vet du fordi du var med eller? Eller fordi du oppfant bmw motoren? Dere er sterke med og komme med motsielser:P Og det MÅÅÅ være noe feil fordi den greier det? Har aldri sagt dette er daglig dags, men akkurat den turen sto det det på obc'n og den stemmer jo bra ellers? Skal måle og legge ut alt av info neste tur så får du se selv Kjell aka "Alt vitende verdensmester":) Men fra spøk til litt mer seriøst. Aldri kjørt e46 M3, men en kompis har nettopp kjøpt en og tror ikke han er så misfornøyd:D Bare lyden og draget i en ///M var nok til at jeg kjøpte en:) Og angrer ikke ett sekund:) Var for meg stor forandring fra 318 til M3. men når jeg har kjørt en sommer med den skulle jeg ønske jeg hadde mere:/ Men sånn er det vel med alt:)
Leadfoot Skrevet Desember 8, 2012 Skrevet Desember 8, 2012 Jeg mener å huske at det stod 0.63 på kjørecomputeren i E30'en fra Gjøvik til Åndalsnes i høst... Og den er jo som kjent ikke så veldig aerodynamisk. Så det er en ganske snill vei. Den andre veien var det vel 0.75 tror jeg.
Morstan Skrevet Desember 8, 2012 Skrevet Desember 8, 2012 Jeg mener å huske at det stod 0.63 på kjørecomputeren i E30'en fra Gjøvik til Åndalsnes i høst... Og den er jo som kjent ikke så veldig aerodynamisk. Så det er en ganske snill vei. Den andre veien var det vel 0.75 tror jeg. TAKK! Endelig en som har kjørt veien og ikke er så jævelig negativ til ting! Mulig det var deg jeg møtte på shell Gran? Da med den sølve 318:) Du spurte om det var m3 iallefall:)
todleif Skrevet Desember 8, 2012 Skrevet Desember 8, 2012 For å få nøyaktigt drivstofforbruk, so nullstiller ein trippteller når ein fyller full tank. Ved neste fylling rekner ein ut drivstofforbruket. Køyrekomputeren er ofte ganske unøyaktig. Min viser vanligvis ca 0.47 når réelt forbruk er ca 0.57. Dette er eit avvik på ca 21%
Kjell Z3 Skrevet Desember 8, 2012 Skrevet Desember 8, 2012 Nå er det ikke oslo jeg prater om da, prater om da jeg kjørte fra gran til bud i sommer. Til oslo var med merca til fatter sto det. Og som jeg sa, kjørte fra gran. Men glemte nulle ut så gjorde det på gjøvik. Og da jeg var på bud camping sto det 0,59. Og jeg målte ikke hjem igjen, men kan hende det hadde blitt mere da. Men vil si det er like mye oppover som nedover fra gjøvik til bud:) og god del med slett:) Skal komme tilbake med tall når har vært der neste år:D Uansett hvor mange ganger du måler er det noe feil om høydeforskjellen er null. Måler du med computeren er den feil, måler du ved å fylle tanken teller km.telleren din for fort. En M3 går ganske enkelt ikke på 0,59 uansett. Og det vet du fordi du var med eller? Eller fordi du oppfant bmw motoren? Dere er sterke med og komme med motsielser:P Og det MÅÅÅ være noe feil fordi den greier det? Har aldri sagt dette er daglig dags, men akkurat den turen sto det det på obc'n og den stemmer jo bra ellers? Skal måle og legge ut alt av info neste tur så får du se selv Kjell aka "Alt vitende verdensmester":) Men fra spøk til litt mer seriøst. Aldri kjørt e46 M3, men en kompis har nettopp kjøpt en og tror ikke han er så misfornøyd:D Bare lyden og draget i en ///M var nok til at jeg kjøpte en:) Og angrer ikke ett sekund:) Var for meg stor forandring fra 318 til M3. men når jeg har kjørt en sommer med den skulle jeg ønske jeg hadde mere:/ Men sånn er det vel med alt:) Nei, det var ikke jeg som oppfant BMW motoren, men de som faktisk oppfant din motor sier det er umulig å kjøre på 0,59. Det handler om erfaring og sunn fornuft. Dersom noen forteller deg at de har kjørt en E39 M5 fra Oslo til Trondheim på 0,62 så svelger du unna og syns at det var fine greier? Ringer det ikke noen bjeller hos deg når målingene er så fjernt fra det alle andre opplever og i tillegg hinsides det som fabrikken oppgir?
Morstan Skrevet Desember 9, 2012 Skrevet Desember 9, 2012 Og du har mye bedre erfaring og sunn fornuft enn flere her? og hvorfor er det umulig når man faktisk kjører en e30 325 samme veien på 0,63? Jeg driter i hva som er feil, for virker som det MÅÅÅÅ være noe feil. Men sier at det sto på kjørecomputeren min. Og kan vel ikke akkurat sammen ligne en V8 på 4,0-5.0 liter og mange flere kilo?? Snakker om sunn fornuft gjorde du ikke det?? Bruk litt av den..
ealoken Skrevet Desember 9, 2012 Skrevet Desember 9, 2012 du har vel som alle andre litt avvik på reel hastighet og speedometeret? Om dette er de normale 8 km/h ved 100km/h så er dette 8% avvik, dvs om obc sier 0.5, så er det reelt 0.54.
Kjell Z3 Skrevet Desember 9, 2012 Skrevet Desember 9, 2012 Flertallet på forumet her er svært fornuftige, de sier også at du ikke kjører på 0,59 med M3. Dessuten går 325i billigere enn M3. Mer fornuftig? Ja jeg er mer fornuftig en de som tror på tall hinsides sunn fornuft. Litt har jeg fått med meg etter å ha kjørt bil i 32 år og BMW i 18 år.
CrZyWiz Skrevet Desember 9, 2012 Skrevet Desember 9, 2012 Og du har mye bedre erfaring og sunn fornuft enn flere her? og hvorfor er det umulig når man faktisk kjører en e30 325 samme veien på 0,63? Jeg driter i hva som er feil, for virker som det MÅÅÅÅ være noe feil. Men sier at det sto på kjørecomputeren min. Og kan vel ikke akkurat sammen ligne en V8 på 4,0-5.0 liter og mange flere kilo?? Snakker om sunn fornuft gjorde du ikke det?? Bruk litt av den.. De "flere her" som du sikter til er jo enig med Kjell. Ja, det er teknisk sett umulig. Ergo du har en feil en plass, mest sannsynlig at du stoler blindt på en feil obc.
Alec Skrevet Desember 9, 2012 Skrevet Desember 9, 2012 Ser etter M-bil og er opptatt av bensinforbruk Snakk om å bomme a...
Kattlikzm Skrevet Desember 9, 2012 Skrevet Desember 9, 2012 Jeg tror at vi trygt kan glemme 0,59 liter/mil når det gjelder E46 M3 og landeveier, men hvis man f.eks kan klare rundt 0,80 liter/mil med litt forsiktig kjøring er det temmelig imponerende når man tenker på at motoren tross alt er en høytytende rekkesekser på 3246 cm3 og 343 HK... Jooda! Det går å bruke 0,59 liter med en m3 er bare å kjøre i nedoverbakker! Eller bli tauet så funker det fett haha
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå