MikaelR Skrevet Desember 6, 2012 Share Skrevet Desember 6, 2012 Mange gode svar her, og jeg takker for det. Klarte nok ikke å formulere meg rett her.. Jeg kommer ikke til å få bil av de, men det jeg mener er gode argumenter for å få lov til det. Bilen må jeg ordne på egenhånd og betale selv Utdanner meg til å bli motormann, så det skal ikke stå om interessen når det kommer til motor Ett godt argumet er at du blir mer selvstendig.. di slepp mas med om at du kan lån familiebilen.. å det har faktisk en go del å si med tanke på jobb! en arbeidgiver ser pluss i at du har mulighet til å kom deg fritt rundt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Desember 7, 2012 Share Skrevet Desember 7, 2012 Jeg fikk selv bil av mine foreldre. Da jeg ble 18 vel og merke. Tror ikke den bilen kunne blitt bedre behandlet, og fått mer respekt av meg. Så bommet litt der MikaelR Dersom foreldrene dine har mulighet for å kjøpe en til deg, er det klart du skal ha en. Ingen her inne hadde takket nei til det, fordi det ikke viser ansvar etc. etc.Dersom du har råd til det vil jeg anbefale deg å forsikre den på deg, når den tid kommer. Svir litt første året. Jeg gjorde det samme, og angrer virkelig ikke i dag. Sammenligner med kamerater som har stått på sine foreldre, er en viss forskjell i bonusen der gitt hvorfor det? man starter på 50% bonus om du kan snakke litt for deg. ser ingen grunn til å betale 3 ganger så mye i forsikring, på noen modeller må man jo betale mer i forsikring en bilen er verd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pedi Skrevet Desember 7, 2012 Share Skrevet Desember 7, 2012 Jeg kjøpte min første bil for mine egne penger, en Volvo Duett 1964, da jeg var just passert 15 år gammel. Jeg hadde vært nedgravd i Bilsportblader og drømte om å bygge min egen Epa-traktor... Min far hadde garasjeplass til bilen, så merkelig nok fikk jeg lov å kjøpe bilen. Dette er tilbake på slutten av det gode 80-tall, og nå begynner mine barn å vokse til. Desverre er de 4 første jenter, men guttungen er vel vips 15-16 år han også. Jeg kommer nok til å la guttungen min kjøpe bil tidlig, men det er for å lære ham å skru litt selv. At han skal få kjøpe en ferdig bil i 16-års alderen er helt uaktuellt. Det er bare en ting som vil stå å friste. Hvis trådstarter har garasjeplass, så ser jeg positivt på å handle bil tidlig. Men hvis bilen du har lyst på må stå ute... Veeeel.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet Desember 7, 2012 Share Skrevet Desember 7, 2012 Vell.. jeg meiner det er totalt feil å kjøp bil til en 18åring.. å få en bil av forendran sine.. er ikke det samme som å må ha jobba seg opp penga til å kjøp.. får ikke samme respekten før bilen.. å den`s verdi! Jeg er egentlig veldig enig med det du sier, men jeg tenker også litt at hvis bilen ikke er alt for dyr så ser jeg ikke feil i å få av foreldrene sine. men det skal sies at de av mine venner som fikk bil har ikke samme respekt for bilene som de som måtte kjøpe dem selv! Pussig at av de som fikk bil har 3 av 6 blitt kræsjet og av de igjen ble 2 av dem totalvraket. Bilene var ikke av den billigste typen heller så da synes jeg det blir helt feil, men samma. Hadde jeg harr penger til det så hadde nok jeg også kjøpt bil til sønnen min, men ikke en til 250.000kr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmw-E30 Skrevet Desember 7, 2012 Share Skrevet Desember 7, 2012 Jeg kjøpte min første bil for mine egne penger, en Volvo Duett 1964, da jeg var just Jeg kommer nok til å la guttungen min kjøpe bil tidlig, men det er for å lære ham å skru litt selv. At han skal få kjøpe en ferdig bil i 16-års alderen er helt uaktuellt. Det er bare en ting som vil stå å friste. Lærekjørte så ofte med fattern at det fristet ikke å kjøre så mye mer, han var vell sikkert drit lei de to åra det pågikk. Langtransport sjåfør til jobb, så hjem og lærekjøre med sønnen. Eneste gangen jeg selv kjørte bilen var når jeg kjørte bilen ifra tunet og inn i garasjen og ut igjen, for å skru Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
316 Skrevet Desember 7, 2012 Share Skrevet Desember 7, 2012 Jeg fikk selv bil av mine foreldre. Da jeg ble 18 vel og merke. Tror ikke den bilen kunne blitt bedre behandlet, og fått mer respekt av meg. Så bommet litt der MikaelR Dersom foreldrene dine har mulighet for å kjøpe en til deg, er det klart du skal ha en. Ingen her inne hadde takket nei til det, fordi det ikke viser ansvar etc. etc.Dersom du har råd til det vil jeg anbefale deg å forsikre den på deg, når den tid kommer. Svir litt første året. Jeg gjorde det samme, og angrer virkelig ikke i dag. Sammenligner med kamerater som har stått på sine foreldre, er en viss forskjell i bonusen der gitt hvorfor det? man starter på 50% bonus om du kan snakke litt for deg. ser ingen grunn til å betale 3 ganger så mye i forsikring, på noen modeller må man jo betale mer i forsikring en bilen er verd Det er tull at man kan snakke seg fram til hva man starter med i bonus, det er i hvert fall ikke normal praksis! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Erik- Skrevet Desember 7, 2012 Share Skrevet Desember 7, 2012 Jeg fikk selv bil av mine foreldre. Da jeg ble 18 vel og merke. Tror ikke den bilen kunne blitt bedre behandlet, og fått mer respekt av meg. Så bommet litt der MikaelR Dersom foreldrene dine har mulighet for å kjøpe en til deg, er det klart du skal ha en. Ingen her inne hadde takket nei til det, fordi det ikke viser ansvar etc. etc.Dersom du har råd til det vil jeg anbefale deg å forsikre den på deg, når den tid kommer. Svir litt første året. Jeg gjorde det samme, og angrer virkelig ikke i dag. Sammenligner med kamerater som har stått på sine foreldre, er en viss forskjell i bonusen der gitt hvorfor det? man starter på 50% bonus om du kan snakke litt for deg. ser ingen grunn til å betale 3 ganger så mye i forsikring, på noen modeller må man jo betale mer i forsikring en bilen er verd Det er tull at man kan snakke seg fram til hva man starter med i bonus, det er i hvert fall ikke normal praksis! Tull? Enig med Dirty, er snakketøyet i orden hjelper det på det meste, også bonus. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MikaelR Skrevet Desember 7, 2012 Share Skrevet Desember 7, 2012 Vell.. jeg meiner det er totalt feil å kjøp bil til en 18åring.. å få en bil av forendran sine.. er ikke det samme som å må ha jobba seg opp penga til å kjøp.. får ikke samme respekten før bilen.. å den`s verdi! Jeg er egentlig veldig enig med det du sier, men jeg tenker også litt at hvis bilen ikke er alt for dyr så ser jeg ikke feil i å få av foreldrene sine. men det skal sies at de av mine venner som fikk bil har ikke samme respekt for bilene som de som måtte kjøpe dem selv! Pussig at av de som fikk bil har 3 av 6 blitt kræsjet og av de igjen ble 2 av dem totalvraket. Bilene var ikke av den billigste typen heller så da synes jeg det blir helt feil, men samma. Hadde jeg harr penger til det så hadde nok jeg også kjøpt bil til sønnen min, men ikke en til 250.000kr Bra noen forstår Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ferrek Skrevet Desember 8, 2012 Share Skrevet Desember 8, 2012 Om man kan snakke seg til høyere bonus er man heldig og møter på noen i selskapet som ikke er veldig opptatt av å gjøre jobben riktig. At man kan oppnå samme rabatt på et lavere bonustrinn er dog noe vi som liker å gjøre jobben riktig kan tilby. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet Desember 8, 2012 Share Skrevet Desember 8, 2012 Det er veldig lett å snakke seg til rundt 30 kanskje 40% bonus så bytter du selskap da klarer du minst å få 10% mer Dette har jeg gjort opp til flere ganger. sist uke satt jeg forsikring på en e39 525TDS som jeg handlet inn. startet på 50% er 24 år og aldri meldt inn noen skade Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
koll Skrevet Desember 8, 2012 Share Skrevet Desember 8, 2012 Startet du med 50% første gang du satt forsikringen på deg selv? Eller Startet du med 50% på TDS nå? Etter å ha hatt forsikring en stund, er det klart at man kan ringe rundt å forhandle, kanskje man kommer opp 10% ved å bytte selskap. Det her jeg selv gjort. Men tror man skal være særdeles heldig dersom man klarer å starte med 50% for første gang Jeg er 20 og har 50%. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Desember 8, 2012 Share Skrevet Desember 8, 2012 Jeg startet med 50% på e46-en, hadde aldri hatt bil registrert på meg før, og overførte ikke bonus fra andre. Jeg tror imidlertidig ikke dette er så enkelt når man er 18, jeg var vel 22 tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Desember 8, 2012 Share Skrevet Desember 8, 2012 Dagens alminnelige biler er mye bedre enn de var bare for noen få år siden. Hvis du holder en lav profil (type: Golf/Oktavia 1,4 TSI eller noe i den duren) er forsikringen også i den hyggelige enden selv om du er en newbie. Jeg ville ikke ha kjøpt en BMW som en førstebil idag. Den er kul, men alt for dyr og alt for belastet imagemessig. Ungdom i BMW´er tiltrekker politi og dårlige bekjentskaper som fluepapir for insekter. Få litt erfaring og avstand til tingene før du proklamerer at du er gatas kuleste... Min datter (19) har et velmenende og stående forbud mot å sette seg inn i en typisk "ungdoms" BMW (les: harry/jalla/brian BMW). Det er ganske enkelt for farlig. Hverken bilen eller sjåføren passerer mine kvalitetskrav... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo1991 Skrevet Desember 8, 2012 Share Skrevet Desember 8, 2012 Dagens alminnelige biler er mye bedre enn de var bare for noen få år siden. Hvis du holder en lav profil (type: Golf/Oktavia 1,4 TSI eller noe i den duren) er forsikringen også i den hyggelige enden selv om du er en newbie. Jeg ville ikke ha kjøpt en BMW som en førstebil idag. Den er kul, men alt for dyr og alt for belastet imagemessig. Ungdom i BMW´er tiltrekker politi og dårlige bekjentskaper som fluepapir for insekter. Få litt erfaring og avstand til tingene før du proklamerer at du er gatas kuleste... Min datter (19) har et velmenende og stående forbud mot å sette seg inn i en typisk "ungdoms" BMW (les: harry/jalla/brian BMW). Det er ganske enkelt for farlig. Hverken bilen eller sjåføren passerer mine kvalitetskrav... Så hvis jeg hadde kjørt datteren din hjem med min orginale E30 M3 så hadde ikke den gått igjennom dine "kvalitetskrav" ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M|Fjeld Skrevet Desember 8, 2012 Share Skrevet Desember 8, 2012 Jeg startet med 20% på 18-årsdagen, er nå straks 21 og oppe i 50% bonus Så det lønner seg å starte tidlig og bytte forskingsselskap hvert halv år Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå