Kalleklovn Skrevet Desember 6, 2012 Skrevet Desember 6, 2012 Dette dukket opp ved kjøring i dag. Kort tur i -15. Kan det være så enkelt som at batteriet ikke tar i mot nok lading når det er så kaldt, eller er det noe annet.
E34Stvg Skrevet Desember 6, 2012 Skrevet Desember 6, 2012 Batteriet trenger en ekstra lading da du har brukt mer enn du har klart å fylt på. Lad batteriet så skal det forsvinne. Ganske normalt at batteriet trenger litt ekstra strøm når det er såpass kaldt.
Kalleklovn Skrevet Desember 6, 2012 Forfatter Skrevet Desember 6, 2012 Ok. Kjørte litt ekstra langt på vei hjem for å lade litt. Håper det gjorde susen.
Kalleklovn Skrevet Desember 6, 2012 Forfatter Skrevet Desember 6, 2012 Da har bilen stått noen timer. Måtte ut og sjekke. Første gang jeg starta kom feilen, men ikke på de neste gangene. Det betyr for meg at noe tapper batteriet mens bilen står i ro. Eller hva?
Paulsen Skrevet Desember 6, 2012 Skrevet Desember 6, 2012 Har samme problemet på E61, spesielt hvis det er fuktig i luften eller skikkelig kaldt ute. En skikkelig opplading av batteriet bruker å fjerne feilmeldingen.
CrZyWiz Skrevet Desember 7, 2012 Skrevet Desember 7, 2012 Prøv og lad opp batteriet, kommer det fort tilbake igjen begynner batteriet og bli slitt. Forøvrig dårlig sjakktrekk og "prøvestarte" bilen i kulda.
Kalleklovn Skrevet Desember 7, 2012 Forfatter Skrevet Desember 7, 2012 Takk for svar folkens! Jepp, det er et dårlig trekk men blir jo bekymret når feilmeldingene kommer. Noen som har god lader å anbefale, og tips til hvor det kjøpes? Vil denne feilmeldingen kunne føre til at batteriet tappes så mye at jeg ikke får start?
Otis Skrevet Desember 7, 2012 Skrevet Desember 7, 2012 CTEK XS7000 er meget fint! Leverer opptil 7 A så gjør at det går betraktelig fortere å lade enn de billig små ladere med typisk 1-3 A
Kalleklovn Skrevet Desember 7, 2012 Forfatter Skrevet Desember 7, 2012 Takk for tipset. Hva bør den ligge på i pris? Vil denne feilen kunne tappe batteriet såpass mye at bilen ikke starter?
OddaBMW Skrevet Desember 7, 2012 Skrevet Desember 7, 2012 Hei! Jeg kløpte en CTEK XS 7000 på bilextra til 1300,-kr- Den fungerer utmerket og vedlikeholder det stakkars batteriet nå om dagen, med mye småkjøring lader jeg en/to netter i uka, og holder batteriet i form.
bjalle Skrevet Desember 7, 2012 Skrevet Desember 7, 2012 Prøvestarte i kulda med kald motor tapper enormt med strøm,anbefaler minimum 90 amp batteri for å ha litt reserver den dagen det virkelig trengs,anbefalt batteristørrelse i brukerhåndboken gjelder som regel land med litt varmere klima.
Kalleklovn Skrevet Desember 7, 2012 Forfatter Skrevet Desember 7, 2012 Lang tur i dag (90 minutter i 80-100 km/t). Ingen feilmld ved start, men og ca 8 grader varmere. Kjøper lader jeg for å være trygg.
Hpi Skrevet Desember 7, 2012 Skrevet Desember 7, 2012 Har også Ctek xs7000 og den anbefales virkelig. En inteligent lader av type Ctek gjør ting i oppladingsprosessen som dynamoen din ikke gjør uansett hvor langt du kjører.
Wolfy Skrevet Desember 8, 2012 Skrevet Desember 8, 2012 Når det er snakk om lading her, skal kablene på batteriet fjernest slik at det er "rent" før lading, eller er det de samme?
Otis Skrevet Desember 8, 2012 Skrevet Desember 8, 2012 Tror ikke det trengs. Jeg har ihvertfall ikke gjort det på min, laderen min er koblet på batteriet hele tiden og plugges i veggen ved lading.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå