m0lliz Skrevet Desember 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 16, 2012 Har e92 som bil nr to vi. Og to små på fire og to. Simo bagvogn var aldri noe problem å få inn og laste inn og ut unger er da ikke noe problem ! Svære dører og isofix baki,gir masse plass. E92 gjør jobben som familie frakter den. Vi har en Passat også, litt enklere å sette inn ungene der. Men ikke no problem i e92 faktisk. Fantastisk bil som har utseende ,plass og alt du ønsker bortsett fra fire dører da. Sånn som E39 ,da har du litt mer plass, men utseende som en dass og over snittet problemer... Tøft med e92 som familiebil, alle andre i barnehagen står der med sine kjipe skodaer og latterlige flerbruksbiler, så kommer du i en fet e92 som svelger både vogner og unger!! Jeg vet hva jeg velger iaf,sett fra en entusiast side. Ps, Audi a5 funker ikke med vogn og barneseter! Dette har jeg prøvd. Er sånne tilbakemeldinger jeg liker! er bagasjerommet mye mindre på a5 ? Sikkert mindre åpning på den..? Min far har jo e61 så jeg kan jo bruke den om jeg skal på lengre turer, noe jeg tviler på at deg blir så mye av den første tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m0lliz Skrevet Desember 16, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 16, 2012 Har e92 som bil nr to vi. Og to små på fire og to. Simo bagvogn var aldri noe problem å få inn og laste inn og ut unger er da ikke noe problem ! Svære dører og isofix baki,gir masse plass. E92 gjør jobben som familie frakter den. Vi har en Passat også, litt enklere å sette inn ungene der. Men ikke no problem i e92 faktisk. Fantastisk bil som har utseende ,plass og alt du ønsker bortsett fra fire dører da. Sånn som E39 ,da har du litt mer plass, men utseende som en dass og over snittet problemer... Tøft med e92 som familiebil, alle andre i barnehagen står der med sine kjipe skodaer og latterlige flerbruksbiler, så kommer du i en fet e92 som svelger både vogner og unger!! Jeg vet hva jeg velger iaf,sett fra en entusiast side. Ps, Audi a5 funker ikke med vogn og barneseter! Dette har jeg prøvd. Her er en kar som har tvillinger og e92 som familie bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Desember 16, 2012 Share Skrevet Desember 16, 2012 Som sagt: Alt går. Baksetet er stort nok. Det vet jeg. Det er mangel på bakdører og lite bagasjerom du må leve med. Ikke misforstå. Bagasjerommet på E92 er kjempestort for biltypen (bredt og dypt), men sammenlignet med f.eks. E60 blir det smått. Spesielt i høyden. Men hold oss gjerne oppdatert. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rollerboy Skrevet Desember 16, 2012 Share Skrevet Desember 16, 2012 Går helt fint med e92 og to små iaf. Prøvd det et par år nå, og ler av de som MÅ ha svære ,fæle suver for å hente levere barn i barnehage Etc.Ser helt dust ut på sommeren spes. Selv om jeg skjønner det er ok med litt mer plass den ene gangen i året du skal på langtur med familien . Men fellingen av å ratte e92 er sååå lett verdt det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
matsrh Skrevet Desember 16, 2012 Share Skrevet Desember 16, 2012 Du får med deg unger og vogn i snart alle biler, men er hvor mye "arbeid" du vil legge i det å montere/demontere vogn å dra ungen inn og ut som er greia. For å sette det litt på spissen så vil ikke jeg stå i snøstorm å demontere vogn for å presse den inn i en liten bil og klure med å få ungen på plass i baksetet. Da er det 10 ganger lettere å ha en stor bil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Desember 16, 2012 Share Skrevet Desember 16, 2012 Vi har nå E92 som eneste familiebilen etter vi solgte unna de andre, men eneste grunn til at vi gikk for en så utradisjonell familiebil var at vår datter nå er så stor (6 år) at hun går inn og ut selv, og ordner bilbeltet selv. Hadde vært uaktuelt å med bare to dører mens hun var mindre og vi måtte få henne på plass i stolen og ta på beltet. At man må ha stasjonsvogn er jeg likevel ikke enig i. Vi har klart oss helt flott med E39 og E46 sedaner som familiebiler før vi kjøpte E92, og vi har vært mye på bilturer både sommer og vinter siden hun var nyfødt med mye oppakning. Fant fort ut at det var like greit å bare ha med en liten trille og bæresele når vi skulle på tur i stedet for en stor og uhåndterlig barnevogn. I E39'en var vi på vinterferie og da fikk vi alt inn i bilen, inkludert 4 par ski og pulk(!). -Og forresten så er det gøy å komme i barnehage og på skolen med en coupé innimellom alle de kjedelige familiebilene! Det er lov å velge utradisjonelt ut fra egne preferanser og behov. Tror nok mange overdriver plassbehovet sitt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rollerboy Skrevet Desember 16, 2012 Share Skrevet Desember 16, 2012 Du skal ha en stor og ukurrant vogn for å måtte demontere den i en e92 ! Lav lastekant og lett. Å vinkle vognene inn. Har dere som er neative her prøvd en e92 med små i?? Den som ikke klarer å sette en ett/to/tre åring baki en sånn en, uten å bli sliten eller se på det som mye arbeid, bør ikke ha barn iaf!! Sett ett ben inn og du har god tilgang baki. Just my 2cents.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a100abt Skrevet Desember 16, 2012 Share Skrevet Desember 16, 2012 Den som ikke klarer å sette en ett/to/tre åring baki en sånn en, uten å bli sliten eller se på det som mye arbeid, bør ikke ha barn iaf!! Sett ett ben inn og du har god tilgang baki. Just my 2cents.... Evt kan de ha en sykdom/skade eller annet som gjør at man ikke bør gjøre dette. Forsøk å sett min 2 åring i en stol når han ikke vil det? Jeg er jaggu glad jeg sitter på siden og har mulighet til å holde skikkelig igjen. Det er trasi nok i en stasjonsvogn. Men de aller største fordelene jeg ser med å ha en Caravelle, som vi har, er muligheten til å gå inn i bilen og lukke døra etter meg når det regner sidelengs, blåser full snøstorm osv. i tillegg til å kunne bevege oss fra forseter og bakover uten å måtte gå ut. Veldig fordelaktig for de som tilbringer mye tid i bil med smårollingene. I tillegg holder bilen på varmen når det er omkring 15 kalde. Ulempen kan mange si er størrelsen, men om du sammenligner med store stasjonsvogner er flere av de lengre enn kort utgave av caravelle, nesten like bred, men derimot er de nok noe lavere Men de av dere som har "noe i mot" caravelle (eller tilsvarende) er vel mest mot de for det ikke finnes noen med "korrekt" emblem på vil jeg tro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Odd-M Skrevet Desember 16, 2012 Share Skrevet Desember 16, 2012 Caravelle var vel å dra den litt vel langt i andre ytterpunktet? Caravelle er ikke en bil. Det er et transportmiddel for storfamilier og brukere med spesielle behov (les: rullestol). I studietiden reiste vi 4 stk med full oppakning og ski på helgeturer i min 83 VW Polo 1,3 Coupè. Det gikk det også ja, men fy fader så trangt med behov for prioritering. Jeg har også kjørt flyttelass i en Honda CRX. For de som ikke vet hva det er, se for deg en liten 80-talls Civic bare enda mindre innvendig. Alt går hvis man virkelig vil og er villig til å prioritere hva man skal ha med. Men guuud så godt det er med litt plass når man skal trykke barnevogn, bager, hund, handleposer og alt rælet man skal ha med seg inn i bagasjerommet. Skal man ha en "liten" familiebil må man være sikker på tre ting: 1. At det er tilstrekkelig plass bak stolene fremme til barnestoler. Babystoler er som sagt ikke en utfordring, det er neste størrelse som er virkelig plasskrevende. 2. Man må kanskje være villig til å demontere en vanlig barnevogn for å få plass i bagasjerommet. Mange forskjellige modeller her, med ulikt plassbehov. 3. Man må antageligvis være villig til å prioritere når familien skal på langturer med mye oppakning. EDIT: et par skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a100abt Skrevet Desember 17, 2012 Share Skrevet Desember 17, 2012 Caravelle var vel å dra den litt vel langt i andre ytterpunktet? Caravelle er ikke en bil. Det er et transportmiddel for storfamilier og brukere med spesielle behov (les: rullestol). Det er vel øyet som ser - samme kan man vel si om store SUVer. Men å finne en bil som er mer egnet til de fleste formål, det går ikke Sportslighet må imidlertid oppfylles av mindre biler. For vår del, må vi ha 2, da får den andre den rollen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m0lliz Skrevet Desember 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 17, 2012 Jeg er bmw entusiast så noe annet merke enn bmw er uaktuellt, kommer aldri til og skje for og si det slik. Jeg skal ned på prodrift i trondheim idag og se om jeg for stappa barnevogna (emmaljunga city cross) inni bagasjerommet på en e92 som står der, går det så er det vel ikke stort mere og si for min del. Som sagt tidligere i denne tråden så er e91 i minste laget når man skal pakke mye for og reise på lengre turer, noe jeg er helt enig i da det er det vi har i dag. Min far har e61 som jeg kan låne når det trengs. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet Desember 17, 2012 Share Skrevet Desember 17, 2012 Spent på utfallet av den testen. Dokumenter gjerne med bilde. Spent på om jeg kan avertere bilen som "familiebil" den dagen jeg selger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m0lliz Skrevet Desember 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 17, 2012 Her er beviset, e92 er herved familiebil! Det er ingen tvil:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SofaKingFresh Skrevet Desember 17, 2012 Share Skrevet Desember 17, 2012 Men der var det ikke akkurat store plassen til rubbel og bit ved siden av. Få dama til å handle med dette baki. En liten shopping runde f.eks. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
a100abt Skrevet Desember 17, 2012 Share Skrevet Desember 17, 2012 På ferietur får du kun med 2 par boksere og 2 par sokker. I allefall etter at unga og kjerringa har pakka sine remedier Tror det er veldig få som vil gå med på å kalle den for familiebil fordi om du får plass til barnevogna Sent from my HTC Sensation XE with Beats Audio Z715e using Tapatalk 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå