Gå til innhold

2013 F31 316da M-Sport

KireS
 Share

Anbefalte innlegg

Nei det kan jeg ikke si jeg har merket noe til og ikke sett noe til det i displayet.

Det har for så vidt ikke jeg heller, men det står i F20-manualen og jeg tippet at det var likt på F30. Når jeg tenker meg om så virker dette noe underlig, for når jeg setter den i Sport da girer den gjerne ned et trinn i forhold til comfort, men med CC har jeg ikke merket at den går med spesielt høye revs. Gassresponsen er jo også irrelevant siden bilen selv bestemmer hvor mye den må gi på for å holde farten. Kanskje det bare betyr noe om man har adaptivt understell/styring.

Grattis med ny bil forresten, du må få ut noen bilder :)

Takk for det. Jeg fikk bilen på torsdag i forrige uke, og oppsøkte straks småveier med masse svinger og moro. Disse var gjerne fulle av smeltevann, så etter disse få dagene ser bilen helt jævlig ut. Neste uke satser jeg på en god vask og fotosession.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 104
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Da ble bilen endelig hentet hos forhandlern i går og jeg er strålende fornøyd :mrgreen: ! Har vært uten bil i 3 uker også så derfor smakte det ekstra godt å endelig få den.

Var så ivrig når jeg skulle hente den så fikk ikke tatt noe særlig bilder men skal få tatt flere etterhvert.

Rakk bare å kjøre bilen hjem i går men må hvertfall få tatt en tur i kveld så jeg får testa de adaptive lysene.

Edit: Som Fredrik påpeker nedenfor. Det var virkelig noe helt eget å dra å hente en kliss ny bil jeg har spec'et opp! Det jeg føler virkelig er stas er at alt er så nytt og fresht, slipper å sitte å lure på hva som skal ryke neste gang.

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

[ Bilde ]

Flott bil du har der! Interiøret gjør F30 til en skikkelig "høydare" etter min mening

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
[ Bilde ]

Felger vaskes og poleres med SwissWax Autobahn 8)

Konge, første gang jeg har sett noen vaske felger i badekar :D

Venter bare på at gradestokken skal holde seg godt over 5+, så skal jeg også igang meg å vaske og bone mine felger, det er snart på tide på legge om, gleder meg til å sette på mine 19" hjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[ Bilde ]

Felger vaskes og poleres med SwissWax Autobahn 8)

Konge, første gang jeg har sett noen vaske felger i badekar :D

Venter bare på at gradestokken skal holde seg godt over 5+, så skal jeg også igang meg å vaske og bone mine felger, det er snart på tide på legge om, gleder meg til å sette på mine 19" hjul.

Hehe, veldig kjekt med et gammelt bad i kjellern som ikke fruen bryr seg om:) gleder meg veldig til vår og sommer nå så jeg får på hjula. Har også bestilt en haug med stæsj på scandicshine denne uka også så den skal få godt med pleie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke slik at når du slår på cruise control, da endres uansett kjøreprofilen automatisk til Sport? Imponerende med 0,4 på mila!

Dersom du står i Sport+, endres automatisk kjøremodus til Sport dersom du slår på cruise control.

Merk at girskiftindikatoren fortsatt ikke vises, selv om CC står på.

Men har du i Comfort eller Eco Pro, endres ikke kjøremodusen.

Merker det f.eks. om det er glatt, eller at DSC slår ut på dekkene (dette er omtalt flere plasser), så bryter cruise controllen av med en gang. Så er nok pga sikkerhetsmessige årsaker, siden det står "cancelled due to driving conditions" eller noe i den dur.

Kjempeflott bil du har fått deg Kires! Føles motoren tilstrekkelig, når den nå har fått noen km på baken? 1-serien virket absolutt ikke undermotorisert med denne motoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke slik at når du slår på cruise control, da endres uansett kjøreprofilen automatisk til Sport? Imponerende med 0,4 på mila!

Dersom du står i Sport+, endres automatisk kjøremodus til Sport dersom du slår på cruise control.

Merk at girskiftindikatoren fortsatt ikke vises, selv om CC står på.

Men har du i Comfort eller Eco Pro, endres ikke kjøremodusen.

Merker det f.eks. om det er glatt, eller at DSC slår ut på dekkene (dette er omtalt flere plasser), så bryter cruise controllen av med en gang. Så er nok pga sikkerhetsmessige årsaker, siden det står "cancelled due to driving conditions" eller noe i den dur.

Kjempeflott bil du har fått deg Kires! Føles motoren tilstrekkelig, når den nå har fått noen km på baken? 1-serien virket absolutt ikke undermotorisert med denne motoren.

Tusen takk for det!

Nei vil ikke si det, er en ganske pigg og fin motor og de som tester den skryter mye av den! Men hvis jeg gir full gass når jeg har kommet opp i litt fart(90-100) så merker man selfvølgelig at den er litt kort pusta. Men til normal daglig bruk funker den strålende og jeg gleder meg fortsatt til å kjøre på jobb om morgenen :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for det!

Nei vil ikke si det, er en ganske pigg og fin motor og de som tester den skryter mye av den! Men hvis jeg gir full gass når jeg har kommet opp i litt fart(90-100) så merker man selfvølgelig at den er litt kort pusta. Men til normal daglig bruk funker den strålende og jeg gleder meg fortsatt til å kjøre på jobb om morgenen :mrgreen:

Høres bra ut!

Når vår leasingperiode går ut om 2,5 år, tenker jeg at det enten blir en 3 år gammel F31 320i (helst med xdrive), eller en ny leasingbil, mest sannsynlig 316d eller 316i. Er veldig spent på N13 16i-motoren i 3-serien, den er jo haugen på sprek nok i 1-serien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en leasingbil så skal selv bytte om i underkant av 3 år. Er i grunn spent på hva slags motorer som er tilgjengelig da. Har et lite håp om at BMW har kommet et stykke med den nye serien med 3 sylindret bensin motorer med turbo. Tiden vil vise, motoren jeg har i denne tviler jeg sterkt på er tilgjengelig, den bygger jo på 2 litern de har hatt lenge nå.

Eksempel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spør hvor mye du må ut med i mnd for din bil slik den står?

Vi gikk for den leasingkampanjen BMW har på 1-serie, + litt ekstra. Kampanjerenten er jo utrolig lav, ca 3-4% lavere enn andre merker uten kampanjerente.

Tror nok den 3-sylindra bensinturboen kommer til å selge mye! Greit nok at BMW "skal" ha sekser, men for folk flest som har lyst på en premiumbil, men ikke trenger eller vil betale for så stor motor, kan dette bli en vinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spør hvor mye du må ut med i mnd for din bil slik den står?

Vi gikk for den leasingkampanjen BMW har på 1-serie, + litt ekstra. Kampanjerenten er jo utrolig lav, ca 3-4% lavere enn andre merker uten kampanjerente.

Tror nok den 3-sylindra bensinturboen kommer til å selge mye! Greit nok at BMW "skal" ha sekser, men for folk flest som har lyst på en premiumbil, men ikke trenger eller vil betale for så stor motor, kan dette bli en vinner.

Ja tror absolutt de motorene kan bli en slager!

Vil ikke ut akkurat hva jeg må ut med for er en god kamerat som jobber der så fikk en veldig god deal.

Men er godt under dette hvertfall:)(ikke her jeg leaser men bare eksempel)

https://www.privatlease.no/Familiebiler/BMW-316-DT/

Kjører 30k i året så blir jo endel penger i mnd men når vi begynte å regne på det, kjøp av bruktbil, nybil vs leasing så kom det veldig bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting å ta med i regnestykket er ikke bare kroner og øre, men også det faktum at bruktbilmarkedet i dag er kjøpers marked. Det ligger utrolig mye bruktbil ute for salg, og når du slipper den bekymringen i det hele tatt, er det også verdt å ta med. I tillegg slipper du å ha folk som pruter på bilen din - det fører jo bare til ytterligere lavere salgspris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting å ta med i regnestykket er ikke bare kroner og øre, men også det faktum at bruktbilmarkedet i dag er kjøpers marked. Det ligger utrolig mye bruktbil ute for salg, og når du slipper den bekymringen i det hele tatt, er det også verdt å ta med. I tillegg slipper du å ha folk som pruter på bilen din - det fører jo bare til ytterligere lavere salgspris.

Helt riktig, så slipper man at noen ringer etter en stund og sier at bruktbilen du solgte har rakna helt. Det er også helt fantastisk med en helt ny bil med garanti :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...