GSS Skrevet Desember 19, 2012 Share Skrevet Desember 19, 2012 Noen her som har gjort dette? Og vil dele litt erfaringer? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Desember 20, 2012 Share Skrevet Desember 20, 2012 Er veldig spent på dette selv. En 03 modell av en av modellene hadde vært morro. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 20, 2012 Share Skrevet Desember 20, 2012 Jeg vet at E39 M5 kommer utrolig billig inn på alternativ beregning. Er ikke umulig å få en 2002 Original M5 med rundt 160 000 km for 270 000 ferdig på skilt Vil tro det er store penger å hente på 540 også, bare å gå på Mobile24.no og finne bilen du ønsker så ligger det egen kalkulator for alternativ beregning i annonsen Edith: Ett eksempel kan jo være denne 2003 540i Touringen, spekka med utstyr, selges hos forhandler og kun gått 80 000 km (dokumentert) 265 000,- på alternativ Fortsatt mye for en E39 men jeg kjenner likevel jeg fikk litt lyst på E39 igjen nå http://www.mobile24.no/details.htm?id=1 ... =〈=nor ...eller denne 2001 strøkene M5, 258 000,- takk http://www.mobile24.no/details.htm?id=1 ... =〈=nor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EasyL Skrevet Desember 20, 2012 Share Skrevet Desember 20, 2012 Å dæven! Fikk ikke mindre lyst på E39 M5 nå.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jearacing Skrevet Desember 20, 2012 Share Skrevet Desember 20, 2012 540 kommer på ca 85.000,- dersom bilen koster rundt 30.000 i tyskland. M5 er fra 200.000 til 280.000 ca.. Skal selv hente en M5 neste år på alt. beregning. Kommer forøvrig nye importreglger på eldre biler (15-30år) i 2013! Skal bli vesentlig billigere ifølge ryktene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GSS Skrevet Desember 20, 2012 Forfatter Share Skrevet Desember 20, 2012 Beregningen fra mobile24 på alternativt, stemmer den overens med virkeligheten? Eller er det bare en altfor vag pekepinn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thundercoil Skrevet Desember 20, 2012 Share Skrevet Desember 20, 2012 Denne var litt kjedelig: Det er også viktig å presisere at om man vurderer alternativ beregning så må man ALLTID betale full avgift (etter ordinær beregning) og deretter søke om alternativ beregning innen 14 dager etter registrering http://www.importerbil.no/joomla/index.php?option=com_content&view=article&id=181:bruk-av-alternativt-bruksfradrag&catid=1:siste-nytt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christian V Skrevet Desember 20, 2012 Share Skrevet Desember 20, 2012 Denne var litt kjedelig:Det er også viktig å presisere at om man vurderer alternativ beregning så må man ALLTID betale full avgift (etter ordinær beregning) og deretter søke om alternativ beregning innen 14 dager etter registrering http://www.importerbil.no/joomla/index.php?option=com_content&view=article&id=181:bruk-av-alternativt-bruksfradrag&catid=1:siste-nytt Gammelt nytt... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 20, 2012 Share Skrevet Desember 20, 2012 Beregningen fra mobile24 på alternativt, stemmer den overens med virkeligheten? Eller er det bare en altfor vag pekepinn? Ifølge det jeg har hørt så skal den stemme ganske bra faktisk. Men til neste år så tror jeg det blir sånn at vanlig avgift blir sånn det samme som alternativ er i dag, hvis jeg ikke tar mye feil da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Desember 20, 2012 Share Skrevet Desember 20, 2012 Du tar nok feil der Fredrik. De sier det skal bli mye billigere, men det er nok bare for å lure stakkarer til å tro at det ikke lønner seg med alternativ beregning. Om det faktisk blir så billig som du påstår, så lønner det seg å betale noen titusener til en selvstendig næringsdrivende innen import, siden han slipper å betale engangsavgiften, før evt alternativ beregning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Desember 20, 2012 Share Skrevet Desember 20, 2012 Du tar nok feil der Fredrik. De sier det skal bli mye billigere, men det er nok bare for å lure stakkarer til å tro at det ikke lønner seg med alternativ beregning. Om det faktisk blir så billig som du påstår, så lønner det seg å betale noen titusener til en selvstendig næringsdrivende innen import, siden han slipper å betale engangsavgiften, før evt alternativ beregning. Mye mulig jeg tar feil ja, var egentelig bare ett skudd i blinde eller et håp jeg hadde.... Men som du sier så er det ikke dumt å få en næringsdrivende til å gjøre det, så store besparelser det kan bli snakk om så tjener man uansett om man må betale noe tusen til en importør Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Desember 20, 2012 Share Skrevet Desember 20, 2012 Hadde man fått en 2003 M5 til 350000, så hadde jeg hatt en for lenge siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jearacing Skrevet Desember 21, 2012 Share Skrevet Desember 21, 2012 Ifølge toll.no så får du det RS-Heggem. Men du må jo ta den alternativt og betale full avgift først. Er jo et lite hinder på veien det. Skal selv gjøre dette neste år, så vi får se om det lønner seg eller ikke:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet Desember 21, 2012 Share Skrevet Desember 21, 2012 Hva mener du? Jeg skal ha en strøken lavmil's-bil, ikke en sliten haug med km stand som et romskip. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet Desember 21, 2012 Share Skrevet Desember 21, 2012 Beregningene på mobile24.no stemmer veldig bra på de bilene jeg har regnet på. Har begynt å stole såpass på de at jeg ikke kontrollregner på toll.no før jeg har funnet en bil jeg vil ha. På nyåret tror jeg en 520d som jeg tok inn sist blir 2-3000 billigere, mens jeg på alternativ beregning sparer ca 25.000 på samme bil. 2008-2010 E61 med 177hk og automat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå