Gå til innhold

Hvor ofte punkterer du?

AndreTheGiant
 Share

Hvor ofte har du punkert?  

68 stemmer

1. 1. Hvor ofte har du punkert?

• Annenhvert år
      7
    • En gang i året
      4
    • To gang i året
      2
    • Aldri
      31
    • Hvert 3 år
      8
    • Hvert 5 år
      5
    • Hvert 7 år
      4
    • Hvert 10 år
      3
    • Hvert 12 år
      1
    • Hvert 15 år
      2
    • Hvert 20 år
      1

Anbefalte innlegg

Av ren nysgjerrighet så hadde det vært interessant å vite hvor ofte folk punkterer. Har ikke funnet noe statistikk på dette så jeg setter opp en liten avstemming.

For min egen del så har jeg punktert 5 ganger på 10 år med mine private biler.

To ganger med vinterdekk der en pigg har gått inn i dekket og tre ganger med sommerdekk der objekter i veibanen har vært syndere.

Om dette er for uinteressant og smalt for bimmersfolket så er det ikke verdens undergang om en moderator sletter tråden... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har punktert 2 ganger, første gangen kom jeg borti en brosteinkant i et kryss, og flerret opp dekket.

Andre gangen var det pga innersiden av bak dekkene var så slitt at det gikk hull i ene dekket, bilen var senket og camber var ikke gjort noe med, så var kun innsiden som ble slitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har punktert to ganger på 28 år. Første gangen var i 1986 på Autobahn i 220 Km/t. Jeg kjørte over et eller annet som lå på veien og høyre bakhjul punkterte. Heldigvis uten å eksplodere dekket så jeg klarte å gjennomføre en kontrollert nedbremsing. Andre gangen var i 2000 på en gjenbruksstasjon. Ingen dramatikk... venstre forhjul var bare flatt da jeg kom tilbake etter å ha avlevert noen tomflasker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har punktert 2 ganger på 9år, begge gangene med goodyear dekk (prøver å unngå de nå..later som jeg er overtroisk :P ) og det er de eneste gangene jeg har hatt reservehjul (har

Kjørt uten både før og etter...så her i grden gjelder det å holde seg unna goodyear og reservehjul :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

for dei som punkterer ofte så har eg ein jekk som kobles til sigarettenneren i bilen tilsalgs :D julegave som ikkje falt helt i smak ! :lol:

edit: har punktert to ganger og har hatt lappen i snart to år, ein med ett uhell og ein pga litt for hard burning med ein sliten doførti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...