StopAndGo Skrevet Januar 13, 2013 Share Skrevet Januar 13, 2013 Jeg er i løypa for å kjøpe meg ny bil og denne gangen er det veldig sannsynlig at det blir min første BMW. Har sett på både F25 og F11, to vidt forskjellige konsept men likevel to nydelige biler etter min mening. Etter mye att og fram er jeg nok nær å lande på at det blir en F11. Og da dukker det opp et vikitg spørsmål for en som ikke har noen erfaring med BMW: - Det går hardnakkede rykter om at det kommer en facelift nå i løpet av kort tid. Det er vel ikke de store forandringene ser det ut for, men vil det likevel være lurt å ha is i magen og vente til faceliften kommer? Jeg tenker da spesielt på verditap. Noen som kan har noen tanker om dette? Det blir nok en 525 xDrive M-sport om det nå blir en F11, men jeg klarer ikke bestemme meg for farge :-/ Jeg var først helt sikker på at jeg skulle ha en Sophistogrå men er mer i tvil nå. Synes Aplinhvit med shadow line er nydelig, men er usikker på om det er lurt den dagen bilen skal selges igjen. Hvitt er jo blitt en motefarge og historisk sett har hvite biler gjerne vært vanskeligere å bli kvitt enn mer standard farger. Om det er slik med BMW vet jeg ikke. Ellers har jeg også sett på Spacegrå, også den er fin med shadow line synes jeg og sikkert noe enklere å holde ved like enn Sophistogrå. Hadde vært interessant med noen tanker fra dere også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E34Stvg Skrevet Januar 13, 2013 Share Skrevet Januar 13, 2013 Det stemmer at det kommer en facelift. Den blir derimot veldig beskjeden og handler mest om nye lykter foran og et litt annet instrumentpanel. For biler med M-pakke så skjer det sannsynligvis ingenting med støtfangere. Skal du handle ny bil så ville jeg nok ventet, hvis ikke så tror jeg ikke at denne faceliften har for mye å si i forhold til pris. Ingen karroseri endringer blir gjort. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Januar 13, 2013 Share Skrevet Januar 13, 2013 Her er litt spionbilder og info on faceliften (LCI) av F10/F11. http://f10.5post.com/forums/showthread. ... hlight=lci Nytt blir blinklys i speilhusene, og mulighet for LED hovedlys. Ingen bilder av m-sport, så jeg vet ikke om den blir forandret. M-sport ble ikke forandret på forrige 5 serie, e60 LCI, men på ble det på forrige 3 serie, E90 LCI. Nytt multifunk. instumentpanel (6WB) har du allerede mulighet til å bestille. Når det gjelder farge, så synes jeg hvitt ser flott ut på nye biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KireS Skrevet Januar 14, 2013 Share Skrevet Januar 14, 2013 Hadde absolutt ventet på FL og slengt med LED lukt option:) Bilene har en tendens til fort å se gamle ut når FL kommer ut. Angående farge bør du ta det du selv har lyst på. Det er alltids noen som har lyst på den fargen du har den dagen du skal selge. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EasyL Skrevet Januar 14, 2013 Share Skrevet Januar 14, 2013 Jeg ville kjøpt nå. Synes F11 er perfekt i M sport. Det ser ut til at lyktene på facelift blir mer lik F30/1 (3serien), og den er ikke så fin i mine øyne. Sophisto grå er nydelig, og den jeg ville valgt. Hvit er også stilig. Men det blir jo opp til deg hva du ønsker. Skal du først kjøpe ny bil så velg det du vil ha. Med en godt utstyrt bil tror jeg fargen spiller mindre rolle på bruktmarkedet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E34Stvg Skrevet Januar 14, 2013 Share Skrevet Januar 14, 2013 Sophisto grå med m-pakke er en utrolig fin kombi. Her er et bilde av vår F11 525d når vi hentet den i Munchen. Denne har også black panel som jeg synes er litt stillig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 14, 2013 Share Skrevet Januar 14, 2013 Jeg ville nok ventet til faceliften når den er rett rundt hjørnet som nå, et vil nok ha litt å si på verdien når den skal selges en gang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StopAndGo Skrevet Januar 14, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2013 Takker for interessante svar. @E34Stvg: En nydelig bil dere har Hentet dere den ny på fabrikken? Er vel kommet til at om jeg ender med å kjøpe helt ny bil får jeg vel smøre meg med tålmodighet og kanskje vente på faceliften. Men jeg vurderer stadig sterkere å finne meg en demobil eller såkalt administrasjonsbil, de er jo ofte meget godt utstyr og såpass mye nedsatt i pris at det faktisk må kunne sies å være lønnsomt. Men en ting jeg lurer på er dette med adaptive hovedlys. Det er noe jeg skal ha på min nye bil, men jeg har aldri fått testet BMW sine biler med dette. De BMWene jeg har prøvekjørt har ikke vært utstyr med adaptive hovedlykter. Har lest at adaptive hovedlys på F30/F31 er betydelig bedre enn på F10/F11, er det noen som har erfaring med dette? For meg er gode lys viktig og om det eventuelt er slik at de adaptive lysene på F30/F31 er så mye bedre så kan man kanskje håpe på en oppgradering på faceliften. LED blir for veldig dyrt så for min del holder det med xenon. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnja Skrevet Januar 14, 2013 Share Skrevet Januar 14, 2013 Jeg har akkurat byttet min F11 525xd, en meget behagelig bil, sophistogrå med M-pakke. Den hadde adaptive lys og fjernlysassistent, så kjøpte jeg en F30 med adaptive lys. Den har en videreutviklet fjernlysassistent. Denne er meget effektiv og gjør at man har maks lys hele tiden. En helt annen opplevelse en på F11 og ikke minst E70. Utformingen på lyktene har jo selvfølgelig også sitt og si, så en liten endring på F11 lyktene er kanskje ikke så dumt, vil jo tro at fjernlysassistenten også får samme funksjon som på F30. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E34Stvg Skrevet Januar 14, 2013 Share Skrevet Januar 14, 2013 Hentet bilen hos BMW Niederlassung i Munchen. Var ikke lett å finne en bil med det utstyret jeg ville ha. Kjøpte bilen når den var 8 mnd gammel og kjørt ca 22.000 km. Bilen har vært administrasjonsbil i økonomiavdelingen til Bmw. Av utstyr kan jeg nevne M-pakke, Panoramasoltak, head up, hifi proff, navi proff, el bakluke, adaptive xenonlys med fjernlysass, ventilerte seter, black panel, solgardiner i dørene bak, mørke ruter, el seter og ratt med minne osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StopAndGo Skrevet Januar 14, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2013 Hentet bilen hos BMW Niederlassung i Munchen. Var ikke lett å finne en bil med det utstyret jeg ville ha.Kjøpte bilen når den var 8 mnd gammel og kjørt ca 22.000 km. Bilen har vært administrasjonsbil i økonomiavdelingen til Bmw. Av utstyr kan jeg nevne M-pakke, Panoramasoltak, head up, hifi proff, navi proff, el bakluke, adaptive xenonlys med fjernlysass, ventilerte seter, black panel, solgardiner i dørene bak, mørke ruter, el seter og ratt med minne osv Høres ikke feil ut det der! Mye likt det jeg vil ha Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StopAndGo Skrevet Januar 14, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2013 Jeg har akkurat byttet min F11 525xd, en meget behagelig bil, sophistogrå med M-pakke. Den hadde adaptive lys og fjernlysassistent, så kjøpte jeg en F30 med adaptive lys. Den har en videreutviklet fjernlysassistent. Denne er meget effektiv og gjør at man har maks lys hele tiden. En helt annen opplevelse en på F11 og ikke minst E70. Utformingen på lyktene har jo selvfølgelig også sitt og si, så en liten endring på F11 lyktene er kanskje ikke så dumt, vil jo tro at fjernlysassistenten også får samme funksjon som på F30. Takk for info. Dette betyr jo at F11 ikke er helt tipp topp på lysfronten. Får satse på at de oppgraderer det på faceliften og finne frem en stor sekk med tålmodighet i påvente av mer info om oppgardering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KireS Skrevet Januar 15, 2013 Share Skrevet Januar 15, 2013 Jeg har akkurat byttet min F11 525xd, en meget behagelig bil, sophistogrå med M-pakke. Den hadde adaptive lys og fjernlysassistent, så kjøpte jeg en F30 med adaptive lys. Den har en videreutviklet fjernlysassistent. Denne er meget effektiv og gjør at man har maks lys hele tiden. En helt annen opplevelse en på F11 og ikke minst E70. Utformingen på lyktene har jo selvfølgelig også sitt og si, så en liten endring på F11 lyktene er kanskje ikke så dumt, vil jo tro at fjernlysassistenten også får samme funksjon som på F30. Takk for info. Dette betyr jo at F11 ikke er helt tipp topp på lysfronten. Får satse på at de oppgraderer det på faceliften og finne frem en stor sekk med tålmodighet i påvente av mer info om oppgardering Kjører du noe spennende nå da slik at ventetiden ikke blir helt pyton? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
q1337 Skrevet Januar 15, 2013 Share Skrevet Januar 15, 2013 Jeg har akkurat byttet min F11 525xd, en meget behagelig bil, sophistogrå med M-pakke. Den hadde adaptive lys og fjernlysassistent, så kjøpte jeg en F30 med adaptive lys. Den har en videreutviklet fjernlysassistent. Denne er meget effektiv og gjør at man har maks lys hele tiden. En helt annen opplevelse en på F11 og ikke minst E70. Utformingen på lyktene har jo selvfølgelig også sitt og si, så en liten endring på F11 lyktene er kanskje ikke så dumt, vil jo tro at fjernlysassistenten også får samme funksjon som på F30. Takk for info. Dette betyr jo at F11 ikke er helt tipp topp på lysfronten. Får satse på at de oppgraderer det på faceliften og finne frem en stor sekk med tålmodighet i påvente av mer info om oppgardering Han sier vel ikke at lysene er bedre på F30, men at lysassistenten fungerer bedre på F30, eller hva johnja? Jeg synes personlig at lysene på F10/F11 er meget gode, men kan være enig i at assistenten ikke alltid er like kjapp på avtrekkeren når det gjelder å blende opp når man kjører på litt lysere veier. Dette kan vel sikkert også fikses via en software oppgradering skulle man kunne tro, eller endre noen parametere via diagnose - uten at jeg vet noe om det. Uansett er det ikke veldig slitsomt å dytte den lille spaken selv, jeg glemmer at jeg har assistenten der, så 99% av tiden gjør jeg det selv. Ser at Bilia har kjørt en del kampanjer på 5-serien allerede, hvor man får med xDrive gratis blant annet.. Det er jo noen kroner spart For min del synes jeg 5-serien er meget pen slik den er i dag, og er ikke veldig fan av de "nye" lyktene BMW driver å leker med... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnja Skrevet Januar 15, 2013 Share Skrevet Januar 15, 2013 Helt riktig, det er i hovedsak assistenten som fungerer bedre. Men den har også en helt annen funksjon en på F11. Så det har ikke noe med reaksjonen og gjøre. Men jeg syns jo også det er bedre lys på F30 enn på 11, nå har jeg E70 også, og de er enda dårligere en F11 igjen......... Hmmmm kanskje jeg må få briller??? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå