Tzunami Skrevet April 26, 2013 Share Skrevet April 26, 2013 automat og flappypads? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jakobm5 Skrevet April 26, 2013 Forfatter Share Skrevet April 26, 2013 Girkassa ryk ti dem.. He hatt en 525 03 turing.. Kasshavari på 120000 og en 02 530 d røk på 170.. Ska ha manuell utn tvil... Tåler chippings å da:) begge mine kasser røk på uchippa biler...møkka kasser;) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RS-Heggem Skrevet April 27, 2013 Share Skrevet April 27, 2013 Kjøre for hardt å æ ufårsikti mæ bilan dine du Svein!! Min he gått 169000, å gire som ei kule. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet April 27, 2013 Share Skrevet April 27, 2013 Meget gjennomført e39 tds! Er ikke p&p å få i m57 i denne. En del forskjeller i ledningsnett, anna gasspedal osv. Men kan jo skremme opp den som står der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jakobm5 Skrevet April 27, 2013 Forfatter Share Skrevet April 27, 2013 Meget gjennomført e39 tds!Er ikke p&p å få i m57 i denne. En del forskjeller i ledningsnett, anna gasspedal osv. Men kan jo skremme opp den som står der Er det motornettet som er forsjell eller mer omfattende da? Tenkt på d også.. Få laget ny manifoild med flens t goturbo;-) men har ikke kjempe go greie på disel selv... Det som er mest plagsomt me"n er turbolaget.. Kjipt:p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jakobm5 Skrevet April 27, 2013 Forfatter Share Skrevet April 27, 2013 Kjøre for hardt å æ ufårsikti mæ bilan dine du Svein!! Min he gått 169000, å gire som ei kule. Turingen RS var det kona som tok å hu kjøre fint..er drittkasse!! gm som lager di og da så Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xavi0n Skrevet April 27, 2013 Share Skrevet April 27, 2013 Kjøre for hardt å æ ufårsikti mæ bilan dine du Svein!! Min he gått 169000, å gire som ei kule. Min 528 har gått 310000 å girer silkemykt. Sent from a galaxy far far away Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jakobm5 Skrevet April 27, 2013 Forfatter Share Skrevet April 27, 2013 Kjøre for hardt å æ ufårsikti mæ bilan dine du Svein!! Min he gått 169000, å gire som ei kule. Min 528 har gått 310000 å girer silkemykt. Sent from a galaxy far far away Ja å du vet disel har litt mere moment på lave turtall?? Sikker på at den er orginal da.. Du har sikkert ikke hatt den alle 300 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M-Tech Skrevet April 27, 2013 Share Skrevet April 27, 2013 Er ikke samme kasse med bensinmotor. Er vel ZF tror jeg. Ellers er det jo godt kjent at GM kassene kan feile. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xavi0n Skrevet April 27, 2013 Share Skrevet April 27, 2013 Kjøre for hardt å æ ufårsikti mæ bilan dine du Svein!! Min he gått 169000, å gire som ei kule. Min 528 har gått 310000 å girer silkemykt. Sent from a galaxy far far away Ja å du vet disel har litt mere moment på lave turtall?? Sikker på at den er orginal da.. Du har sikkert ikke hatt den alle 300 Klar over det, men er noen som er overbevist at automatkassene til bmw er søppel, min bil er et eksempel på at hvis du bytter olje på den rgelmessig og tar vare på bilen lever den lenge. Sent from a galaxy far far away Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet April 28, 2013 Share Skrevet April 28, 2013 BMW lager ikke aut kasser, de er "like dårlige" for alle merker. GM kassa tåler moment helt fint (det er andre ting som gjør at den havarerer, herunder dårlig legering i ventilhus). ZF kassa er full av feil den og (den som kom på nyere diesel). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EAustevoll Skrevet April 28, 2013 Share Skrevet April 28, 2013 En av forumets absolutt peneste E39'er.! Uten tvil et smykke! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jakobm5 Skrevet April 29, 2013 Forfatter Share Skrevet April 29, 2013 En av forumets absolutt peneste E39'er.! Uten tvil et smykke! Men nå blir dn muligens solgt:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jakobm5 Skrevet April 29, 2013 Forfatter Share Skrevet April 29, 2013 BMW lager ikke aut kasser, de er "like dårlige" for alle merker. GM kassa tåler moment helt fint (det er andre ting som gjør at den havarerer, herunder dårlig legering i ventilhus). ZF kassa er full av feil den og (den som kom på nyere diesel). På begge mine var det slitt clutch på 2 gir,,, Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet April 29, 2013 Share Skrevet April 29, 2013 som trolig kommer av lekkasje i ventilhus (eller lignende), som gjør at du ender opp med dårlig oljetrykk i andre enden. Til sammenlgining, min bil har snart passert 300 000 (2001 530da), har ca 650nm. Original kasse, original turbo osv osv. Ikke bytta olje på kasse. Så ja, man tar clucher, men dette er ikke fordi de i utgangspunktet ikke holder momentet. Hørt om folk som kjører 1000nm gjennom disse også, og de opplever først slipp i dette området. Også dette dreiser seg om brukte kasser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå