Gå til innhold

Hvor mange alpina b10 biturbo i norge?


Jørgen-A
 Share

Anbefalte innlegg

Var det karel? Mente det var ivars i touringen jeg, men det forklarer kanskje hvorfor jeg aldri Har funnet den igjen ;)

Synes forøvrig det føles mer brutalt ut i bil med tilsvarende aks som sykkel.. Men det er kanskje avhengig av hva man har blitt mest vant med.. Hadde kanskje føltes motsatt om man hoppet på en r1 igjen i dag

Mulig det var ivars ja kanskje, du sier noe der. Men jeg finner heller ikke den helvetes filmen lenger, irriterer meg! Får ta å høre med ivars eller karel tenker jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer godt det ja. Er jo bare og regne på hk/kg og se hva som stiller sterkes.r mc og hjemmelaga racer bil stiller ganske likt fra start og egentlig iom att bilen bare spinner og fører på mc sliter med og holde hjule nedpå. Finner filmer på nettet av 400hk turbo busa som blir grise frakjørt av 1000hk+ supraer og.

Finner rikelig av motsatt også.. Ser 500hk biler grise R1, i neste film har en 700hk bil ikke sjans mot en R1.. Har selv blitt stoppet av en cbr900rr når jeg hadde 190hk gti som lurte hvorfor jeg hang så helvetes godt på.. Selv så jeg jo at han fint kunne trampet på girspaken to ganger til hver han skulle prøve å dra fra, så går nok veldig mye mer på fører enn redskap som det sies her.. Se på 402 tall med sykkel så skal det mer motor i bil til enn alle skrytehistoriene man hører hvis rett mann var bak begge spakene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bil vs MC er tap for sykkelen i høye hastigheter, helt klart. Særlig over 200. Men min begrensa erfaring er at det ikke bare er å smelle fjøla i bånn på en motorsterk bil heller. En annen sak er at mc trenger mer strekning på å stoppe og ikke kan holde like høy kurvehastighet som en fullblods sportsbil. Men hvem har råd til slike biler egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropper ut av diskusjonen med å vise til hva en rask bil KAN være, som igjen betyr at definisjonen er relativ:

Poenget mitt var først og fremst at sjeldne originalbiler må tas vare, og holdes så godt som originale, samt kjøres forsiktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Inderhus har 2 (nr.432,474), Christian 1(nr.232), Øistein 1(nr.003), e30tic 1(nr.356?), den ombygde touringen, den sorte med DF skilter som er skjøtet (92), den sølvfargete karosseribytte bilen som lå på finn.no for litt siden(nr.?). Bil 59 og 332 skal også være i Norge i følge arkivet, noen som har oversikt over de?. Bil 77 står i Sverige men er eid av en nordmann. Og den på bilde under er en ombygd BiTurbo.

Det blir 11 med de ombygde, noen flere? 

post-49799-0-36648300-1405761277_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inderhus har 2 (nr.432,474), Christian 1(nr.232), Øistein 1(nr.003), e30tic 1(nr.356?), den ombygde touringen, den sorte med DF skilter som er skjøtet (92), den sølvfargete karosseribytte bilen som lå på finn.no for litt siden(nr.?). Bil 59 og 332 skal også være i Norge i følge arkivet, noen som har oversikt over de?. Bil 77 står i Sverige men er eid av en nordmann. Og den på bilde under er en ombygd BiTurbo.

Det blir 11 med de ombygde, noen flere?

Vil si ingen orginale urørte biler på skilt i Norge da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vertfall øket betraktelig bare i år

 

Ja og jeg tror at mange av Biturboene som allerede er i landet kommer på skilt i årene fremover, med nye avgiftsregler på plass så tror jeg Alpina bestanden kommer til å øke drastisk i årene fremover :) Jeg vet iallfall om en Biturbo kommer på skilter om en liten stund, vil ikke si hvem det er hvis vedkommende vil fortelle det selv :)

Vil si ingen orginale urørte biler på skilt i Norge da

Synes egentelig vi bare burde regne med originale urørte biler, eller blir det litt feil kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...