Gå til innhold

E 92, M sport eller ikkje?


stian89
 Share

Anbefalte innlegg

Driver å leiter etter e92 i tyskland, men er så usikker på om eg skal ha M tech eller ikke. mtp ka som er lettast å selge når den tid kjem.

Alternativ 1 er: E92 med alt av utstyr, utenom M-sport, underkant av 100 000km på telleren til en ok pris.

Alternativ 2 er:E92 M-sport,ikkje fullt så masse utstyr, 150-170k på telleren til 20-30tusen meir.

Alternativ 3 er:Bruke mye meir penger en planlagt og kjøpe M-sport med alt utstyr, og mindre km på telleren.

Rekner med folk følger med på hvilke biler som forsvinner fortest fra bruktmarkedet i norge,M-sport eller uten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok at en bil med M-sport, ok utstyrt og en ok km teller er det som er greiest og selge i ettertid. Personlig ser jeg kun nesten etter biler med M-sport da disse ser bedre ut etter min mening. Personlig er jeg skeptisk til alt som er med 100k -> på tellern.. Ville helst funnet noe som ligger kanskje på rundt en 60-70k..

Har du sjekket på det som ligger tilsalgs her i Norge? Er ikke alltid at det lønner seg med import, mtp. garanti ordnigner osv.. En anbefaling er å finne import som i allefall er tatt inn gjennom BMW norge, eller høre om de kan hjelpe deg å importere en bil. Da kan du få ganske gunstige garantier og vilkår..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

M sport ser definitivt mykje bedre ut ja! Var innom bmw forhandleren forrige veke og dei var ikkje spesielt medhjelpelige på å hjelpe å importere bil som eg hadde funne.

Må ut med 300 laken for en ok M-sport i norge, så det er litt å hente fra tyskland dersom man importerer sjølv uten å betale eit firma for arbeid/frakt.

Får smøre meg med tolmodighet å vente på den rette bilen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg har M-Sport selv, så synes ikke jeg den er så enormt mye finere enn en E92 uten. Hadde jeg kjøpt en original E92, uten M-sport, så ville jeg uansett senket den moderat. Plasten betyr mindre på denne modellen, og de "obligatoriske" sportsstolene får man jo utenom m-pakken også. Forøvrig ville jeg, i utgangspunktet, prioritert lav km fremfor utstyr. Men det må jo vurderes fra bil til bil.

E92 M sport MÅ jo være enklere å selge enn E92 uten M sport.

Hvit + m sport + skinn + navi + diesel + automat = win :)

Diesel? Automat? I en E92? Smaken er som baken, men den der har jeg faktisk aldri forstått. En E61 eller E91 med takboks, barneseter, henger eller campingvogn....og diesel på tanken? Joda, ser den. Men en e92...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tenkte på at dersom man har ett budsjett og overholde så er vel neppe 325/330/335 ett alternativ og man får uten tvil morsommere motor i en 320D enn 320i...(320D + chip er morsommt :-))

jeg har eid mye gromt og senest M5 og nå M3...savner Automat hver gang jeg setter meg inni bilen...men klart, ikke like "tøft" med automat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kjører du for mye i kø. Har kjørt masse automat, og det er ikke noe jeg foretrekker, selv på store motorer. E60 530da ble jeg f.eks aldri venner med, da jeg mislikte både motor og kasse. Men skulle likevel klart å leve med en LCI E60 med de nye automatkassene som bruksbil. Vel å merke med bensin. Men dette blir nå helt avsporing. På E92-fronten hadde jeg valgt 320i foran 320d når som helst, selv om 320d rygger ifra den. 320d er ikke morsom i det hele tatt etter min mening. Men det må nå trådstarter finne ut av selv. Fruen har denne motoren i en 1-serie M-Sport, og den stinker. Masete karakter, lite responsiv, og støyende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sant, en lada til 10 000kr hadde nok klart det og, men det er engang sånn at det er påtide med en skikkelig bil som en kan være stolt av og trivast bak rattet mil etter mil.

ser du kjøre e92. Meina du at du ikkje er fornøgd med prisen på bilen din? sia du seie mine penger,mitt valg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er under alle omstendigheter lurt å være litt forsiktig med å trekke tungt med en 3-serie. Selv om man kan trekke tungt med en 3-serie er dette ikke det samme som at det er klokt å gjøre det. Bilene er ikke bygget for det (iallefall ikke E36 og E46 med subframe disaster i mente). Her i Danmark er derfor bruktbilforhandlerne ekstra påpasselige med å inspisere bakvognen på 3-serier med hengerfeste. Clutch og gearkasse er på enkelte av modellene heller ikke dimensjonert for å trekke tunge hengere. På den annen side kan det jo selvfølgelig være at E90/F30 er mer solide på dette området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...