Hopen Skrevet Januar 23, 2013 Skrevet Januar 23, 2013 Har en kamerat som har en 05 525d manuell. Bilen starter ikke, klikker bare når vrir på nøkkelen, men visst setter startkabler på i motorrommet starter den. Batteriet er et helt nytt AGM batteri. Noen tips?
hon Skrevet Januar 23, 2013 Skrevet Januar 23, 2013 Helt klart et strømproblem. Mål ladespenning over batteriet ved lading av dynamo og hvor lavt spenningen over batteriet faller ved belastning. Mulig nytt batteri må til.
Hopen Skrevet Januar 23, 2013 Forfatter Skrevet Januar 23, 2013 Helt klart et strømproblem.Mål ladespenning over batteriet ved lading av dynamo og hvor lavt spenningen over batteriet faller ved belastning. Mulig nytt batteri må til. kjøpte nytt AGM batteri idag, uten at problemet ble noe bedre så selve batteriet er utelukket. Både dette og gamle batteriet var toppladet.
Saltkjelen Skrevet Januar 23, 2013 Skrevet Januar 23, 2013 Er det nye batteriet kodet inn? Ved batteribytte skal det alltid meldes ifra med BMW-tester for å resette ladespenning. Blir det byttet fra vanlig batteri til AGM skal dette også kodes inn.
tbardalen Skrevet Januar 23, 2013 Skrevet Januar 23, 2013 Løs kabel et sted? Sikring er det vel neppe
Mattae Skrevet Januar 23, 2013 Skrevet Januar 23, 2013 Er det nye batteriet kodet inn? Ved batteribytte skal det alltid meldes ifra med BMW-tester for å resette ladespenning. Blir det byttet fra vanlig batteri til AGM skal dette også kodes inn. er vell bare ved bytte til agm batteri er det nødvendig? agm har værtfall annen hvile og ladespenning enn vanlig gammeldags batteri. ellers burde det ikke være forskjell. er jo slik "sprengladning"s batteripol på disse bilene. som skal slå ut om airbag slår ut. så kutter den størm. kan jo være den tilfeldigvis er gåen. kanskje lite sannsynlig men. er nå iaf lett å måle med multimeter.
Hopen Skrevet Januar 23, 2013 Forfatter Skrevet Januar 23, 2013 Er det nye batteriet kodet inn? Ved batteribytte skal det alltid meldes ifra med BMW-tester for å resette ladespenning. Blir det byttet fra vanlig batteri til AGM skal dette også kodes inn. er vell bare ved bytte til agm batteri er det nødvendig? agm har værtfall annen hvile og ladespenning enn vanlig gammeldags batteri. ellers burde det ikke være forskjell. er jo slik "sprengladning"s batteripol på disse bilene. som skal slå ut om airbag slår ut. så kutter den størm. kan jo være den tilfeldigvis er gåen. kanskje lite sannsynlig men. er nå iaf lett å måle med multimeter. Er det denne "boksen" som ligger på jordingen på batteripolen? Den kommer det 3 tynne ledninger ut av som er litt smeltet
Saltkjelen Skrevet Januar 23, 2013 Skrevet Januar 23, 2013 Er det nye batteriet kodet inn? Ved batteribytte skal det alltid meldes ifra med BMW-tester for å resette ladespenning. Blir det byttet fra vanlig batteri til AGM skal dette også kodes inn. er vell bare ved bytte til agm batteri er det nødvendig? agm har værtfall annen hvile og ladespenning enn vanlig gammeldags batteri. ellers burde det ikke være forskjell. er jo slik "sprengladning"s batteripol på disse bilene. som skal slå ut om airbag slår ut. så kutter den størm. kan jo være den tilfeldigvis er gåen. kanskje lite sannsynlig men. er nå iaf lett å måle med multimeter. Nei, dette gjelder på alt av batteribytter. Når batteriet svekkes øker bilen ladespenningen. Bilen skjønner ikke at det er byttet batteri og kjører med samme høye ladespenningen som det gamle batteriet. Dette ødelegger på sikt det nye batteriet. Alt av batteribytter skal derfor kodes/meldes ifra med BMW testapparat.
Mattae Skrevet Januar 23, 2013 Skrevet Januar 23, 2013 Hopen: er ikke sikker, sjekk realoem feks. kan sikkert se det der. overhørte bare samtale på bavaria når jeg var der ser du der var det en med røket sånnen. Er det nye batteriet kodet inn? Ved batteribytte skal det alltid meldes ifra med BMW-tester for å resette ladespenning. Blir det byttet fra vanlig batteri til AGM skal dette også kodes inn. er vell bare ved bytte til agm batteri er det nødvendig? agm har værtfall annen hvile og ladespenning enn vanlig gammeldags batteri. ellers burde det ikke være forskjell. er jo slik "sprengladning"s batteripol på disse bilene. som skal slå ut om airbag slår ut. så kutter den størm. kan jo være den tilfeldigvis er gåen. kanskje lite sannsynlig men. er nå iaf lett å måle med multimeter. Nei, dette gjelder på alt av batteribytter. Når batteriet svekkes øker bilen ladespenningen. Bilen skjønner ikke at det er byttet batteri og kjører med samme høye ladespenningen som det gamle batteriet. Dette ødelegger på sikt det nye batteriet. Alt av batteribytter skal derfor kodes/meldes ifra med BMW testapparat. syns det virker veldig rart om det skal være sånn... bilen måler jo spenningen på batteriet uansett. er det feks 12v så vet jo bilen det ikke er topplada. jeg hadde selv ute batteriet av bilen og ladet det opp. som blir som sette i nytt batteri. sa dette til bavaria og når jeg leverte den inn(var gåen bensinpumpe). han sa det var ingen problem å ta ut batteriet av bilen å la bilen stå uten batteri over natta og lade det osv. isåfall gjelder det ikke e90, noe jeg ser på som lite tvilsomt men da dem og er levert med vanlig og agm batteri.
elgx Skrevet Januar 23, 2013 Skrevet Januar 23, 2013 Sjekk plusskabel fra batteri fremover der den går gjennom bagasjeromsgulvet og under bilen, her er den skjøtet og pleier irre masse! Vanlig feil på e60' byttet endel av de!
Hopen Skrevet Januar 25, 2013 Forfatter Skrevet Januar 25, 2013 Har byttet den batteripolen uten at det ble bedre nå, men skal se på kabeln imorgen
Saltkjelen Skrevet Januar 25, 2013 Skrevet Januar 25, 2013 syns det virker veldig rart om det skal være sånn... bilen måler jo spenningen på batteriet uansett. er det feks 12v så vet jo bilen det ikke er topplada.jeg hadde selv ute batteriet av bilen og ladet det opp. som blir som sette i nytt batteri. sa dette til bavaria og når jeg leverte den inn(var gåen bensinpumpe). han sa det var ingen problem å ta ut batteriet av bilen å la bilen stå uten batteri over natta og lade det osv. isåfall gjelder det ikke e90, noe jeg ser på som lite tvilsomt men da dem og er levert med vanlig og agm batteri. Det virker kanskje rart, men slik er altså tilfellet. De som ikke får meldt ifra batteribytte med diagnoseapparat vil drepe batteriet sitt vesentlig fortere og oppleve forskjellige symptomer.
Reef89 Skrevet Januar 25, 2013 Skrevet Januar 25, 2013 syns det virker veldig rart om det skal være sånn... bilen måler jo spenningen på batteriet uansett. er det feks 12v så vet jo bilen det ikke er topplada.jeg hadde selv ute batteriet av bilen og ladet det opp. som blir som sette i nytt batteri. sa dette til bavaria og når jeg leverte den inn(var gåen bensinpumpe). han sa det var ingen problem å ta ut batteriet av bilen å la bilen stå uten batteri over natta og lade det osv. isåfall gjelder det ikke e90, noe jeg ser på som lite tvilsomt men da dem og er levert med vanlig og agm batteri. Det virker kanskje rart, men slik er altså tilfellet. De som ikke får meldt ifra batteribytte med diagnoseapparat vil drepe batteriet sitt vesentlig fortere og oppleve forskjellige symptomer. Har du noen form får når symptomer og ting skjer? Byttet batteri i juni 2012 samme orginal batteri som stod der, har ennå ikke merket noen ting og bilen er i bruk hverdag. Starter også helt fint nå i disse kalde tider med 12- osv.
Thundercoil Skrevet Januar 25, 2013 Skrevet Januar 25, 2013 Hvis jeg har forstått det riktig, trenger man ikke å kode batteribyttet så lenge det er samme type batteri (bly til bly, agm til agm) og med de samme verdiene (ampere osv).
Lamek Skrevet Januar 25, 2013 Skrevet Januar 25, 2013 Jet byttet uten problem.. kan være startmotoren som har kortsluttet.. mål spenningen direkte på batteriet når dere forsøker å starte. Går den i null er det nok startmotoren som er kaputt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå