mariusen Skrevet Januar 24, 2013 Share Skrevet Januar 24, 2013 Heisann. Skulle rette opp rattet på min E39 her om dagen, antok at dette bare var ett par omdreininger i forstillingen siden bærearmer ble byttet og rattet er 3-4 cm skjevt når jeg kjører rett frem. Men det var det visstnok ikke, hadde den inne å verksted og de sjekket forstilling som var i orden - dvs med slark innenfor norm. Men så sa mekanikeren at jeg måtte justere hjulstilling på samtlige 4 hjul for å få rattet helt rett, synts det hørtes merkelig ut, er det 4 hjulssving på E39? Noen som har noen kommentarer rundt dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 24, 2013 Share Skrevet Januar 24, 2013 Du må naturligvis alltid måle/justere alle 4 hjulene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mariusen Skrevet Januar 24, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2013 greia var at det var byttet bærearmer foran og tenkte at det var en liten feil der, (burde skrevet det). Visste ikke at rattet ble så påvirket av bakhjulene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 24, 2013 Share Skrevet Januar 24, 2013 Om rattet ikke har vært demontert så har de gjort feil. Rattet skal bestandig settes i korrekt posisjon og låses der når man tar en en justertering av hjulene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mariusen Skrevet Januar 24, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2013 ok, da har det antakelivis ikke litt gjort når bærearmene ble skiftet. Skulle det da ikke være tilstrekkelig å justere dette kun i forstilling? det er det jeg ikke forstår Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morty999 Skrevet Januar 24, 2013 Share Skrevet Januar 24, 2013 ved bytte av bærearmer så blir ikke forstillinga skeiv heller.. styrestag/endeledd så er det noe annet, men bærebruene påvirke rikke noe sålenge det ikke er byttet ut med noe som er just bar osv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TM custom Skrevet Januar 24, 2013 Share Skrevet Januar 24, 2013 Man justerer alltid så bakstillingen står riktig først fordi forstillingen justeres etter bakstillingen. Så vis det er feil bak og man bare justerer foran så 4-hjulskontroll maskinen sier at det er riktig er det ikke riktig i realiteten. Litt klumsete forklart men det er slik moderne 4-hjulskontroll maskiner fungerer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mariusen Skrevet Januar 24, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2013 Ok, mener å huske at forrige eier sa at det ikke var lenge siden det var foretatt 4hjulskontroll, og at det antakeligvis var at bærearmene ikke var helt justert iforhold til rattet (er vel ikke helt samme instillinger på uoriginale og original varer) så med andre ord, for å få rattet helt rett så må jeg bare kjøre på med en 4hjulskontroll? irriterer meg grønn av at rattet ikke står helt rett, selv om det ikke er altfor mye Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lars89 Skrevet Januar 24, 2013 Share Skrevet Januar 24, 2013 Ja. 4-hjulskontroll blir utført uansett. Finnes svært få om noen som kun tar forstillingskontroll lenger. Er det justeringsmuligheter bak skal måla være innenfor bak før man justerer foran. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mariusen Skrevet Januar 24, 2013 Forfatter Share Skrevet Januar 24, 2013 oki. da prøver jeg meg på en 4 hjulskontroll og satser på at det ordner seg, tok bare en forstillingskontroll sist ja. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå