antares Skrevet Februar 10, 2013 Skrevet Februar 10, 2013 "Knaker" fælt i bakenden/bakstillingen på min E91 nå om dagen... Tror kanskje det har blitt værre med synkende temperatur. Ulyden kommer selvfølgelig kun når jeg kjører i humper. Hva i f.. kan dette skyldes?
Alpejohn Skrevet Februar 10, 2013 Skrevet Februar 10, 2013 Tipper det er nummer 3 her: http://bmwfans.info/parts/catalog/E91/T ... uspension/ Også kaldt knirkeforing, går ut i fra at dette stemmer, dette "problemet" fins både på e39 og e60 verfall..
antares Skrevet Februar 10, 2013 Forfatter Skrevet Februar 10, 2013 Jaha... kostbar sak å utbedre? Må vel bytte på begge sider også for å være sikker...
Alpejohn Skrevet Februar 10, 2013 Skrevet Februar 10, 2013 Koster ca 200 på koed per side mener jeg. Kan ikke garantere dette altså, men det er helt vanlig at når det knirker bak så er det denne foringa. Vertfall på e39 osv. Ser ut som det er ligende på din også..
eilefsen Skrevet Februar 10, 2013 Skrevet Februar 10, 2013 Kan jo være så enkelt som at fuktighet har kommet inn på en foring og fryst og dermerd lager knirkelyder... har hatt dette på mange biler før, også andre merker. dette har iallefall forsvunnet hos meg når våren har kommet og det blir plussgrader og fuktigheten tørker opp. Så jeg hadde vel ikke gidda å gjort noe før du har sett om det forsvinner når det blir varmere i været.
OLEZZ Skrevet Februar 10, 2013 Skrevet Februar 10, 2013 Kjøp deg en sprøyte og litt atf olje så kjører du olje inn i knirkeforingene til bakstillinga.
Tobba81 Skrevet Mars 1, 2013 Skrevet Mars 1, 2013 Det knirker fremme på min E91, 2009 modell. Ikke kjørt mer enn 14733 km! Fått orden på problemet? Ser for meg en verkstedsregning av en annen verden.
antares Skrevet Mars 2, 2013 Forfatter Skrevet Mars 2, 2013 Ikke fått det ordnet enda nei. Tenkte å ta EU kontroll først, og se hva som skjer... Har vært mildvær nå en stund, og da forsvinner nesten knakingen...
liaguten Skrevet Mars 2, 2013 Skrevet Mars 2, 2013 viewtopic.php?f=1&t=214722 min kom og forsvant også når temperaturen skiftet. fuktig vær = stille. kaldt/tørt vær = knirking. skiftet begge sider på verksted totalt 2600+mva...
antares Skrevet Mars 2, 2013 Forfatter Skrevet Mars 2, 2013 Jepp, som sagt fremtoner det seg slik hos meg også... ikke SÅ ille pris for begge sider... sikkert en del jobb ! Skal ta service og Eu først, så får jeg se...
Tobba81 Skrevet Mars 6, 2013 Skrevet Mars 6, 2013 Importøren sin mekaniker har fremholdt at problemet er enda mer fremtredende på biler med M-sportsunderstell. Og det har jeg. Kan den forklaringen stemme?
eilefsen Skrevet Mars 6, 2013 Skrevet Mars 6, 2013 Importøren sin mekaniker har fremholdt at problemet er enda mer fremtredende på biler med M-sportsunderstell. Og det har jeg. Kan den forklaringen stemme? Den tror jeg nok er ganske tynn... for i vinter har det vært knirking her også, og jeg har ikke msport understell pga. xdriven. men hos meg forsvinner knirkinga når kulda forsvinner.
Tobba81 Skrevet Mars 7, 2013 Skrevet Mars 7, 2013 Det er relativt kaldt her enda. Vi snakker 3 grader, deromkring... Jeg tenker å kjøre med knirking til det varmere. Men ved hvilke temperaturer bør knirkingen gi seg?
CrZyWiz Skrevet Mars 7, 2013 Skrevet Mars 7, 2013 Visst det knirker er foringen klar til utskift, verre er det ikke
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå