Gå til innhold

JA TAKK til underspyling!

Dooh
 Share

Anbefalte innlegg

Er noen statoil stasjoner som har egen sprøyte for underspyling..

Statoil i viken (Bergen) f.eks.

Men enig i at det burde finnes på alle selvvask stasjoner :)

Hadde vert bedre om man kunne få kun underspylimg i vaskeautomatene.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I denne rekkefølgen pleier jeg å vaske bilen min. Spyling - Skumme - Spyling - Sonax svampevask - Spyling - Turte wax swamp - Spyling - Tørking. Mener du dette er like lite skånsomt som en maskinvask? Jeg er i hvert fall fornøyd med denne metoden, og langt i fra fornøyd med vaskeautomat. Men hver for sin smak :)

Nei, den er vell mindre skånsom en enn vanlig berøringsvask med svamp x 1.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller å kjøpe seg (som jeg har gjort) en underspylingsdyse til høytrykksvaskeren. Denne når jeg over alt og spyler bilen under hver gang jeg har vært ut i dårlig føre.

Desidert BEST og BILLIGST :applause:

Har en Nilfisk pro vasker.

Har en NILFISK høytrykkspyler jeg kjøpte for 4500,- for etpar år siden, 150b og den leverer vannmengder i massevis for bilvask. Visste ikke at det fantes underspylingsdyser til den, så jeg tar gjerne imot informasjon om hva\hvem og hvor du fikk tak i en slik.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://documents.nilfisk-advance.com/Ni ... Catalogue/

Nederst på side 66 finer du "bøyd lanse", trur den kostet kr.1500,-. Denne tilhører ERGO 2000 Pistolgrepet / koblingssystemet, det finner du på side 13.

Midt på side 72 finner du en annen modell av underspylingsdyse.

Jeg er meget godt fornøyd med denne og jeg anbefaler noe lignende dyse, det må ikke være Nilfisk. Jeg bruker min hver gang jeg vasker bilen og det hjelper, bilen er helt ren under.

Ønsker du bilde av selve lansen så kan jeg ta noen og legge ut her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er noen statoil stasjoner som har egen sprøyte for underspyling..

Statoil i viken (Bergen) f.eks.

Men enig i at det burde finnes på alle selvvask stasjoner :)

Hadde vert bedre om man kunne få kun underspylimg i vaskeautomatene.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

De hadde en rampe man kunne kjøre opp for underspyling på selvvasken hos Statoil Viken. Var vel for to år siden.

Men den er borte nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke værre en å ta en børsteløs vask

Det gjorde jeg for 2 uker siden hos Statoil, men tror du f.... meg ikke at tutta bak disken gjorde en feil, og det ble børste vask i stedet.

Dette gjorde meg fly forbannet, bilen er knapt 2 måneder, og ingen automat skal få røre bilen min med børster.

Heldigvis ble det ikke riper på bilen.

Derfor støtter jeg 100% vaskeprogram med kun underspyling. Da jeg kun ønsker å vaske bilen for hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her på Linderud i Oslo har de en automat som ikke bruker børster. Laser wash eller noe deromkring. Nå har de også fått underspyling der. Er bilen gørreskitten, blir det ikke helt rent, men ingen ting som toucher bilen i hvert fall. 189 for fullt program inkl underspyling. Den spylte under bilen 2 ganger når jeg kjørte programmet. Ligger dyser i gulvet som man parkerer over så ingenting som beveger seg.

Det misser sikkert noen steder, men bedre enn ingenting vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jula selger slike :)

Eller å kjøpe seg (som jeg har gjort) en underspylingsdyse til høytrykksvaskeren. Denne når jeg over alt og spyler bilen under hver gang jeg har vært ut i dårlig føre.

Desidert BEST og BILLIGST :applause:

Har en Nilfisk pro vasker.

Har en NILFISK høytrykkspyler jeg kjøpte for 4500,- for etpar år siden, 150b og den leverer vannmengder i massevis for bilvask. Visste ikke at det fantes underspylingsdyser til den, så jeg tar gjerne imot informasjon om hva\hvem og hvor du fikk tak i en slik.

:wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i larvik er det en "manuell" vaske hall som har en lang sak plassert på bakken med underspylings dyser som blir justert rundt under hele understellet, ganske kjekt, putte på en femmer og whoops så har du fått vasket av litt salt og kan gå i gang med og spyle bilen etterpå.... Rart ikke flere vaskehaller har dette så mye salt vi har på veiene her i landet, faktisk enste stedet jeg personlig vet om som har dette i området... utenom vaskemaskin drit på bensinstasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...