CrZyWiz Skrevet Mars 4, 2013 Skrevet Mars 4, 2013 Ja, det at den har M-Pakke gjør den straks mer delikat, noe du også vil få igjen ved videresalg
Fredrik 90 Skrevet Mars 4, 2013 Skrevet Mars 4, 2013 Nå må du slutte å vase mannskit. 520d med 163hk er mer en nok til vanlig bruk, 8,7sek 0-100 med automat, og toppfart på 223km\t. Må korrigere deg litt der, E61 520d gjør 0-100 på 9 sekunder og har en toppfart på 218 km/t. Ikke store forskjellen og det holder i massevis til Norsk trafikk, men jeg vi påstå at M57 maskinene er ett bedre valgt med hensyn til effekt, driftsikkerhet og lydbilde. Ingenting er tristere enn firer diesel når det kommer til lyd og i en såpass grom bil så blir lyden veldig malplassert, forøvrig ikke sikkert dette betyr noe for trådstarter 520d mister også litt pusten når man kommer oppover i hastighet, særlig over 100 km/t så begynner det å dø ut litt 520D LE som 150 hestern het er en Norgesvariant importøren prøvde seg med, men den solgte heller dårlig og gir dårligere pris på bruktmarkedet. 523I er en god og solid motor, en tanke tørste i forhold til ytelsene dog men slettes ikke så galt. Og du, pass språket ditt!
CrZyWiz Skrevet Mars 4, 2013 Skrevet Mars 4, 2013 Nå må du slutte å vase mannskit. 520d med 163hk er mer en nok til vanlig bruk, 8,7sek 0-100 med automat, og toppfart på 223km\t. Må korrigere deg litt der, E61 520d gjør 0-100 på 9 sekunder og har en toppfart på 218 km/t. Ikke store forskjellen og det holder i massevis til Norsk trafikk, men jeg vi påstå at M57 maskinene er ett bedre valgt med hensyn til effekt, driftsikkerhet og lydbilde. Ingenting er tristere enn firer diesel når det kommer til lyd og i en såpass grom bil så blir lyden veldig malplassert, forøvrig ikke sikkert dette betyr noe for trådstarter 520d mister også litt pusten når man kommer oppover i hastighet, særlig over 100 km/t så begynner det å dø ut litt 520D LE som 150 hestern het er en Norgesvariant importøren prøvde seg med, men den solgte heller dårlig og gir dårligere pris på bruktmarkedet. 523I er en god og solid motor, en tanke tørste i forhold til ytelsene dog men slettes ikke så galt. Og du, pass språket ditt! 8,7sek som sedan, 8,9 sek som stasjonsvogn. Så poenget mitt står fortsatt. Sammenlignet med e34/e39 520i som du stadigvekk skryter opp i skyene, så er jo dette rene raceren. Haha, så når du dummet deg ut på "den er lat", så er det nå lyden det er noe feil med 5'serien er endel bedre lydisolert en 3-serien, så er normalt sett ikke ett problem. En 520d er ikke noe mindre driftsikker, og den er billigere i drift. Og du, fei for egen dør, før du prøver å korrigere andre.
Haukefer Skrevet Mars 4, 2013 Forfatter Skrevet Mars 4, 2013 Hadde jo en 728i. Tung bil med 193hk,tipper 0-100 gikk vell unna på 9-10 sekunder ca.. Liker veldig godt 6'er lyden, men det er vell kanskje ikke ett must iogmed at jeg skal ha ny bil pga vi er nett blitt foreldre, men klager jo ikke om jeg finner én grei 525 diesel eller bensin Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Fredrik 90 Skrevet Mars 4, 2013 Skrevet Mars 4, 2013 8,7sek som sedan, 8,9 sek som stasjonsvogn. Så poenget mitt står fortsatt. Sammenlignet med e34/e39 520i som du stadigvekk skryter opp i skyene, så er jo dette rene raceren. Haha, så når du dummet deg ut på "den er lat", så er det nå lyden det er noe feil med 5'serien er endel bedre lydisolert en 3-serien, så er normalt sett ikke ett problem. En 520d er ikke noe mindre driftsikker, og den er billigere i drift. Og du, fei for egen dør, før du prøver å korrigere andre. Hehe! Hvorfor brukte du sedan talla når du viste godt at det var Touring det var snakk om her? Skjønner ikke hvorfor du drar inn E34/E39 520I, har aldri sagt annet enn at motorene er gode men alt for undermotoriserte i disse karroseriene. Kan ikke sammenlikne de med 520d Ja 520d er lat, det synes jeg fortsatt så her er det ingen som har dummet seg ut. Jeg synes også lyden blir feil men som trådstarter sa så var ikke det avgjørende for hans del, så det får bli opp til han å avgjøre Jeg holder en knapp på M57 maskinene jeg... Feier for min egen dør når det trengs....
Haukefer Skrevet Mars 4, 2013 Forfatter Skrevet Mars 4, 2013 Ja 520d er lat, det synes jeg fortsatt så her er det ingen som har dummet seg ut. Jeg synes også lyden blir feil men som trådstarter sa så var ikke det avgjørende for hans del, så det får bli opp til han å avgjøre Jeg holder en knapp på M57 maskinene jeg... Feier for min egen dør når det trengs.... Altså, hadde jo vore konge om jeg fikk tak i 523i eller 525d eller bensin. Er jo det jeg håper på.. Men får nett se hvordan banken oppfører seg vist det ikkje blir sånn jeg håper så kan jeg vell kanskje begynne å vurdere 3'er.. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Haukefer Skrevet Mars 4, 2013 Forfatter Skrevet Mars 4, 2013 Altså jeg vil jo helst ha 523i, 525d eller bensin. Er jo mangen muligheter på finn, men di fleste er kjørt alt for mye.. Menne får nå bare se hva banken sier imorgen. Hvis di ikke er på min side så kan jeg vell kanskje vurdere e91 Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
CrZyWiz Skrevet Mars 5, 2013 Skrevet Mars 5, 2013 Bruker skjeldent være noe problem, sålenge du har fast og grei inntekt. De fleste bilforhandlere forhandler også finansiering via diverse banker, samt du kan søke selv på Santander og f.eks Skandiabanken(Billigst).
Haukefer Skrevet Mars 5, 2013 Forfatter Skrevet Mars 5, 2013 Fekk lån på hos dnb på 180k, om jeg hadde 10% egenandel. Skal i banken min 15.00. Santander tror jeg du må ver 22år, eller har kausjonist. Ringte bavaria igår, Dei brukte nordea tror jeg, der måtte jeg ha 50k i egenandel på en bil til 269k.. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
CrZyWiz Skrevet Mars 5, 2013 Skrevet Mars 5, 2013 Må ikke være 22år, og det somregel bestemmer lånebeløp er alder på bilen.
John90 Skrevet Mars 5, 2013 Skrevet Mars 5, 2013 Nå har eg nettopp vært gjennom samme prosessen som du har. Unge er på vei og trengte en litt mer brukervennlig bil da det ikke lenger er kun meg det er snakk om lenger. Eg endte opp med denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=39805506 Hadde sjølv satt meg en grense på 200 k. Men her er det lite biler ute og går med ofte lite ustyr og ikke m-sport (noe eg satt som krav). Eg valgte og strekke meg 20 000 opp og fikk dermed mye mer ekstrautstyr og en bil som eg sjølv er veldig fornøyd med. Han som solgte bilen hadde selv en 2011 520d av den nye typen. Men likte bedre 525d nettop på grunn av 6 sylindrer og mer drag. (nå skal det sies at han solgte bilen for en kompis så kan være han løy litt her) Bilen min låg på ca 0,72 på langkjøring på kjørekomputeren noe som eg kan leve med. Grunnen til at eg gjekk for e61 kontra e91 er plassen. Har selv kompiser med e91 og unger og di syntes at den ble litt liten til barnevogn og barneseter. Med en e91 kan du jo kjøpe barnestoler og vogner i en liten variant slik at di tar mindre plass, men dette ble litt uaktuelt for min sin del.
Haukefer Skrevet Mars 5, 2013 Forfatter Skrevet Mars 5, 2013 Nå har eg nettopp vært gjennom samme prosessen som du har. Unge er på vei og trengte en litt mer brukervennlig bil da det ikke lenger er kun meg det er snakk om lenger. Eg endte opp med denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=39805506 Hadde sjølv satt meg en grense på 200 k. Men her er det lite biler ute og går med ofte lite ustyr og ikke m-sport (noe eg satt som krav). Eg valgte og strekke meg 20 000 opp og fikk dermed mye mer ekstrautstyr og en bil som eg sjølv er veldig fornøyd med. Han som solgte bilen hadde selv en 2011 520d av den nye typen. Men likte bedre 525d nettop på grunn av 6 sylindrer og mer drag. (nå skal det sies at han solgte bilen for en kompis så kan være han løy litt her) Bilen min låg på ca 0,72 på langkjøring på kjørekomputeren noe som eg kan leve med. Grunnen til at eg gjekk for e61 kontra e91 er plassen. Har selv kompiser med e91 og unger og di syntes at den ble litt liten til barnevogn og barneseter. Med en e91 kan du jo kjøpe barnestoler og vogner i en liten variant slik at di tar mindre plass, men dette ble litt uaktuelt for min sin del. Sjå der ja! Den såg jo meget fin ut! Kan hende eg og strekker meg litt lengre, så lenge banken er på min side. Spent no!
John90 Skrevet Mars 5, 2013 Skrevet Mars 5, 2013 Om du går opp 20 000 på lånet er dette snakk om 400 kr ekstra i mnd. så noe ekstremt er det ikkje sånnsett.
Haukefer Skrevet Mars 5, 2013 Forfatter Skrevet Mars 5, 2013 Fikk 200k,får nok mer om jeg vil det. Skal bruke tiden når jeg reide på jobb nå å lete etter bil Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Haukefer Skrevet Mars 6, 2013 Forfatter Skrevet Mars 6, 2013 Hjelp?? http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=39968145 http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=39885227 http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=39423087 http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=38900542
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå